Jumaat, 9 November 2012

huhu... lawak giler

Pada suatu malam yg dingin lg menyejukkan...

Ajoi yang berasal dari indonesia bermimpi masuk ke alam kematian sehingga sampai ke hari perbicaraan

Pada hari perbicaraan sebelum memasuki Syurga atau Neraka,
Ajoi dan 2 orang pemuda dari Thai dan Singapura kehairanan melihat 
pusingan jam yang mempunyai kelajuan berbeza mengikut negara. 
Lalu pemuda dari negara Thai bertanya pada pengawal di pintu perbicaraan.

Pemuda Thai: "Pak,kenapa laju pusingan jamnya berlainan mengikut negara? "
Pengawal: "Oh..pusingan tu menunjukan kadar rasuah setiap negara. Semakin laju
pusingan semakin kuat rasuahnya" jelas pengawal
Pemuda Thai: "Oh..no wonder la pusingan jam negara saya laju sekali. Ini semua
angkara si Thaksin Shinawatra. Sawadikap betul lah" marah pemuda Thai tersebut.

Kemudian pemuda Singapura pula melihat jam negaranya.

Pemuda Singapura: "OMG..pusingan jam negara saya lambat sekali, ternyata negara saya
bersih rasuah. Sebab tu Singapura lagi maju dari Thai" bangga pemuda Singapura itu.

Kini giliran Ajoi itu pula ingin melihat jam negaranya. Setelah lama mencari,
dia masih gagal untuk melihat jam negaranya. Lalu dia pergi berjumpa pengawal untuk
bertanyakan pasal jam negaranya.

Ajoi : "Pak,maaf ya..kok jam negara saya tidak kelihatan? " tanya pemuda itu.
Pengawal: " Owh..kamu ini orang Indonesia kah? "
Ajoi : "Iya pak,kok bapak bisa tau saya ni orangnya Indonesia? " soal pemuda
itu kebinggungan.
Pengawal: " Sudah tentu saya tahu. Sebab,hanya jam negara Indonesia yang kami boleh 
jadikan kipas di pintu masuk"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan