Ahad, 30 November 2014

stay up

Kenapa tak boleh Stay Up ?
‘Huwarghhh kena stay up derr. Kerja berlambak beb!’
Bro, jangan stay up. Tidur awal.
‘Perghh, kau tahu apa? Shuhh Shuhh jangan ganngu aku’
Bukan aku suruh, Allah suruh. Jenguk surah Al-Israa’, ayat 12. Siang untuk kerja, Malam untuk rehat.
‘Tak habes-habes. Apehal kalau aku stay up? Aku mati?’
Maybe mati, Cancer beb.

‘Huh?’
Kajian Saintifik menunjukkan, bila kita tidur awal, kita boleh elak kanser.
‘Lawak mengalahkan Jozan kau. Sumpah.’
Begini, otak kita akan melepaskan sesuatu dipanggil Melatonin. Melatonin ni musuh ketat kanser . Melatonin ni hanya boleh bekerja dalam gelap. So, bila kau stay up, Melatonin takkan function. So, kau maybe akan dapat kanser tanpa ‘musuh tradisi kanser’, iaitu Melatonin.
Even kau tidur, tapi kalau kau still tak tutup lampu, Melantonin tak function. Sebab Melantonin deactivate dengan adanya kehadiran cahaya.
Setiap suruhan Allah itu ada Zillion Hikmah !

‘Err kerja aku amacam?’
Allah kan sebaik-baik perancang. Sebab itu Allah suruh Qiamullail. Jom Qiamullail, then settle up your works !
‘Jom tidur awal. Kejut aku Qiamullail tau’
Berehh berehh. Moga Syurga bagi kita !

Tiada ulasan:

Catat Ulasan