Friday, 30 November 2012

Ceramah Maal Hijrah 1434H



suasana ceramah

Karnival Pendidikan dan Kerjaya KMS 2012




UniKL

UniPeta

UKM

UMP

CUMSC

UiTM

UniTen

UM

MSU

sepupu teman

bukti kehadiran ke KMS

USM

suasana karnival

Mc majlis perasmian penutup

wakil IPTA IPTS

PRD dan pelajar

KJ PP rasmikan penutup

Zahidi pencen


video nie pun  xde kena mengena dengan En Zahidi pencen. saja aje huhu

gambar nie pun xde kena mengena dengan En Zahidi pencen... student teman bercuti kat Scotland yg bagi

ucapan salam perpisahan

rakan serumah memberi tanda hati kenang-kenangan

punch out utk kali terakhir... Selamat bersara En Zahidi. Semoga Allah membalas segala jasa baek mu mendidik anak bangsa. amin

Thursday, 29 November 2012

Abu Zar

Dalam suatu riwayat diceritakan bahawa Abu Zar memanggil Bilal bin Rabbah dengan gelaran ‘wahai anak hitam’, satu ungkapan amat menghiris hati Bilal apabila mendengar panggilan itu mendiamkan diri dan tidak membalas panggilan Abu Zar.

Sebagai manusia biasa yang mempunyai emosi dan perasaan, Bilal lantas pergi bertemu Rasulullah SAW untuk membuat aduan berkaitan perkara itu. Selepas mendengarnya, muka Baginda kelihatan berubah. Rasulullah SAW terus ke tempat Abu Zar berada tetapi hanya lalu saja dan terus ke masjid.

Mengetahui bahawa Rasulullah marah padanya lalu Abu Zar memberi salam kepada Rasulullah SAW . Baginda Nabi kemudian menyebut: ” Wahai Abu Zar, kamu menghina Bilal dan menghina asal-usulnya. Ketahuilah Abu Zar, sesungguhnya kamu asal-usulnya ialah orang jahiliah sebelum masuk Islam dan sesungguhnya dalam diri kamu masih ada sisa jahiliah”


Abu Zar RA berasa terpukul dan sangat menyesal. Abu Zar menangis dan merayu kepada Rasulullah SAW dengan berkata: “Wahai Rasulullah, maafkan kesalahanku dan mintalah Allah ampunkan dosaku…”. Lalu Abu Zar berlari mendapatkan Bilal lalu dipeluknya sambil memohon maaf kepadanya. Tidak cukup dengan itu, Abu Zar meletakkan kepalanya di atas tanah seraya berkata: ” Demi Allah wahai Bilal, aku tidak akan angkat pipiku dari atas tanah kecuali kamu pijak pipiku yang sebelah lagi dengan kakimu. Demi Allah sesungguhnya kamu orang terhormat dan aku yang terhina”.

Bilal kemudian mendekatkan mukanya ke pipi Abu Zar lalu menciumnya berkali-kali. Kemudian diangkat dari tanah. Mereka berdua berpelukan penuh kasih sayang.

Pengajaran daripada kisah ini ialah, jangan sesekali kita menghina orang dalam apa bentuk sama ada perkataan ataupun perbuatan kerana emosi dan perasaan seseorang tidak boleh diperdagangkan dengan bayaran ganti rugi walaupun lumayan.

"Terima kemaafan dan suruh dengan perkara yang baik serta berpaling (jangan dihiraukan) daripada orang yang jahil." (Surah al-Araf, ayat 199)

Wednesday, 28 November 2012

Gharqad



[] POKOK YAHUDI / POKOK GHARQAD []

Rasulullah S.A.W bersabda dalam sebuah hadis sahih yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari, Muslim dan al-Tirmidhi bermaksud:


"Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah orang-orang Islam akan memerangi Yahudi. Orang-orang Islam akan memerangi (membunuh) Yahudi dan mereka akan bersembunyi di sebalikk batu-batu dan pokok. (Ketika itu) Batu dan pokok akan akan bersuara 'Wahai muslim! wahai hamba Allah! di belakangku ini ada Yahudi, marilah bunuhnya', kecuali POKOK GHARQAD (yang tidak bersuara), kerana sesungguhnya ia merupakan pokok Yahudi". (no 7523 , riwayat Muslim)

Hadis ini menceritakan tentang peristiwa akhir zaman iaitu waktu hampir kiamat. Pada waktu ini tentera Yahudi yang dipimpin oleh Dajjal akan berperang dengan orang Islam. Dalam peperangan ini, orang Islam akan dapat membunuh dan menewaskan orang Yahudi sehinggakan apabila mereka berselindung di sebalik mana-mana batu dan pokok untuk menyelamatkan diri, maka dengan izin Allah pokok dan batu akan memberitahu tentera Islam tentang Yahudi yang berlindung di sebaliknya. Akan tetapi satu pohon yang tetap berdiam diri dan akan bersekongkol dengan Yahudi iaitu pohon yang bernama Gharqad.

Pada ketika ini, orang-orang Yahudi sedang giat menanam pokok Gharqad secara berleluasa di Negara Haram Israel sebagai suatu persediaan menghadapi tentera Islam pada akhir zaman. Ini juga bermakna bahawa orang Yahudi sebenarnya memang tahu dan sedar tentang kebenaran Islam dan kebenaran hadis nabi saw. Keegoaan dan sikap bongkak mereka menyebabkan mereka tidak menerima ajaran Islam, sebaliknya terus berusaha memerangi umat Islam dari sepanjang masa.

*Ramai juga yang bertanya tentang bagaimanakah rupa pokok Gharqad. Ada yang menyatakan bahawa ia pokok Krismas, dan ada pula yang menyatakan bahawa ia pokok Rhu, pokok Kaktus dan sebagainya. Gambar pokok Gharqad yang dipapar di sini insya Allah akan dapat menyelesaikan kekeliruan tentang gambaran pokok Gharqad. Dan yang pastinya pokok Gharqad tidak sesuai dengan iklim di Malaysia dan ia tidak tumbuh di tempat kita. 

*Pokok Gharqad adalah pokok African Boxthorn, dari keluarga Solanaceae. Ia sejenis pokok yang berduri dan mempunyai dahan yang berjalin-jalin. Dikategorikan sebagai beracun, dan buahnya seperti buah tomato, tetapi kecil dan hanya berdiameter 1 cm sahaja. Daun nya bewarna hijau muda. Bunganya kecil dan berwarna putih dengan tompok-tompok ungu.

*Di dalam laman web JewishNational Fund, terdapat maklumat di mana kerajaan Israel menyediakan satu dana khas untuk penanaman pokok. Dana kebangsaan khas ini bertujuan untuk menghijaukan bumi dan tujuan paling utama adalah mencari tanah untuk puak-puak Yahudi ini tinggal.

Laman ini juga menyatakan mereka telah berjaya menanam sebanyak 220 juta pokok dan projek-projek lain. Penanaman pokok Gharqad ini adalah satu dari agenda kempen menghijaukan bumi ini dan kempen ini berkumandang di seluruh dunia bagi mengaburi agenda mereka di Palestin.
via: @[438530032873489:274:I Am A Muslim](jom like!)

Sila sebarkan dan sila @[547102288638115:274:Like | Comment | Tag | Share] <3
‎[] POKOK YAHUDI / POKOK GHARQAD []

Rasulullah S.A.W bersabda dalam sebuah hadis sahih yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari, Muslim dan al-Tirmidhi bermaksud:


"Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah orang-orang Islam akan memerangi Yahudi. Orang-orang Islam akan memerangi (membunuh) Yahudi dan mereka akan bersembunyi di sebalikk batu-batu dan pokok. (Ketika itu) Batu dan pokok akan akan bersuara 'Wahai muslim! wahai hamba Allah! di belakangku ini ada Yahudi, marilah bunuhnya', kecuali POKOK GHARQAD (yang tidak bersuara), kerana sesungguhnya ia merupakan pokok Yahudi". (no 7523 , riwayat Muslim)

Hadis ini menceritakan tentang peristiwa akhir zaman iaitu waktu hampir kiamat. Pada waktu ini tentera Yahudi yang dipimpin oleh Dajjal akan berperang dengan orang Islam. Dalam peperangan ini, orang Islam akan dapat membunuh dan menewaskan orang Yahudi sehinggakan apabila mereka berselindung di sebalik mana-mana batu dan pokok untuk menyelamatkan diri, maka dengan izin Allah pokok dan batu akan memberitahu tentera Islam tentang Yahudi yang berlindung di sebaliknya. Akan tetapi satu pohon yang tetap berdiam diri dan akan bersekongkol dengan Yahudi iaitu pohon yang bernama Gharqad.

Pada ketika ini, orang-orang Yahudi sedang giat menanam pokok Gharqad secara berleluasa di Negara Haram Israel sebagai suatu persediaan menghadapi tentera Islam pada akhir zaman. Ini juga bermakna bahawa orang Yahudi sebenarnya memang tahu dan sedar tentang kebenaran Islam dan kebenaran hadis nabi saw. Keegoaan dan sikap bongkak mereka menyebabkan mereka tidak menerima ajaran Islam, sebaliknya terus berusaha memerangi umat Islam dari sepanjang masa.

*Ramai juga yang bertanya tentang bagaimanakah rupa pokok Gharqad. Ada yang menyatakan bahawa ia pokok Krismas, dan ada pula yang menyatakan bahawa ia pokok Rhu, pokok Kaktus dan sebagainya. Gambar pokok Gharqad yang dipapar di sini insya Allah akan dapat menyelesaikan kekeliruan tentang gambaran pokok Gharqad. Dan yang pastinya pokok Gharqad tidak sesuai dengan iklim di Malaysia dan ia tidak tumbuh di tempat kita.

*Pokok Gharqad adalah pokok African Boxthorn, dari keluarga Solanaceae. Ia sejenis pokok yang berduri dan mempunyai dahan yang berjalin-jalin. Dikategorikan sebagai beracun, dan buahnya seperti buah tomato, tetapi kecil dan hanya berdiameter 1 cm sahaja. Daun nya bewarna hijau muda. Bunganya kecil dan berwarna putih dengan tompok-tompok ungu.

*Di dalam laman web JewishNational Fund, terdapat maklumat di mana kerajaan Israel menyediakan satu dana khas untuk penanaman pokok. Dana kebangsaan khas ini bertujuan untuk menghijaukan bumi dan tujuan paling utama adalah mencari tanah untuk puak-puak Yahudi ini tinggal.

Laman ini juga menyatakan mereka telah berjaya menanam sebanyak 220 juta pokok dan projek-projek lain. Penanaman pokok Gharqad ini adalah satu dari agenda kempen menghijaukan bumi ini dan kempen ini berkumandang di seluruh dunia bagi mengaburi agenda mereka di Palestin.

hujah

Sewaktu Nabi Muhammad saw wafat, telah sempurna Islam itu. Maka, semua persoalan dan keraguan tentang Islam, pasti akan ada jawapannya. Hanya ilmu di dada sebagai penentu, jawapan apa yang perlu diberi bagi membidas kembali persoalan dan keraguan yang sengaja ditimbulkan oleh orang bukan Islam pada orang Islam. Ada di antara mereka yang bertanya bukan kerana hendak tahu, tapi kerana hendak membuatkan orang Islam yang ilmu hanya ala kadar berasa was-was dengan Islam dan akhirnya orang Islam akan berasa was-was dengan agama yang dianutinya. Nauzubillah.

Soalan-soalan yang dinyatakan di bawah, sebenarnya memang benar-benar pernah ditanya oleh orang bukan Islam secara spontan pada orang Islam. Jadi jawapan yang disampaikan di bawah ini diharap dapat membantu membidas persoalan tersebut.

1) Nama Nabi Isa as disebut 25 kali dalam Al-Quran, tetapi berapa kali nama Nabi Muhammad saw disebut dalam Al-Quran?

Nama Nabi Muhammad saw hanya disebut 5 kali sahaja di dalam Al-Quran. Manakala nama Nabi Isa as disebut 25 kali. Mengapa? Kerana Al-Quran diwahyukan pada Nabi Muhammad saw, sebab itu nama Nabi Muhammad saw jarang disebut. Al-Quran diturunkan bukan semata-mata untuk memaparkan kisah Nabi Muhammad saw tapi adalah sebagai panduan perjalanan hidup umat Islam.

2) Nama Nabi Isa lebih banya disebut daripada nama Nabi Muhammad saw dalam Al-Quran. Tentu sahaja Nabi Isa lebih hebatkan?

Dalam Bible, nama syaitan lebih banyak daripada nama Nabi Isa. Jadi, adakah syaitan lebih hebat daripada Nabi Isa? Sebenarnya Allah tidak bezakan tentang kehebatan Nabi dan RasulNya. Walaubagaimanapun, Allah lebih Maha Mengetahui.

3) Dalam Islam percaya yang Nabi Isa as diangkat ke langit, sedangkan Nabi Muhammad saw wafat. Jadi, bila Nabi Isa as dibawa ke langit, tentu sahaja Nabi Isa itu Tuhan kan?

Dalam banyak-banyak kaum, hanya kaum Nasrani sahaja yang telah salah anggap tentang nabi yang diutuskan kepadanya sebagai Tuhan (Nabi Isa). Sedangkan, dalam Bible juga ada menyatakan bahawa Jesus (Nabi Isa) berkata "Siapa yang taat pada Allah akan masuk Syurga, siapa yang menganggap Jesus sebagai tuhan akan masuk neraka”. (Kitab Injil yang menjadi rujukan pengganut Kristian sekarang ini sebenarnya telah dimanipulasi isi kandungannya)

4) Dalam Islam, Nabi Muhammad saw adalah Nabi terakhir. Tapi, di akhir zaman nanti Nabi Isa as akan turun. Kenapa tidak dikatakan Nabi Isa as yang terakhir?

Nabi Muhammad saw adalah nabi terakhir berdasarkan tahun kelahirannya. Contohnya, jika anak bongsu meninggal dunia, sedangkan anak sulung masih hidup, anak sulung tetap kekal pangkatnya sebagai yang sulung.

5) Nabi Isa as disembah sebagai anak Tuhan kerana dianggap mulia sebab lahir tanpa bapa.

Antara ibu dan anak, mana yang lagi mulia? Tentu ibu kan? Jadi, kenapa orang Kristian tidak menyembah Mariam saja? Bukankah Mariam itu ibu, tentu lagi mulia. Nabi Adam merupakan manusia pertama juga lahir tanpa bapa, malah tanpa ibu juga. Jadi, kenapa tidak disembah Adam saja?

Firman Allah swt : "Sesungguhnya perbandingan (kejadian) Nabi Isa di sisi Allah adalah sama seperti (kejadian) Nabi Adam. Allah telah menciptakan Adam dari tanah lalu berfirman kepadanya: "Jadilah engkau!" maka menjadilah ia. -Surah Al-Imran, ayat-59.

6) Jika membaca tafsir, Allah berfirman sekejap guna 'Aku', sekejap guna 'Kami'. Kenapa? Bukankah maksud 'Kami' itu mewakili 'Tuhan + Mariam + Anak Tuhan (Isa)'?

Al-Quran diturunkan dalam bahasa Arab. 'Aku' kata jamaknya 'Kami' yang menggambarkan tentang 'Allah dan keagunganNya' . Bukankah Queen Elizebeth ketika bertitah, beliau guna 'We' bukan 'I'?

7) Orang Sikh Punjabi bertanya, kenapa Islam perlu potong rambut? Bukankah rambut itu anugerah tuhan yang perlu disimpan?

Kita jawab dengan soalan ini, kuku juga anugerah tuhan, kenapa orang Sikh Punjabi potong kuku?

8) Sami Buddha vegetarian bertanya, kenapa Islam disuruh membunuh binatang untuk dimakan? Bukankah itu zalim kerana membunuh hidupan bernyawa?

Sains telah membuktikan bahawa sayur dan pokok turut mempunyai nyawa. Malah, apabila kita basuh tangan pun, ada banyak nyawa kuman yang kita bunuh. Itu tidak kejam? Apabila kita membunuh (sembelih) seekor lembu, sebenarnya kita telah menyelamatkan banyak nyawa manusia daripada mati kelaparan.

9) Sami Buddha menjawab "Bunuh sayur dosa kecil sebab sayur kurang deria. Bunuh binatang dosa besar"

Habis tu, adakah kita cuma berdosa kecil jika membunuh orang yang pekak, buta, dan bisu hanya kerana dia tidak ada deria?

10) Sami Buddha menjawab lagi "Jika kita bunuh sayur, sayur akan tumbuh balik"

Jadi, makanlah ekor cicak kerana ekor cicak akan tumbuh semula selepas putus.

11) Sami Buddha berkata lagi, "Makan binatang akan dapat banyak penyakit"

Sebenarnya, penyakit datang kerana kita banyak makan. Bukan kerana makan binatang. Allah suruh makan secara sederhana. Nabi juga suruh berhenti makan sebelum kenyang. Lagipun, Allah dah beri gigi taring dan gigi kacip untuk manusia makan binatang dan sayuran. Bukankah tembakau dan ganja itu juga berasal dari tumbuhan? Lagi besar penyakitnya. Lembu yang ragut rumput hari-hari pun boleh jadi lembu gila. Sebenarnya, tak kesah pun kalau kita tak nak makan daging, tapi jangan lah cakap haram apa yang telah Allah halalkan.

12) Kan babi itu ciptaan Allah, kenapa Islam tak makan babi?

Sebab bukan semua ciptaan Allah adalah untuk dimakan. Jika begitu, batu dan kayu juga ciptaan Allah. Manusia juga ciptaan Allah. Nak jadi kanibal?

13) Islam cakap Hindu sembah berhala tetapi Islam hari-hari sembah Kaabah.

Islam bukan sembah Kaabah. Tapi Kaabah itu adalah Kiblat untuk satukan umat. Dalam Islam dah sebut, siapa sembah Kaabah akan masuk neraka kerana Islam sembah Allah, kaabah cuma kiblat. Ada bezanya. Bukti, orang yg sembah berhala tidak akan pijak berhala, tapi orang Islam pijak Kaabah untuk melaungkan azan. Orang Hindu tak akan pijak gambar berhala tapi orang Islam hari-hari pijak gambar Kaabah di sejadah. Jika ada sepanduk gambar Kaabah direntangkan di KLCC sekalipun, orang Islam tetap solat menghadap Kaabah di Mekah kerana itu kiblat kita untuk sembah Allah. Bukan sembah Kaabah!

14) Kenapa perlu ikut Nabi Muhammad saw? Nabi dan Rasul sebelum baginda itu sesatkah?

Nabi sebelum Nabi Muhammad saw diutus untuk kaum dan zaman tertentu sahaja. Sedangkan Nabi Muhammad saw diutus untuk semua kaum dan sepanjang zaman.

15) Apa bukti Allah wujud? Mana Allah? Tak nampak pun.

(Tampar beliau!) Kemudian cakap, sakit itu wujud dan boleh dirasa, tapi adakah kita nampak sakit itu? Begitu juga dengan kewujudan Allah. Allah itu wujud dan kita boleh rasa nikmat pemberian-Nya, tapi kita tak boleh nampak Allah.

myvi perodua

Saya pengguna kereta Perodua MYVI dan pelanggan Pusat Servis Perodua Kemaman sangat tidak berpuas hati dan kecewa dengan khidmat yang diberikan oleh pihak pusat servis perodua kemaman. Empat kali saya datang untuk pemeriksaan kereta saya kerana kereta MYVI saya banyak masalah sejak hari pertama saya menggunakan kereta tersebut.

Di sini saya ingin membuat beberapa aduan tentang khidmat Pusat Servis Perodua Kemaman.

1. OPERATOR TIDAK MESRA PELANGGAN.

Layanan operator yang suka mencelah semasa saya membuat temu janji dan aduan tentang masalah kereta. Belum lagi habis cerita dah sibuk nak mencelah untuk tamatkan perbualan, apa salahnya dengar dulu masalah yang saya nak bagi tau. Sepanjang saya membuat pemeriksaan di Pusat Servis Perodua Temerloh, tiada masalah seperti ini dan mereka sangat mesra pelanggan walaupun tempat mereka tidaklah selesa seperti di Perodua Kemaman.

2. TIDAK AMBIL TINDAKAN SEGERA.

Datang untuk membuat pemeriksaan regulator tingkap dan disahkan rosak oleh mekanik. Pihak Perodua Kemaman akan menempah dan menggantikan regulator yang baru. Janji barang sampai dalam masa dua minggu. Selepas dua minggu saya datang untuk bertanyakan hal tersebut, saya diberitahu bahawa pihak perodua kemaman langsung tidak menempah regulator tersebut. Masa itu baru nak order. Perodua Kemaman memang suka buang mase orang ek? macam itu ke layan pelanggan?

3. TIDAK BERTANGGUNGJAWAB.

Saya dapati ada kerosakan lain selepas pemeriksaan oleh mekanik pihak perodua Kemaman (dua klip cover tingkap patah). Mekanik tersebut memang SANGAT TIDAK BERTANGGUNGJAWAB kerana tidak menukar cover tingkap tersebut dengan yang baru dan tidak memberitahu kepada saya tentang perkara itu.

4. MASALAH TIDAK SELESAI.

Saya datang dua kali untuk pemeriksaan aircond yang bermasalah tetapi masih tiada perubahan sehingga kini. (Aircond berbau minyak petrol)

5. TIDAK MENEPATI JANJI.

Pihak Pusat Servis Perodua Kemaman menelefon saya berkenaan regulator tingkap tersebut telah sampai dan saya telah memberitahu akan datang ke pusat servis perodua kemaman untuk menukar regulator tersebut. Tetapi apabila saya datang, saya diberitahu bahawa regulator tersebut telah diberikan kepada orang lain.
Pihak perodua Kemaman sedikit pun tidak memberitahu perkara itu kepada saya, kerana jika saya tahu, saya tidak akan datang ke pusat servis Perodua Kemaman. Saya datang dari Kuala Lumpur semata-mata untuk menepati janji tetapi Perodua Kemaman sendiri yang mungkir janji.
Pekerja pusat servis perodua Kemaman menggunakan alasan bahawa ketua mereka telah menyuruh mereka menggunakan regulator tersebut kepada orang lain. Bermakna di sini KETUA Perodua Kemaman sendiri pun bermasalah kerana tidak tahu mengajar pekerja supaya apa-apa yang hendak dilakukan mestilah diberitahu kepada yang berkenaan agar tidak menyusahkan orang lain.

6. BUANG MASA PELANGGAN.

Dan disebabkan operator Perodua tidak mahu mendengar masalah pelanggan seperti saya, saya telah membuang masa dengan pergi ke Pusat Servis Perodua Kemaman dengan tiada 1 pun masalah yang diselesaikan.

7. MENAMBAHKAN LAGI MASALAH.

Saya datang ke Pusat Servis Kemaman dengan harapan masalah kereta saya akan diselesaikan, bukan sahaja masalah yang sedia ada tidak diselesaikan tetapi menambahkan lagi masalah pada kereta saya dengan tiba-tiba selepas diservis, buzzer kereta tidak berfungsi. Pekerja Pusat Servis Perodua tidak membuat pemeriksaan terakhir sebelum menyerahkan kereta kepada saya.

8. LEPAS TANGAN.

Tiada inisiatif dari pihak Perodua Kemaman bagi menyelesaikan masalah malah menyuruh saya mencari pusat sevis Perodua lain.

Saya akan pastikan pengguna kenderaan Perodua dan rakyat Malaysia mengetahui hal ini terutamanya di Kemaman, Terengganu. Saya berharap pihak Pusat Servis Perodua Kemaman akan mengambil tindakan SEGERA bagi menyelesaikan masalah ini agar pengguna dan pelanggan lain tidak teraniaya seperti mana yang berlaku keatas saya.

Pelanggan Kecewa,
Farhana Rahman


luahan Guru

Guru tersisih,

Saya adalah antara ribuan guru malang di negara ini. Nasib kami jelas tidak dipedulikan apatah lagi diperjuangkan oleh kesatuan guru mahupun mana-mana pihak berkaitan.

Dasar JPA dan Kementerian Pelajaran membunuh semangat kami, merugikan kami sepanjang perkhidmatan malah sepanjang hayat. Nasib kami amat malang jika dibandingkan dengan guru-guru lain kebelakangan ini, sedangkan kami juga belajar untuk memperolehi ijazah seperti orang lain dengan wang kami sendiri.

Fahamilah kami, lihatlah apa yang berlaku sebenarnya melalui jadual yang berikut:

BIL
PERKARA
DASAR UNTUK KAMI
DASAR SEKARANG
1
Tarikh Graduasi
2001
2010
2
Temuduga Ke DG41
2002
2010
3
Pelantikan Ke DG32
TAK SEMPAT
DAPAT
4
Lantikan Ke DG41
2004
2010
5
Pelarasan Gaji 2007
15%
25%
6
DG41 Ke DG44
10 Thn Atau 7 + 3 Tahun
8 Thn Atau 5 + 3 Tahun


Paling menyedihkan apabila guru yang baru saja dilantik ke DG41, gaji mereka lebih jauh tingginya daripada gaji kami walaupun kami berada di Gred DG44. Sedangkan kami lebih lama berkhidmat.

Kami yang telah lama berkhidmat tetapi bayangkan berapa banyak yang kami rugi sekiranya masih ada 20 tahun perkhidmatan kami berdasarkan mata tanggagaji kami yang jauh lebih rendah. Juga bayangkan ke mana perginya kekananan kami disebabkan dasar JPA dan Kementerian yang sentiasa berubah-ubah.

Apa yang lebih dikesali ialah tiada mana-mana kesatuan guru memperjuangkan  nasib kami, yang heboh diperdendangkan sekadar “melepaskan batok di tangga”. Kesatuan guru, JPS mahupun KPM diam seribu bahasa.

Jangan marahkan guru jika mereka beralih arah menyokong Pakatan Rakyat dalam pilahan raya akan datang. Hakikatnya memang telah ramai pun guru yang menyokong PR akibat dasar JPA dan KPM yang kurang prihatin masalah ini.

Sebenarnya, kami tidak minta mahupun merebut apatah lagi merampas hak orang tetapi biarlah dilayan dan diberikan hak yang seadil-adilnya. Adil sepertimana orang lain dapat. Berlaku adillah untuk masa depan perkhidmatan kami.

Tuesday, 27 November 2012

takbir!



Harga sebuah Roket Al-Qassam Hamas: USD 800 (RM 2,500)
Harga sebuah Peluru Berpandu Penangkis (Iron Dome) milik Yahudi Zionis: USD 50,000 (RM 160,000)

Hari pertama Hamas balas serangan Yahudi Zionis, sebanyak 225 buah Roket Al-Qassam dilancarkan & hanya 90 buah SAHAJA Roket Al-Qassam berjaya ditangkis oleh Iron Dome sehinggakan para Yahudi Zionis di Tel Aviv terpaksa menyembunyikan diri mereka dibawah tanah selama seminggu.

Tak da la hebat sangat pun Yahudi Zionis ni...

Monday, 26 November 2012

bohong sunat.. hik hik

"Pagi itu Haji Mustapha pergi ke Bangi untuk menghadiri majlis Konvokesyen anak ke tiganya yang telah tamat belajar di Universiti Kebangsaan Bangi. Sebelum bertolak , Haji Mustapha telah amanahkan Lebai Samad untuk menggantikan tempat beliau sebagai IMAM,kerana selepas selesai urusannya di Bangi, Haji Mustapha berhasrat untuk ziarah anak sulungnya pula di Shah Alam. Mungkin dua atau tiga hari aku disana..katanya pada Lebai Samad.

Perjalanan dari Rompin pagi itu agak sesak dengan kenderaan, hampir tergugat juga iman Haji Mustapha tak kala dia dan isterinya terkandas lama di Ulu Bendul...HUH! Kalau dah dekat nak pilihanraya ni jalan yang elok pun dibetulkan ....Bisik Haji Mustapha dalam hati supaya isterinya tidak tahu dia sedang MERUNGUT dengan kesusahan yang TIDAK SELALUPUN DI ALAMINYA ITU ....tapi Allah dengar . 
Oleh kerana sudah lama tidak melalui jalan ke Kuala Lumpur ,Haji Mustapha tersesat. Hampir berpusing pusing keretanya mencari jalan ke Senawang untuk menggunakan lebuhraya Plus terus ke Kuala Lumpur. Isterinya turut gelisah ,takut lambat mereka nak hadiri Majlis Konvo anaknya.

"Berentilah bang..tanya orang . Pusing pusing macam ni lagi buang masa..itulah hari tu anak nak pasangkan GPS tak nak". Isterinya memberi berkata sambil membetulkan tudung saji yang dipakainya. 

" HUH! GPS tu untuk "Golongan Pemandu Sesat..lagipun aku rasa betul dah jalan ni Rose ..." Haji Mustapha masih degil dan yakin dengan jalan dipilihnya itu.,matanya asyik dengan bendera Pas dan BN menghiasi jalan disitu.

" Betul apanya bang.....ni jalan arah ke Kuala Pilah! Dah patah balik ni bang..".Bebel isterinya lagi tak kala terlihat papan tanda tepi ditepi jalan.

" Panas aku ...". Haji Mustapha akhirnya mengalah dan mula mencari seseorang untuk disoal siasat dimanakah jalan yang sebetulnya untuk ke Kuala Lumpur.

"Assalamualaikummmmm...Amber nok numpang tanyee " . Haji Mustapha berjumpa seorang peniaga yang menjual buah ditepi jalan.

" Walaikum salam...Apo masolah eyy" . Tanya peniaga tersebut dengan wajah CUAK kerana takut Pegawai Majlis Daerah yang mahu menyamannya meniaga di tepi jalan. 

" Amber ni dari Ghanuu ....Sesak dok jompe jalang nok gi Kelompo.." Haji Mustapha sedang  berbohong sunat sedangkan beliau dari Rompin.

" Ooo, nak poi Kelompoo, sobonar ey esey bukan orang sini, esey dari Kodah datang niago kek sini ". Peniaga itu berkata .....juga sedang menipu sunat ,-Orang Kedah boleh cakap Negori .....

 " Tak pa....Pak cik ikut saya, kebetulan saya pun nak ke Perak , saja singgah beli buah" Triba triba pelanggan yang sibuk membelek buah rambutan tadi mendengar masalah Haji Mustapha dan sudi menghulurkan bantuan. Pelanggan ini pun tipu sunat juga ,dia dalam perjalanan balik ke Shah Alam dari Kuantan setelah hantar anak dan isterinya disana.

"Eh!! Ambee nok gi Kelompo bukang Perak !". Jawab Haji Mustapha selamba .

" Jalan ke Perak kan ikut Lebuhraya Plus juga Pakcik...nanti Pakcik terus la ke Kuala Lumpur ". Pelanggan itu terus berkata sambil senyum.

"Hahaha...Amber dok prasaan tak diii.....terima kasih '. Haji Mustapha terasa KEMALUANNYA makin besar kerana tersilap cakap.. 

Haji Mustapha terus mengekori kenderaan pelanggan yang belum sempat ditanya nama tadi, masuk saja ke  lebuh raya PLUS, Haji Mustapha bertambah lega..begitu berhati hati dia agar tidak tersilap lorong lagi macam 2 tahun lepas, nak ke Kuala Lumpur tetapi Haji Mustapha termasuk ke laluan ke Johor Bharu ....dah sampai perhentian Ayer Keruh Melaka barulah Haji Mustapha tersedar.....

Pin! Pin! Haji Mustapha membunyikan hon  sambil mengangkat tangan sebagai tanda TERIMA KASIH tak kala melintas kenderaan Pelanggan yang membantunya itu. Haji Mustapha terus memecut hingga terlupa AES sedang MEMERHATI GERAK GERI KENDERAAN HONDA ACCORD berwarna putihnya ......

" Bang.....kita berenti solat dululah....dah masuk waktu ni, lagipun acara anak kita mula pukul 3 petang..sempat lagi ni.." Isteri Haji Mustapha memberikan cadangan sedangkan sebenarnya isterinya nak TERKENCING dan sedang datang haid waktu itu...tipu Sunat juga Isteri haji Mustapha. 

" Elok juga tuuu..." Jawab Haji Mustapha tanpa menyedari isterinya menipu  tidak boleh solat ......matanya melihat papan tanda ...HENTIAN REHAT SEREMBAN....500meter didepan! 

" Assalamualaikum....warah matullah....." Salam  Haji Mustapha tanda tertunainya solat JAMAK TAQDIM tadi.... Tak kala Haji Mustapha berpaling ke belakang , DIA TERKEJUT KERANA DIA MENGIMAMKAN pelanggan yang membantu menunjuk arah tadi....dengan senyum mereka bersalam.  


" Trengganu kat mana Pakcik ". Pelanggan yang bernama Mazlan itu bertanya sambil menyarung kasut.

"BESUT!  Kota Bharu...nak tengok anak Konvo di UKM ni..KAMU? ". Tanya pula Haji Mustapha tanpa disedari entah iye ke tidak jawapannya itu..maklumlah tipu sunat.

" Saya nak balik Perak...... rumah mertua, ada kenduri esok pagi". Kata Pelanggan bernama Mazlan itu .juga sedang menipu sunat.

" Oh! Macam tuuu... Terima kasihlah bantu..jumpa lagi". Kata Haji Mustapha pada Pelanggan bernama Mazlan itu dan berlalu , risau juga kalau isterinya sudah siap solat dan menanti di kereta. 

Dalam pukul 9 malam  Haji Mustapha sampai dirumah anak sulungnya di Bukit Beruntung. Walaupun penat dalam perjalanan tadi....tapi Haji Mustapha dan isteri puas dan gembira kerana anak ketiganya itu sudah berjaya dalam pelajaran ,hatinya berbunga bangga dengan kejayaan anak anaknya.... selepas makan malam bersama anak sulungnya,cucu cucunya dan anak ketiganya yang ikut sekali ,Haji Mustapha mula merasa mengantuk......tak larat rasanya dia hendak melayan  cerita dan  kerenah keluarganya malam itu, esok masih ada.......Haji Mustapha pejamkan mata dalam kepenatan .

Subuh itu Haji Mustapha menunaikan solat di Surau taman perumahan anaknya ...memang 2 tahun lalu di Surau itulah dia selalu berkunjung terutama waktu subuh dan Magrib.....Selesai solat Sunat..Haji Mustapha berjalan menuju ke pintu Surau untuk balik.......tapi langkahnya terHENTI ! Haji Mustapha ....

TERLIHAT SUSUK TUBUH didepannya itu sedang memakai kasut ...AMAT DIKENALI ! Itulah Mazlan lelaki @ pelanggan yang membantunya ketika sesat semalam. "Kata nak ke Perak ada kenduri". Bisik hati Haji Mustapha mula curiga.. Tapi Haji Mustapha tak berani bertanya dan cuba menjarakkan dirinya agar Mazlan tidak lihat kelibatnya kerana HAJI MUSTAPHA juga menipu semalam...

Sebelum balik Haaji Mustapha singgah minum di Restoran Mamak yang rata rata panas dengan cerita politik para pelanggannya. Selesai minum Haji Mustapha berjalan  balik tapi sesampai saja di pagar pintu rumah anaknya.....

Sekali lagi langkah Haji Mustapha terhenti tak kala melihat dan mendengar anaknya berbual dengan seseorang yang TRIBA TRIBA JADI FOBIA PADA DIRINYA.......IAITU MAZLAN............

" AKU tak boleh temankan KAMU mancing lah hari ni..Bapak aku datang dari Rompin, minggu depan lah Lan". Suara anaknya jelas kedegaran walaupun Haji Mustapha sedang menyorokkan dirinya disebalik kereta jiran ......Tidak pula dia sangka anaknya berkawan dengan PELANGGAN bernama Mazlan itu.

KISAH NI ADA PENGAJARAN UNTUK KITA.....adakala PENIPUAN YANG KITA BUAT MEMANG TAK DIRANCANG WALAUPUN KITA SEDARI....TAPI ALLAH SEBAIK PERANCANG UNTUK INGATKAN KITA SEMULA sebagai hukuman !
.....Tapi yang pasti Penulis tidak TIPU sunat kan?....... EH ADA KE?? Apa yang penulis tipu sunat? Cuba ar cariii hahaha.

Kuasa Allah! takbir!

Dalam kekalutan serangan Yahudi terhadap bumi Gaza. Sejarah lama kemenangan mujahidin Islam pada tahun 1973 perlu diungkapkan kembali. Peperangan dikenali dengan perang 6 Okt 1973 atau 23 Ramadhan telah merubah banyak senario politik dunia terutamanya Timur Tengah. Peperangan membabitkan Terusan Suez dan Semenanjung Sinai. Kedua-duanya berada di bumi Mesir. Bumi Kinanah diberi gelaran oleh Saiyidina Umar Al Khatab.
Bumi yang terdapatnya sungai Nil yang masih belum dijumpai hulunya walaupun telah diterokai oleh tujuh ekspidisi. Ada yang bermula dari bawah selatan benua Afrika , ada yang bermula dari atas iaitu utara Afrika. Tapi sehingga sekarang belum dijumpai secara tepat hulunya. Sungai yang pernah membatalkan acara tahunan amalan khurafat Mesir kuno yang korbankan seorang gadis sunti sebagai memenuhi permintaan penunggu Sungai Nil yang berlaku kekeringan apabila tuntutannya tidak dipenuhi.

Semasa pemerintahan Umar Al Faruq, Umar telah menulis sepucuk surat dan surat tersebut telah dicampakkan ke dalam sungai Nil, akhirnya Nil akur dengan seruan Umar Al Faruq agar tunduk kepada kekuasaan Allah.

Kembali kepada sejarah Terusan Suez dan Sinai. Pada tahun 1967, Yahudi telah merampas Sinai dari Mesir dan Bukit Golan dari Syria. Sinai telah dibebaskan oleh tentera Mesir pada tahun 1973, sementara Bukit Golan masih berada di tangan Yahudi. Sebahagian besar tentera Mesir mendapat tarbiah yang baik .Anak-anak tarbiah Hasan Al Banna dan Abbas Sisi . Yahudi telah bina di bumi Sinai pelbagai peralatan senjata canggih dengan bantuan negara-negara Barat terutamanya USA. Ada maklumat yang menyatakan ianya melibatkan hampir 2000 pakar dari seluruh negara Barat. Benteng Barlif adalah antara kelengkapan yang masyhur sempena dengan nama Jeneral tentera Yahudi waktu itu.

Benteng pasir adalah bentang pertama apabila menyeberangi Terusan Suez. Benteng Barlif adalah benteng kedua yang dilengkapi dengan peralatan yang canggih. Jalanraya seumpama landasan kapalterbang terus ke Tel Aviv. Tanah Besar Mesir hanya dilengkapi dengan pos-pos kecil tentera sepanjang sempadan. Bahkan ada dikalangan tentera sempadan bersantai di bawah naungan pokok khurma.

Ilham dari seorang ulamak, kerajaan Mesir telah menempah sebuah paip bomba yang besar dari Itali. Dunia tidak menyangka akan berlaku peperangan kerana riak-riak akan berlaku peperangan tidak kelihatan. Taqdir Allah Taala, dengan persiapan mental dan fizikal mujahidin dari tentera Mesir telah bertekad untuk membebaskan Sinai. Bermula di awal Subuh 23 Ramadhan bersamaan 6 Oktober 73 mereka bermunajat dan berdoa kepada Allah. Diiringi dengan tasbih,tahmid dan takbir mereka mulakan serangan dengan pancutan air meruntuhkan benteng pasir untuk memberi laluan kepada tentera darat menyeberangi Sinai. Banyak peristiwa-peristiwa anih berlaku sewaktu berlaku peperangan. Akhirnya mujahidin Mesir dapat hancurkan benteng Barlif. Menteri Pertahanan Yahudi waktu itu Moshu Dayan bermata sebiji mengaku kalah dengan menyatakan: ?Aku menyangka benteng ini terlalu kuat tidak akan ditembusi oleh sebarang senjata rupa-rupanya ia diperbuat daripada susu.?

Semasa serangan tentera Yahudi leka dan sedang berehat rehat hujung minggu dan mereka tidak menyangka mujahidin Mesir akan menyerang mereka di bulan Ramadhan. Serangan udara dan darat dilakukan serentak. Mujahidin Mesir memohon dari kerajaan Mesir untuk terus ke Tel Aviv dan bebaskan Aqsa. PM Mesir waktu tidak membenarkan dengan alasan: ? Aku hanya PM untuk Mesir sahaja?. Ringkas cerita apabila mereka kembali telah disambut dengan trak-trak polis dan dihumban ke penjara kerana fikrah yang mereka bawa. Jasa mereka kepada negara diketepikan begitu saja.

Hasil dari peperangan tersebut senario kuasa politik dan ekonomi dunia berubah. Negara-negara Arab telah menggunakan kuasa petrol dengan menghentikan ekspot petrol serta merta ke mana mana negara terutama negara yang memberi sokongan kepada Yahudi . Harga petrol sekitar US 17 telah melambung ke US 40. Harga barang meningkat berkadar terus dengan harga petrol. Simpanan petrol di sebahagian besar negara paling lama boleh bertahan 2 minggu sahaja. Ada negara seperti India mampu bertahan untuk 2 atau 3 hari sahaja. Seingat saya Jepun mampu bertahan untuk tempoh 9 hari sahaja. Dunia berkecamuk . Yahudi berusaha untuk berdamai dengan Mesir menggunakan orang tengah USA dan Barat.

Yahudi dan negara Barat berusaha untuk adakan perdamaian dengan Mesir tetapi diletakkan syarat gerakan dakwah Ikhwan Muslimin mesti dilenyapkan. Mereka cuba untuk pisahkan Mesir dengan negara-negara Arab dan akhirnya berjaya dengan termeterinya perjanjian Camp David pada tahun 1982 dibawah seliaan Jimmy Carter Presiden USA . Mesir terpisah dari negara Arab secara strategi bermula tahun 1982 sehingga kejatuhan Husni Mubarak. Kebuntuan masalah petrol dunia dilanggar oleh Kuwait di bawah Malek Sobah. Kuwait hanya satu-satu negara Arab yang melanggar larangan tersebut. Setelah dipujuk oleh USA , petrol Kuwait telah memenuhi pasaran dunia terutama ke USA. Ekonomi dunia hampir lumpuh termasuk USA .Kapal-kapal minyak Kuwait telah menggunakan bendera USA untuk mengekspot petrol keluar negara.

Mudah-mudahan dengan kembalinya Mesir kepangkuan Arab dan Islam , kembalikan semula kegemilangan Othmaniah dan Al Fateh , dunia Arab dan muslimin keseluruhannya akan bersatu dan berpadu satu agama satu aqidah. Kembalikan kegemilangan Melayu dengan Islam .Kita semua bersaudara. Angkatlah bendera Islam memberi keadilan keseluruh alam. Allah Matlamat Kami, Rasul Qudwah Kami, Quran Dustur Kami, Jihad Jalan kami,Syahid Cita-cita Kami. Allahu Akbar walillahil Hamd.

Syahid cita2 kami! amin


“Dan jangan sekali-kali engkau menyangka orang-orang yang terbunuh (yang gugur Syahid) pada jalan Allah itu mati, (mereka tidak mati) bahkan mereka adalah hidup (secara istimewa) di sisi Tuhan mereka dengan mendapat rezeki” :Al Imran:169
Setiap pejuang memberikan apa sahaja kemampuan mereka menyediakan diri bertemu Ilahi.
Semoga darah para Syuhada dari dahulu hingga kini masih mengalir dalam jiwa
a-jiwa umat ini.Semoga Allah merahmati roh mereka dan berkati perjuangan mereka membebaskan bumi Palestin yang tercinta.
Dari kiri atas:
1) Asy Syahid Ir Imad Aqal
2) Asy Syahid Syeikh Ahmad Yaasin
3) Asy Syahid Ir Yahya Ayyash
4) Asy Syahid Dr Abdul Aziz Ar Rantisi
5) Asy Syahid Dr Said Syiam
6) Asy Syahid Al-Qaid, Ahmad Al-Ja’abarri
Mereka telah berikan apa yang mereka punya, kini giliran kita menyediakan dan memberi apa yang kita punya….

Sunday, 25 November 2012

haram rokok


IsraHelL menghantar BOM dan peluru ke Palestin. Dia berjaya membunuh ribuan umat Islam di sana dengan BOM dan PELURU yang sangat mahal harganya. Israel hanya menghantar 'ROKOK' ke Malaysia dan mereka berjaya membunuh 10 RIBU orang setahun dengan ROKOK malah sekaligus mendapat keuntungan sebanyak RM2.5 juta sehari dari MANGSA yang bakal MATI disebabkan rokok. Muslim di Palestin akan mati jika dibunuh dengan peluru dan bom. Muslim di Malaysia, mati dengan RELA hanya dengan menghisap rokok. Apa maksudnya ini? Adakah ini menunjukkan suatu tahap 'kecerdikan' kita atau sebaliknya? 

Saturday, 24 November 2012

Janji Allah

ALLAHUAKBAR! Tersentak seketika. Peristiwa yang berlaku antara Israel dan Palestin telah pun Allah nyatakan dengan jelas dalam Al-Quran. Allah Allah Allah..

Pa

gi tadi, ketika baru sampai ofis, terus bertanya mcm2 soalan mengenai konflikPalestine/Israel kepada rakan Saudi saya....Terlalu byk soalan ditanya, akhirnya dia menyuruh saya menghayati ayat Al-Quran surah Al-Isra' ayat 4-7. Rasa menggigil seluruh badan apabila mengahayati ayat-ayat ini. MasyaAllah, rupanya konflik Israel-Palestine tercatat didalam ayat2 ini, dan sedang berlaku di depan mata...Subhanallah, aku lalai sebelum ini Ya Allah, kerana hanya pandai membaca Al-Quran, tetapi tidak mahu menghayati isi kandungannyaini sedangkan ini merupakan bukti-bukti kebenaran Al-Quran harus dikongsikan bersama semua.....

Terjemahan di dalam bahasa Melayu bermaksud:
[Al-Isra':4] Dan Kami menyatakan kepada Bani Israil dalam Kitab itu: "Sesungguhnya kamu akan melakukan kerosakan di bumi (Palestin) DUA KALI, dan sesungguhnya kamu akan berlaku sombong angkuh dengan melampau.

[Al-Isra':5] Maka apabila sampai masa janji (membalas kederhakaan kamu) kali yang PERTAMA dari dua itu, Kami datangkan kepada kamu hamba-hamba Kami yang kuat gagah** dan amat ganas serangannya lalu mereka menjelajah di segala ceruk rantau (membinasakan kamu); dan (sebenarnya peristiwa itu) adalah satu janji yang tetap berlaku.......(**Kisah pembebasan BaitulMaqdis oleh pahlawan Islam agung Salehuddin Al-Ayubi)

[Al-Isra':6] Kemudian (setelah kamu bertaubat), Kami kembalikan kepada kamu kekuasaan untuk mengalahkan mereka, dan Kami beri kepada kamu dengan banyaknya harta kekayaan dan anak pinak, serta Kami jadikan kamu kaum yang lebih ramai pasukannya.

[Al-Isra':7] Jika kamu berbuat kebaikan, (maka) kebaikan yang kamu lakukan adalah untuk diri kamu; dan jika kamu berbuat kejahatan, maka (kesannya yang buruk) berbalik kepada diri kamu juga. Oleh itu, apabila sampai masa janji (membalas perbuatan derhaka kamu) KALI KEDUA, (Kami datangkan musuh-musuh kamu) untuk memuramkan muka kamu (dengan penghinaan dan keganasannya); dan untuk memasuki masjid (BaitulMaqdis) sebagaimana mereka telah memasukinya pada KALI YG PERTAMA; dan untuk menghancurkan apa sahaja yang mereka telah kuasai, dengan sehancur-hancurnya.

Dan di akhir perbualan kami, rakan saya berkata pada saya, tentera Al-qassam (Palestine) sedikitpun tidak akan gentar malah yakin seyakin-yakinnya akan janji-janji Allah bahawa BaitulMaqdis akan dibebaskan buat kali KEDUA oleh pejuang2 Islam yang benar, dan Israel akan diberikan penghinaan/kemusnahan yang selayakknya..............

Astaghfirullah, aku pohon keampunanMu ya Allah, kerana telah menjadi manusia manusia yang lalai, tidak peka dan tidak berasa tanggungjawab untuk bersama mengembalikan maruah Islam di bumi Palestine.........

Istiqomah boikot

Ada orang dakwa saya ni menentang usaha boikot produk yahudi... :)

Kalau nak tahu...(Kalau nak tahu lah kan..)..


Saya secara peribadi telah dapat kesedaran untuk boikot yahudi sejak tahun 2006..

Saya ada print poster produk yahudi dan tampal kat bilik,tiap kali beli barang saya akan elakkan dari beli barang yahudi,alhamdulillah ia berlaku istiqamah sejak tahun 2006 (bukannya boikot bermusim spti sesetengah org yg semangat je lebih tapi boikot nya bermusim)..
Selain dari boikot produk yahudi,saya juga boikot cara hidup yahudi,pakaian yahudi,cara makan yahudi dan lain2 ttg yahudi,
Dulu saya pakai jeans,baggy-style,carrot-style,t-shirt snoop dog,tribal back,fubu,rambut pacak2,kasut adidas,nike..

Tapi sejak 2006,saya bakar semua tu dan cuma pakai jubah,baju pagoda,t-shirt putih kosong,kain pelikat dan seluar tae kwon do yang sesuai digunakan bersama jubah putih dan juga sesuai untuk training martial arts...

Bahkan semua negara yang saya jejak kakinya,saya pakai jubah dan kain pelikat je...
Semata2 kerana tidak mahu musyabbih(menyerupai) orang2 yahudi nasrani...

Kepala saya pula sentiasa tertutup seperti yang diajar nabi,masuk tandas,makan,minum,belajar,memasak,semuanya saya tutup kepala...

Dan juga saya sangat anti kepada bank,
Saya boikot bank kaw-kaw sampai lalu kat bayang2 bank pun saya akan istigfar...
Sebab bank ni ciptaan yahudi dan institusi riba terbesar dunia...
Saya tak pernah ada hutang dengan bank walaupun satu sen dan cuma guna bank untuk KEMUDAHAN transfer wang semata-mata,dapat duit,terus keluarkan,saya simpan duit sendiri seperti yang diajar nabi bukan simpan dalam bank seperti yang diajar yahudi,bila dah banyak sangat dan khuatir tak dapat jga dengan baik,baru saya akan masukkan sebahagian ke dalam tabung haji kerana tabung haji bukan bank tapi "sebuah tabung" untuk pergi haji.....
Lagu,muzik,movies semuanya saya boikot dan haramkan ia terutamanya dari hollywood...
Lagu2 jihad sahaja dan nasyid2 tarbiah yang saya simpan dalam laptop saya..
Nasyid2 lalai meleleh2 pun saya boikot...
Movies pun saya cuma simpan movie jihad seperti cerita 'lion of the desert' kisah umar mukhtar pejuang jihad di libya sebelum zaman gadaffi dan movies2 dan dokumentari islam seperti jejak rasul...
Movies2 islamik lalai meleleh2 macam ayat2 cinta,kcb,7 petala cinta,tahajud cinta dan lain2 juga saya boikot...

Eh c'mon lah...kata nak boikot???

Apa barang 'semangat lebih' tapi cuma boikot mcd?

Kalau nak boikot,boikot lah seperti seorang muslim!
Benci kerana allah..cinta kerana allah...
Boikot sungguh2,benci sungguh2,bukan boikot sebahagian je,yang nafsu suka tak nak boikot...

Zul n Jaja nikah Sabtu 24 Nov 2012











teddy

Siapa ada Teddy Bear? Golongan gegurl ni mesti ramai yang ada bebear kan. Yang beboy ada tak? Kalau ada, mai sini nak boh penampaq sedaih. Biasa nih! Wat malu kaum ja. Haha.. Tapi, pernah tak terfikir, macam mana menatang patung beruang tu boleh lekat nama Teddy Bear? Kenapa bukan Mickey Bear, Donald Bear ataupun Abe?



Ceritanya begini..

Pada bulan November 1902, gabenor Mississippi telah mengajak Presiden Amerika Syarikat, Theodore Roosevelt pergi berburu di Mississippi. Ramai jugak yang join. Dan pada masa tu ramai pemburu lain dah dapat tangkap dan bunuh binatang tu. Kemudian, pasukan Presiden tu pula dapat tangkap seekor beruang hitam.

Lepas puas bertinju bertomoi dengan beruang tu sampai beruang tu dah lembik, diorang ikat beruang tu kat sebatang pokok. Lalu diorang panggil Presiden untuk tembak sendiri beruang tu sampai mati. Kiranya macam bagi penghormatan kat dia la sebagai seorang Presiden. Kalau tak, malu la dia sorang ja tak dapat tembak mangsa buruan. Dahla dia dulu hero masa perang kat Cuba dulu.



Colonel Theodore Roosevelt

Tapi, Presiden tu menolak dan mengangggap itu tak profesional dan tiada semangat kesukanan (keburuan). Lalu, dia mengarahkan diorang menembak sendiri beruang tu sebab taknak beruang yang dah lembik kena belasah tadi tersiksa. Peristiwa tersebut menjadi topik hangat di seluruh Amerika. Dan dijadikan kartun politik dalam paper The Washington Post. Ala.. Macam kartun dalam Utusan Meloya tu. Dalam kartun tu, beruang tersebut yang realitinya adalah seekor haiwan yang besar dan nampak ganas dilukis kecil dan nampak comel.



A 1902 political cartoon in The Washington Post spawned the Teddy bear name.


Seorang pemilik kedai mainan, Morris Michtom telah tertarik dengan kartun tersebut dan memberi inspirasi kepadanya untuk mencipta mainan baru. Dia pun menghasilkan mainan seekor beruang kecil dan menghantarnya kepada Presiden Theodore Roosevelt untuk meminta kebenaran menamakan patung beruang tu dengan nama samarannya, Teddy. Maka, lekatlah nama Teddy Bear dan popular hingga sekarang.