Rabu, 8 Jun 2011

kisah remaja...

My TrUthly STORy

SaLam.. x pakse utk dibaca tp jika anda baca  jdkan cerita ini sbgai pengajaran ..   Perkenalan aku ngan  A'an .. amat la unik  jika.. aku ceritakAnnya.. pasti kamu semua gelak , kbnyakkan kawan2 aku ckp  "tulah jgn bnci sgt kan skg da TERSAYANG ... "  

Hubungan kami sekadar kawan ..biasa .. sudah  6 tahun sejak di bangku sekolah ..DEclare in serius relationship .. sudah 2 tahun 4 bulan 9 hari... MEngenalinya bukan suatu perkara yg mudah ..memahaminya bukan suatu perkara yg ..senang .. aku memerlukan kesabaran yg tinggi  utk menepis egonya, barannya dan ketidak keyakinan nya pd aq..krn A'an takot peristiwa .. hitamnya akan berulang lagi  cukup 2x die  die tewas dan dipermainkan oleh gadis yg x pernah  mghargainya kehadiran

 aku bnyk mengubah sifat  dan hidupnya alhamdulilah  dia berubah  mnjd lbh baik        Pada tahun 2010 hbungan kami di uji  dgn begitu hebat  ok peristiwa itu belaku sekitar tahun lepas .. dalam bulan 7-9 A'AN YG AKU KNAL die sgt setia dan x mudah berpaling  ye ..  aku sgt kenal die .. aku kenal syg aku  aku lagi kenal die ..smpaikn parents die pun x fhm sikap aan tp aku  bley memahaminya

  ok  die smbg blaja .. k tempt baru di sekitar jb  pd mse tu kami dihimpit mslh  terlalu peribadi utk aku share , so mslh itu ..menggangu  hbgn kami   aan jawab .."kalo my le buat np x dy le buat ..tau kan rase sakit??"  

aku terkedu  ape yg aku buat ??rupenye aan jeles , ade gmbr lelaki ketika aku bertanding .. pembentangan peringkt kbgsaan .. mse tu..kami ambil gambr ramai2..sbgai juara & naib juara aku cuba jelaskan ..aan ego  x nk dgr.  fine.  aku biarkan  we still fght  nk dijadikan ceriter kebodohan perempuan itu teserlah apabila die im aku ..

ok aku started layan pmp tu .. sudenly  she said she love aan .. "SY SYG SGT KT AAN .. DAN SY TAU AAN PUN SYG SYG " aku nk tergelak  ape kejadah pmpn ni?? aku started tnye aan .. aan kate x de pape aku mule curige aku layan pmpn tu  sikit2 aku korek  smpi satu thp pmpn tu mntk aku pts dgn aan  coz diowng ngah couple aku still tnye aan..."what happen??" he said"my jgn cr pasal bley x?? "

   Naluri seorg wanita mengetahui .. sesuatu yg lbh pd kebenaran .. aku x nk syak wasangka tp aku mmg x kuat .. seminggu lagi aku percubaan stpm ..  serabut.. buku aku sntuh  blaja msh boley  tp bile aku x wat ape2 aku stil fikirkan pmpn tu dan aan .. aku tnye pmpn tu satu per satu pd mule  die kata die tau aan ngan aku tp  die  still nk merampas hak owg ..die sanggup berkongsi kasih ..punyelah psiko pmpn ni sgup buat fb satu lagi menyamar sbg aan n relationship nan die seolah tu fb aan mlh pmpn ni le msg konon die mnyamar aan nk mntk putos...

gile x?? dah status aku dlm fb in relationship dgn aan .. huhuhu member2 aan smue add pmpn ni  nk tau sejauh kebenaran  sbb mreka knl aan jnis mcm mana..   bile pmpn tu ngaku die jalinkan hbgn ..dgn aan selama sebulan aku mule terdiam aku diamkan dri menagis di hadapan kawan aku masa itu  ..aku msh x percaya coz aan bukan mcm tu aan yg aku knal sgt setia x mgkin die sgp  curang ngan aku.

malah kekawannye pun hairan  x mgkin aan yg mrka knal  sgp wat cm tu  malam jumaat tu  aku bersolat hajat .. aku cume mintak satu sahaje  kuatkan diri aku utk hadapi kebenaran , aku mgmbil mse sehari  utk kumpul kekuatan dan mgetahui kebenaran .. aku pujuk hati aku dan aku kata"aku akan terima segala kebenaran dan aku berjanji aku x kan melenting pun ape2yg bakal aku ketahui, dan aku akan maafkannya.."   aku tnye aan :dy couple ngan  die k? aan jwb        

x la! faham x..my ni asal nk tuduh2   aq diam pd mse yg sama  aq im ngan pmpn tu  aq tnye soaln yg sama die jwb ye mmg ade hbgn .. rupenye aan msg pmpn tu supaya jgn im aq aan mrh pmpn tu .. coz ckp psl hbgn mreka.. mne aq tau??bile aku im pmpn tu  at the same time aq sms aan..aan blz lmbt  sudenly  pmpn tu im aq "oh ngadu kt aan ke?? aan msg sy..marh2 ni?? "  

sakitnye ,hanya ALLAH shje tahu then..member baik aku  punye boy rupenye satu kelas nan aan dan jgk pmpn tu aq mntak bantu pd member aqthen.. boy member aku berkata "la, dowg mmg rapat siap jln pegang tgn lagi  tp skunk x tau last  nmpk da x rapat je bkn dowg mmg couple ke?" aq da agak, dan mrke mmg ade hbgn  aq terima mlh marah pun x aku da jnji aku nk tau kbnaran..

itu  bukti dan saksi 1 adelah mmber aq gak im kate yg die nmpk aan ngan pmpn pegg tgn ble check fb aq msh dgn aan ..aku just diamkan je ni saksi yg k  2   pengakuan dr kwn aan kat sana.. "ye lyn  betol tp mrke da x couple da jgn mrh aan  sbnarnye si tut,tu die mmg gatalt au sgt prangai die tu saksi yg 3   aq nilai sndiri gmbr yg pmpn tu  snap. ternyata gmbr yg snap tu  tnpe pengetahuan aan.  aan mmg payah amik gmbr  sgt2 sush aku knl die nk amik gmbr kn gaduh br le die nk amik gmbr .

so pmpn ni just snap scra x lgsng wat  gmbr tu terlalu natural dan.. smue gmbr  tu diambil ktika aan sdg bebual..   aku tahu ,tiap2 pagi aan dan pmpn tu g klaz sama.. pmpn tu tau aktvt aan ..ape yg aku tau die pun tau ..   yer terungkai satu kebenaran aku terimamalah aku x marh langsung pd aan dan pmpn tu aku jugak x  mnentis pun air mata sbb aku da jnji aku x kan melenting dan kekuatan aku hadapi ni  berkat doa aku aku terima kbanaran ini dgn hati yg terbuke walaupun sakit ..

 aku bkk fb aan  aku tgk inbox ade owg pm die then pmpn tu say "mmy akan tgu ddy wlaupun ddy pilih Lyn.'' aku teros terpaku text aan suwo bkk fb..end aku x nk tau pe yg blaku.. yg pasti slps aku tahu kebenaran itu ,kesakitan tu amat  la perit   kalau dulu bile dtnye "apa tindakan kau bile psgn kau curang...? jawapan aku ialah break!"

 tapi kali ini aku x terungkap  utk mengatakan pekartaan BREAK ape yg pasti  ,aku x keseorangan ,ALLAH bantu aku  utk  memudahkan segala kekusutan , dgn ikhlas dan jujur  aku memaafkan aan dan pmpn tu ..walau terhiris hati ini .. after percubaan .. aan balik utk  pujuk aku  aku hanya mampu senyum shje tgh kami bncg pmpn tu msg , msh ingat ayat itu   msg 1 "sy akan doakan kbhgiaan awak dismping pmpn yg awak pilih  sy tahu sy x layak  gantikan tmpt lyn tp Lyn

msg ke2 "awak ttp plh lyn .. ape2 pun lyn ttp dihati awak  sy berkorban mcm2 tp lyn juga  mnjdi sebutan dan plhn awak  awak jdkan sy tmpt bl awak ade mslh dgn lyn..kan"  

msg ke3 '' sy doakan awak bhgia dgn pilihan awak '"    bile aku bc msg ni  aan jelaskan .. bhwe ye die cume kawan ..x lbh dr itu  ms aku ngan aan bergaduh ruang hbgn kami terlalu besar, hingge ade yg  ambil kesemptn .. ,msh segar dlm ingatan apabila aan kata : "my ms kite gaduh dy sowg2 dy tetekan sgt apabila kite gadoh mse tu hnye die aja yg tegur dy  dan bila dy ctr kat die die bntu dy  thats it hbgn kami skdr kawan .. "  

secara jujurnya aku maafkannya,dr mana aku dpt kekuatan itu  aku pun x pasti  tp aku tahu  ALLAH bantu aku  hadapi dugaan ini aku x ngis x jua marah  malah aku  terima dgn hati yg tenang aq tau  tepuk sblh tgn .. x kan berbunyi  ketiga-tiga pihak slh  salah aq slh aan dan slh pmpn itu  

 salahnya aku apabila kekurgn yg ada pd  aku x dapat diterima oleh aan .. dan salah  aq  apabila leka hingga x sedar ade owg ke3..  salahnya aan kerana kecuaian die  yg  terlalu lalai hingga x sedar atas kecurangannye. dan die juge lalai dgn memberi izin pd pmpn tu amik kesmptn ..

 salahnya pmpn itu     Life is KaRma.. WHat goes around comes aroud.. what goes up must come down itu aku percaya. sejak kejadian itu  kecurang scra x sgaje atau tnpe disedari aku dpt terima.. aku pun text kt pmpn itu .. "life is karma. hari ni aku sakit krna kaum hawa mcm ko.. yg cube runthkan hbgn aku ngan aan tp ingat suatu hari ko akan rase sakit aku  apabila  hbgn kau juga  akan di runtuh mcm mne kau buat pada aku ..

mcm gitu la ko dpt dan kau akan rase setiap sakit aku, aku maafkan ..kau dan thank jg aan ketika kami bergaduh  "   aku percaya die akan trima semua itu ..  sejk hari itu aku mule  belajar  menerima semua dugaan yg dtg ade hikmah kejadian itu buat aku lbh kuat  malah buat kesabaran aku semakin tinggi

 kejadian itu juga  mnjdikan pngajaran buat aku dan aan  hingga kini aan msh nafikan kecurangan die walaupun aku tau bkn niat die atau disengajakan  kecurang yg blaku disebbkan kecuaian die  &  blaku scra x lgsg.   sejk kejadian itu  aku ngan aan ... blajar  dr kesilapan ..aku perbaiki diri aku  dan aan pulak tukar no ..phone.tukar kelas& menurunkan ego nye kurgkan barannye malah die berusaha mgubah ..drinya mnjdi lbh baik perubahan aan utk meyakinkan aku , tp hati perempuan ibarat besi yg remuk kerna jika kita betulkan balik ia ttpkan x kan mnjdi bentuk yg asal aku  cube percaya pdnye.

  tp aku sntiasa ragu2 msih was2tp kau x nk aan tahu bhw aku  ragu2 pd kejujurannya walaupun aku tahu die cube mnjd terbaik utk aku, dan kini  pmpn itu  baru sje.. menderita dan sakit yg amat kerana boy yg die syg bagai menatang mnyk yg pnuh now, telah  memainkannya,aku rase simpati tp itulah  hukum karma...    

kalau dulu org tnye"apa ko akan wat bile boy ko curang?" jwpn aku ialah 'BREAK!' tp kini  apabila berlaku kecurangan  hnye kamu shja tau ape yg tindakan ptt kamu ambil...   alhamdulilah kami smkin bhgia tp jujur aku msh x pat lupekan peristiwa itu, aku beterima ksh pd  pmpn tu krn buat hbgn aku lbh kuat utk hadapi dugaan  dan wat aku lbh blajar erti memiliki kesabaran yg tgi...
mlh  aku kagum  walaupun aan terkandas sedikit dr landasan  tp die ttp pilih aku & sntiasa berusaha utk meyakinkan aku, dan sedaya upaya,membahagiakn aku hingga saat ni..

alhamdulilah  dia berubah mnjd lbh baik   kdg2 kecurangan itu belaku tnpe kite duga kdg2 dugaan yg diberi di luar jangkaan kite tp ingatlah  apabila kite da syg kan sesorg  jadikan peristiwa kami sekadar pengajaran ,
  p/s : kisah ini moga jdi pngajaran n smber kkuatan bg mreka yg prnh alami...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan