Isnin, 14 Oktober 2024

Rahsia

 Dua peristiwa yang menakutkan telah berlaku di Amerika dan mengejutkan seluruh dunia.


Terdapat dua negeri di Amerika yang terlibat secara langsung dengan Israel dalam pengeboman terhadap rakyat Palestin. Ingat, Israel sendiri mengakui bahawa tanpa bantuan Amerika, ia tidak mampu berperang walaupun selama dua hari. Jadi, Amerika yang menjadi tunjang kekuatan Israel ini sebenarnya merujuk kepada dua negeri di Amerika. Mari kita sebutkan negeri-negeri tersebut: salah satunya ialah North Carolina, dan yang satu lagi ialah Florida.


Apakah kepentingan kedua-dua negeri ini? North Carolina ialah pusat ketenteraan Amerika. Negeri ini mempunyai sekitar 10 juta penduduk, dan hampir keseluruhannya terlibat dalam pengeluaran peralatan ketenteraan atau menguruskan pangkalan tentera. Di sini terletaknya pangkalan tentera terbesar Amerika. Dari pangkalan ini, kapal terbang kargo yang membawa bom berlepas dan menghantar bom tersebut ke Israel, yang kemudian dijatuhkan di Palestin. Jadi, itulah North Carolina. Penduduk di sini sangat menyokong Israel sehingga apabila pesawat yang membawa senjata untuk Israel berlepas, mereka bersorak dan menjerit, “Bunuh Palestin! Bunuh Palestin!”


Sekarang kita beralih ke negeri kedua, Florida.


Di Florida, tinggal Yahudi terkaya di Amerika. Selain itu, terdapat juga peranan penting lain yang dimainkan oleh Yahudi di sini. Mereka ialah Yahudi yang mempengaruhi Kongres Amerika, meluluskan rang undang-undang dan pakej bantuan yang kemudian dihantar ke North Carolina untuk dimuatkan ke dalam pesawat dan diterbangkan. Oleh itu, 🛑 Florida melambangkan kekuatan kewangan dan politik, manakala 🛑 North Carolina melambangkan kekuatan ketenteraan.


Sepuluh hari yang lalu, Allah telah membangkitkan ribut besar dari laut, yang dinamakan oleh Barat sebagai ‘Helena,’ tetapi kita menyebutnya sebagai azab dari Allah. Ribut ini muncul dari laut, mengabaikan semua negeri lain, dan terus menuju North Carolina, seolah-olah sebuah pesawat pengebom besar bersiap untuk menjatuhkan bom. Apakah keadaan North Carolina sekarang?


Namun, sebelum itu, mari saya kongsikan fakta menarik: Bank Dunia menganggarkan bahawa kos membina semula Palestin ialah $35 bilion.


Ribut ‘Helena’ melanda North Carolina, menyebabkan hujan dan banjir besar sehingga sebahagian besar daripada 10 juta penduduk di sana kini kehilangan tempat tinggal. Mereka tidak mempunyai air minum. Ingat, Palestin tidak mempunyai pakaian, makanan, atau tempat berlindung—mereka hidup di bawah langit terbuka. Dan kerajaan Amerika menganggarkan bahawa kos untuk membina semula North Carolina ialah $35 bilion.


Ini adalah saat “كما تدين تدان”—“sebagaimana kamu berbuat, demikian juga akan dibalas.”


Sekarang, kita beralih ke Florida. Satu lagi ribut besar telah muncul dari Teluk Mexico dan kini menuju Florida seperti pengebom raksasa yang membawa bom paling dahsyat di dunia. Kali ini, ‘bom’ tersebut adalah angin dengan kelajuan 180 batu per jam, angin yang belum pernah dilihat oleh manusia sebelumnya. Ribut ini mengancam seluruh negeri Florida, dengan 22 juta penduduknya—hanya sebahagian kecil sahaja yang selamat, manakala selebihnya mungkin akan menjadi gelandangan. Ribut ini sangat dahsyat sehingga seluruh negeri Florida telah dipindahkan. Dan berapakah kos untuk membina semula Florida? $200 bilion!


Dalam Al-Quran, Allah menyebut dua kali tentang perjalanan di bumi dan memerhatikan bagaimana Dia menurunkan azab ke atas kaum yang zalim.


Surah Al-An’am (6:11):

قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ ثُمَّ انظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَ

“Katakanlah, ‘Berjalanlah kamu di muka bumi, kemudian perhatikanlah bagaimana kesudahan orang-orang yang mendustakan.’”


Surah Ar-Rum (30:42):

قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الَّذِينَ مِن قَبْلُ ۚ كَانَ أَكْثَرُهُم مُّشْرِكِينَ

“Katakanlah, ‘Berjalanlah kamu di muka bumi dan perhatikanlah bagaimana kesudahan orang-orang sebelum ini. Kebanyakan mereka adalah orang-orang musyrik.’”


Adakah ini bukan azab daripada Allah? Bukankah kita sepatutnya memberitahu anak-anak dan orang-orang di sekitar kita tentang azab ini agar rasa takut kepada Allah tersemat dalam hati kita? Azab ke atas para penzalim ini tiba setelah setahun penuh perjuangan dan syahid rakyat Palestin. Maka, kita perlu terus melakukan apa yang termampu dan jangan sekali-kali memandang rendah kekuatan doa.


وَإِنَّ جُندَنَا لَهُمُ الْغَالِبُونَ

“Dan sesungguhnya tentera Kami itulah yang pasti menang.” (As-Saffat: 173)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan