Selasa, 27 Februari 2024

Padu

 Sedikit perkongsian

[UTK org swasta dan kerajaan  yg ingin menolak]

Boleh salin dan tampal sekiranya Ketua Jabatan minta surat tunjuk sebab anda tidak daftar dalam sistem PADU.





——————-

Tuan/Puan,

SURAT TUNJUK SEBAB TIDAK DAFTARKAN DIRI MELALUI PANGKALAN DATA UTAMA (PADU)

Perkara di atas adalah dirujuk.

2. Saya ……………….. merujuk kepada surat Tuan/Puan bertarikh … yang meminta saya memberikan sebab kenapa tidak daftarkan diri melalui Pangkalan Data Utama (PADU) seperti saranan Ketua Pengarah Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA).

3. Selain dasar kerajaan sendiri tidak mewajibkan warganegara mendaftarkan diri. Saya tidak berdaftar melalui PADU kerana:

• Saya tidak ditawarkan perlindungan, bantuan dan subsidi secara automatik selepas mendaftarkan diri.

• tiada jaminan data peribadi terpelihara , tidak disalahguna dan dikongsi dengan agensi atau pihak luar.

• tiada peruntukan undang-undang yang mengikat Kementerian Ekonomi berkongsi data peribadi saya dengan pihak luar.

• Maklumat profil saya lengkap yang boleh diperolehi di HRMIS - Sistem Pengurusan Maklumat Sumber Manusia.

• Tiada pekeliling rasmi perkhidmatan dikeluarkan dan mewajibkan Penjawat Awam mendaftar melalui PADU.

• Akta Omnibus belum digazetkan sebagai akta bagi membolehkan perkongsian data dengan penyimpanan awan di kalangan agensi-agensi kerajaan.

4. Diharap sebab-sebab yang dinyatakan oleh saya diterima. Saya dengan suci hati tidak berniat ingkar arahan tetapi sehingga kini tiada arahan wajib dikeluarkan melalui Pekeliling Perkhidmatan.

5. Kerajaan melalui Kementerian Ekonomi juga perlu bertanggungjawab dalam kenyataan yang dibuat kerana Ketua Jabatan terkeliru sehinggakan beranggapan setiap Penjawat Awam wajib berdaftar melalui PADU.

[yang Masih Belum Daftar P.A.D.U]




Salin dan tampal

Tiada ulasan:

Catat Ulasan