"Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Alhamdulillah, syukur ke Hadrat ALLAH SWT dan Selawat serta Salam ke atas Junjungan Besar Baginda Rasulullah SAWAW, penghulu sekalian ummat ini. Salam ke atas sekalian Ahli Bait Baginda dan seluruh pewarisnya. Semoga dengannya kita beroleh manfaat. Semoga kita beroleh jawapan atas misteri yang timbul ini.
Syukur saya ucapkan kerana dengan limpah kurnianya, saya dapat menulis sebuah artikel yang panjang lebar menceritakan asal usul tragedi MH370 berlaku. Artikel yang bertajuk "MH370: Suatu Misteri" itu telahpun dibaca melebihi 1 juta orang dalam tempoh yang sangat singkat. Saya sendiri tidak menyangka hal tersebut berlaku.
Untuk itu, saya berasa terpanggil untuk menceritakan satu lagi kisah di mana di dalam artikel kali ini saya akan cuba menghuraikan dengan panjang lebar berkenaan suatu komplot untuk merebut kuasa dan di dalam komplot itu, siapakah yang sebenarnya rugi.
Tanpa membuang masa, ayuh sama-sama kita baca artikel tersebut....
MH370: Siapa Rugi?
*AMARAN !! Artikel ini akan bertentangan dengan laporan media. Artikel ini juga akan bertentangan dengan banyak teori yang telah tersebar. Artikel ini juga akan membuatkan anda tidak percaya kepada saya kerana mengandungi cerita dan teori yang pelik. Anda berhak membaca artikel ini. Anda juga berhak menelitinya dan mengkajinya. Anda juga berhak untuk tidak mempercayainya. Anda juga berhak untuk berfikir, adakah ia benar atau sebaliknya. Saya tidak bertanggungjawab jika anda merasa hampa dengan cerita yang akan saya sampaikan. Tiada apa yang sensasi atau menarik disini.
0.1. Pengakhiran kepada semua ini akan membuatkan anda terpinga-pinga, terperanjat, tidak percaya, berasa aneh dan pelik. Diharapkan jika anda tidak mampu menerimanya, jangan baca artikel ini. Ini hanyalah coretan saya berdasarkan analisis lemah saya. Sekiranya tidak benar, maka maafkanlah saya dan sekiranya terjadi, maka percayalah itu hanya kebetulan.
1. Umum dunia sudah tahu, sebuah pesawat MAS Boeing 777-200 penerbangan MH370 telah pun berlepas dari Kuala Lumpur International Airport (KLIA) menuju ke Beijing pada tengah malam 7 Mac 2014 dan telah didapati hilang dari radar sekitar jam 2.30 pagi waktu tempatan, 8 Mac 2014.
2. Pesawat itu membawa keseluruhan muatan seberat hampir 40 tan (lebih kurang kalau tidak silap) dengan penumpang seramai 239 orang yang mana 2 daripadanya adalah kanak-kanak kecil dan 12 orang daripadanya adalah krew kapal.
3. Pesawat tersebut seharusnya tiba di Beijing pada awal pagi 8 Mac 2014. Namun, ia hilang begitu sahaja dari radar sekitar jam 2.30 pagi waktu tempatan.
4. Maka, bermulalah satu episod misteri lagi ngeri bagi seluruh umat Malaysia secara khususnya dan sebuah episod misteri bagi negara-negara jiran yang terlibat.
5. Mengapa saya katakan ia sebuah episod misteri lagi ngeri??
6. Kerana, ia bakal melibatkan kerugian yang sangat-sangat besar.
7. Umum mengetahui mengenai kehilangan pesawat ini. Namun, sangat sedikit yang sedar, sebenarnya ada banyak lagi faktor atau aspek tentang kehilangan pesawat yang mereka masih belum ketahui sehingga hari ini.
8. Pesawat ini telahpun hilang pada Mac 2014. Setahun sebelum itu, negara kita telahpun diserang pada bulan yang sama. Iaitu Mac 2013, insiden serangan tentera Sulu telah direncanakan ke atas negara kita, beberapa minggu sebelum pilihan raya umum.
9. Bagaikan suatu misteri... Menteri yang mengelola siri serangan Sulu ke atas Sabah dan menteri yang mengelola kehilangan MH370 adalah orang yang sama.
10. Bagaikan suatu misteri... Angkatan keselamatan yang mengelola kes serangan tentera Sulu dan juga angkatan keselamatan yang mengelola kes kehilangan MH370 juga angkatan yang sama.
11. Saya telah menghidu suatu rencana yang amat besar seawal hari pertama pesawat hilang.
12. Kita mulakan dengan lokasi terakhir pesawat dikesan. Lokasi tepatnya berdasarkan laporan media adalah 5*30*54.0*N 103*26*34. E. Selepas itu, pesawat terus lenyap daripada radar dan tiada lagi petunjuk yang timbul. Semuanya hilang begitu sahaja. Boleh rujuk sini dan sini.
13. Saya andaikan sebenarnya pesawat sudahpun tenggelam ketika itu tetapi tidak terhempas.
14. Maka timbul lah pelbagai persoalan mengapa ia tenggelam dan mengapa ia tidak terhempas?
15. Menurut laporan awal - saya yakin laporan ini ramai yang sudah lupa - pesawat telah terputus hubungan dengan radar pada waktu tersebut dan tiada sebarang kontak dengan mana-mana radar dan tiada sebarang sambungan dengan mana-mana satelit ditemui.
16. Ini bererti sistem dalaman pesawat telahpun mati pada ketika itu. Sama ada ia dimatikan dengan sengaja atau ia telahpun meletup, itu saya tidak dapat memberikan jawapannya sekarang. Yang pasti pesawat telahpun meluncur laju dan tenggelam dilokasi terakhir ia berada.
17. Namun saya amat yakin pesawat tersebut sudahpun tenggelam di Laut China Selatan, tidak jauh daripada Vietnam.
18. Jangan persoalkan penumpang mati atau tidak sekarang. Kerana belum masanya kita membahaskan perkara tersebut.
19. Sekarang, kita pergi kepada persoalan lain. Iaitu, persoalan yang amat besar tetapi tidak pernah terfikir pada orang ramai....
20. SIAPA SEBENARNYA YANG RUGI??
21. Saya katakan jawapannya kepada anda semua, AMERIKA SYARIKAT (US) lah yang SEBENARNYA RUGI !
22. Kenapa boleh jadi begitu?
23. US merupakan sebuah negara kuasa besar sejak era moden. Dialah yang menguasai ekonomi dunia dan dia jugalah yang menguasai hampir keseluruhan inci dalam bumi ini. Bagaikan dialah yang paling kuat dan bagaikan dialah yang sebenarnya paling hebat.
24. Sekitar tahun 60-an (kalau tidak silap) semasa zaman Soekarno di Indonesia, US dengan kerjasama keluarga besar Rotschild telahpun mengambil satu khazanah besar lagi berharga daripada Indonesia untuk dibawa ke US. (Point ini telah diedit daripada tahun 70-an kepada 60-an setelah diingatkan oleh Tn Ahmad Ansor Batubara).
26. Khazanah itu telah dipindahkan daripada satu lokasi ke suatu lokasia baru di US lantas terciptalah sistem perbankan berdasarkan wang fiat.
27. Maka, disitu bermulalah era kekuatan Yahudi dan US memegang ekonomi dunia kerana mereka telahpun menyimpan khazanah besar tersebut. Mereka memajakkan khazanah itu lantas mengeluarkan note dan juga wang kertas berbentuk fiat kepada negara-negara lain.
28. US telah bertindak sebagai pengeluar hutang terbesar ketika itu.
29. Secara tidak langsung, Soekarno telahpun gagal membina impiannya iaitu hendak membina Indonesia Raya yang mana sebenarnya khazanah itu dikeluarkan dari isi bumi Indonesia bagi membangunkan sebuah bentuk negara baru yang bakal menjadi kuasa besar dunia, bernama "Indonesia Raya".
30. Lantas, US dengan cepatnya telah mengapi-apikan sentimen nasionalis dalam diri rakyat Malaysia dan Indonesia.
31. Kita telah dipecahkan kepada dua blok besar. Yang mana ketika sebelum terjadinya peristiwa itu, kita dan orang Indonesia sebenarnya sama serumpun dan bebas keluar masuk sempadan perairan dan sempadan daratan.
32. Semenjak peristiwa itu, maka tercetuslah konfrontasi antara negara kita dan negara mereka.
33. Akibatnya, ramai orang mati dan ramai orang menjadi marah. Rentetan daripada itu, sehingga hari ini amat sukar bagi rakyat Malaysia hendak menerima rakyat Indonesia dan begitu juga rakyat Indonesia sukar menerima rakyat Malaysia kecuali rakyat Indonesia yang datang ke Malaysia berhijrah atau sebaliknya.
34. Menjadi persoalan kecil, daripada mana datangnya khazanah itu? Apakah bentuk khazanah yang disebut-sebutkan itu?
35. Sebenarnya, Indonesia baru sahaja merdeka pada tahun 1947, tetapi tidak lama selepas itu, Indonesia telahpun kaya raya. Amatlah mustahil sebuah negara yang baru merdeka amat pesat membangunkan negara mereka dan secara tiba-tiba, mereka telah mempunyai banyak khazanah berharga.
36. Bagaimana kekayaan itu datang kepada Indonesia, saya rasa tidak perlu diceritakan disini.
37. Yang pasti, selepas berlakunya peristiwa rampasan khazanah tersebut oleh pihak US di Indonesia, maka secara tidak langsung ekonomi Indonesia telahpun jatuh merudum dengan teruk sekali.
38. Natijahnya, sehingga hari ini, ekonomi Indonesia telahpun jatuh dan nilai matawangnya telahpun diturunkan serendah-rendahnya. Indonesia merupakan sebuah negara yang penuh dengan hasil bumi yang mana sepatutnya mereka sudahpun kaya raya pada hari ini tetapi pelik, mengapa nilai matawangnya masih diparas yang sama?
39. Jawapannya pada khazanah yang telah dirampas itu! Selagi sesebuah negara tidak memiliki khazanah tersebut, maka negara tersebut akan jatuh nilai paras ekonominya.
40. Saya bukan pakar ekonomi dan bukan ekonomi sebenarnya yang hendak saya bahaskan.
41. Tetapi, sebenarnya, khazanah berharga itulah juga yang sedang US rompak daripada negara kita !
42. Amat sukar untuk diterima akal, apabila sebuah pesawat Boeing 777 buatan US yang secara tiba-tiba hilang begitu sahaj telah menarik minat lebih 25 buah negara dalam satu misi operasi Search and Rescue (SAR).
43. Amat sukar diterima akal, apabila misi itu dikatakan tidak ditaja oleh mana-mana negara melainkan kesemua negara itu datang menghulurkan bantuan tanpa meminta apa-apa habuan.
44. Amat sukar diterima akal apabila sebuah pesawat bersaiz besar berukuran sekitar 40 meter panjang itu boleh lenyap terus daripada radar dan satelit yang mengawal perairan dan udara negara kita.
43. Terlebih sukar diterima akal, apabila timbul dakwaan sebuah pesawat bersaiz lebih kurang 40 meter panjang itu boleh berpatah balik dan terbang menuju ke banyak arah.
44. Saya katakan, sebenarnya semua ini hanyalah satu permainan dan konspirasi untuk menutup cerita sebenar !
45. Apa cerita sebenar yang berlaku? Saya tidak dapat merungkaikannya disini kerana bangkai pesawat masihpun belum ditemui.
46. Ayuh, kita berfikir secara waras.
47. Sebuah pesawat telahpun hilang daripada radar pada sekitar jam 2.30 pagi 8 Mac 2014. Misi SAR telah dilancarkan pada siangnya dan serentak dengan itu, beberapa buah negara telahpun mengikuti misi tersebut.
48. Sehari selepas itu, pihak risikan CIA, FBI dan Interpol telahpun turut campur dalam urusan mencari dan menyelamat ini.
49. Sehingga kini, langsung tiada berita disebarkan apa sebenarnya tugas CIA, FBI dan Interpol ini datang dan mengapa mereka bertiga begitu cepat bertindak sedangkan badan risikan lain-lain negara langsung TIDAK dihantar ke mari.
50. Sehari selepas pesawat dilaporkan hilang juga, US telah mengumumkan akan menghantar US N. 7th Fleet dan juga US KIDD mereka ke perairan Laut China Selatan.
51. Malaysia turut mengeluarkan KD Perantau dan beberapa lagi buah kapal yang dilengkapi peralatan mencari dan menyelamat ke perairan Laut China Selatan.
52. Buat pertama kalinya, Laut China Selatan (LCS) menjadi tumpuan banyak negara. Buat pertama kalinya, Malaysia menjadi tumpuan hampir seluruh dunia secara besar-besaran. Buat pertama kalinya, sebuah pesawat milik MAS hilang tanpa khabar.
53. Okay, sebelum saya sambung cerita. Saya ingin tegaskan, selepas ini ada banyak point yang akan mengakibatkan anda tidak dapat mempercayainya dan akan mengakibatkan anda berasa bercelaru selagimana anda tidak mahu mengamalkan apa yang Rasulullah SAWAW telah ajar kepada kita, iaitu membaca 10 ayat pertama Surah Al-Kahfi dan 10 ayat terakhir Al-Kahfi bagi mengelak fitnah akhir zaman.
54. Sebelum saya sambung, saya tegaskan bahawa peristiwa MH370 ini TIDAK ADA kaitan dengan Freemason, Illuminati, Pitbull, movie Transformers, movie Non-Stop atau apa sahaja teori konspirasi yang merepek. Teori konspirasi yang sebenar, jauh lebih besar daripada apa yang anda bayangkan!
55. Saya sambung artikel saya. Ketika kesemua 9 buah negara dan kelengkapan SAR mereka berkumpul di LCS itulah, pihak kerajaan kita telah menghubungi banyak negara untuk turut serta menghantar bantuan dalam misi SAR ini.
56. Ketika itu jugalah, pihak US melalui ejen risikan mereka telah menghidu ada sesuatu yang amat berharga di dalam pesawat MH370.
57. Ketika itu jugalah, pihak US melalui ejen risikan mereka, telahpun mengeluarkan satu bentuk arahan secara tidak langsung kepada pihak berkuasa kita. Ya, kepada pihak berkuasa kita bukan kepada Dato Seri Najib.
58. Arahan itu berbentuk samar-samar.
59. Pihak US telahpun mengeluarkan satu bentuk mid spin terhadap dunia, bahawa sebenarnya pesawat MH370 telah berpatah balik.
60. Pihak US telahpun menghidu, akan ada lebih ramai pasukan SAR yang tiba daripada banyak negara dan sudah pasti, akan ada salah satu daripada mana-mana pihak yang datang itu akan menemui pesawat. Tidak kira sama ada pesawat terhempas ataupun tidak.
61. Maka, ketika itulah media antarabangsa melalui lidah utama mereka, CNN, BBC dan lain-lain telah mengapi-apikan bahawa pesawat sebenarnya telahpun berpatah balik dan terbang menuju ke arah Lautan Andaman.
62. Sebenarnya, jika kita tidak mengikut apa yang dihebahkan media luar, kita tidak seharusnya mempercayai kata-kata mereka. Sebenarnya, pesawat masih ada di dalam perairan berdekatan negara kita. Paling jauh pesawat hanya akan berada di sekitar Vietnam, kepulauan Parcel atau Spratley sahaja.
63. Ketika itulah, pihak berkuasa kita bagaikan hilang arah. Dihentak oleh media luar untuk menyatakan, YA atau TIDAK pesawat berpatah balik.
64. Pada hari ke-5, ketika itulah, ketua TUDM yang membuat press conference telahpun mengumumkan bahawa MH370 TIDAK BERPATAH BALIK namun menurutnya ada kemungkinan pesawat berpatah balik dan mereka tidak pasti adakah ianya MH370 atau bukan. Jika saya silap info ini tolong betulkan.
65. Entah bagaimana, pada hari ke-8 (jika saya tidak silap) tiba-tiba Dato Seri Najib Tun Razak (DSN) telah muncul dalam press conference pada petang tersebut dan menyatakan pesawat telahpun berpatah balik serta ada kemungkinan-kemungkinan ia dihijack.
66. Suatu yang sangat aneh dan menyulitkan bagi akal manusia biasa berfikir.
67. Saya amat yakin, apa yang DSN beritahu itu sebenarnya adalah satu jawapan terbesar kepada dunia, bahawa pesawat masih berada di sekitar Laut China Selatan !!!!!
68. Mengapa saya katakan begitu? Seorang Perdana Menteri hanya akan membuat kenyataan terhadap sesuatu isu sekiranya berlaku perkara yang amat besar atau telah ada satu keputusan yang pasti lagi muktamad dalam hala tuju negara.
69. Kini, hala tuju negara kita telahpun diarahkan sejajar dengan apa yang pihak US mahukan.
70. Perasan atau tidak, semenjak tarikh pengumuman yang dibuat oleh DSN tersebut, sudah tidak kedengaran lagi berita CIA, FBI waima Interpol mahu mencari kehilangan MH370. Sebaliknya kita hanya terdengar satu atau dua berita sahaja yang mana pihak kita melalui kenyataan Hishamuddin telah menolak CIA, FBI dan Interpol untuk mengambil alih kes ini.
71. Sejak daripada itu jugalah, pihak berkuasa kita sedang pening kepala hendak mengeluarkan berita sebenar kepada pihak media. Ketika itu jugalah, pelbagai teori sengaja dikeluarkan ke media sosial dan juga media semasa
72. Antaranya peterlibatan pesawat AWACS (singkatan bagi pesawat perang anti radar milik US) dalam 'mengghaibkan' MH370. Pesawat dirampas oleh orang Iran. Pesawat sudah mendarat di Khazastan. Pesawat sudah mendarat di Russia. Pesawat sudah mendarat di Mongolia kerana dihijack orang Mongol yang ingin balas dendam kepada Malaysia atas kematian Altantuya. Pesawat mendarat di Diego Garcia. Pesawat terhempas di Pulau Perak. Pesawat mendarat di Andaman. Kehilangan pesawat didalangi oleh Anwar Ibrahim untuk menjatuhkan Najib. Pilot ada masalah mental dan ingin bunuh diri. Dan macam-macam lagi teori yang bagi saya, sengaja diada-adakan bertujuan melengahkan masa dan mencipta diversion dalam kepercayaan orang ramai.
73. Hakikatnya, Pesawat Boeing 777-200 penerbangan MH370 masih lagi berada di Laut China Selatan. Ia sudahpun tenggelam, tidak kira apa cara anda menterjemahkan perkataan 'tenggelam' itu baik maksudnya benar-benar tenggelam atau dighaibkan ke alam ghaib ataupun ia telah mendarat di mana-mana pulau namun tidak diberitahu kepada umum. Yang pasti ia tetap berada di Laut China Selatan.
74. Sekarang, kita berbalik kepada persoalan utama artikel ini ditulis. Siapa yang rugi?
75. Mengapa pesawat dihebohkan telah berpatah balik? Kerana, ia bertujuan untuk mengalih perhatian dunia daripada Laut China Selatan dan juga bertujuan mengalih perhatian seluruh negara yang terlibat dalam SAR daripada terus berada di perairan LCS.
76. Setelah hari kelapan, maka sedikit demi sedikit SAR dipindahkan ke perairan Selat Melaka, Lautan Andaman dan juga Lautan Hindi atau Bay of Bengal.
77. Ketika inilah, ramai yang tidak perasan. Hanya tinggal 4 buah negara sahaja yang BELUM mengalihkan kesemua kapal mereka yang ada daripada perairan LCS. Keempat-empat buah negara itu adalah, China, Vietnam, Malaysia dan juga US.
78. MEGAPA INI BERLAKU??
79. Telah terjadi satu perebutan kuasa untuk merebut MH370. Siapa yang menang dia bakal memperoleh habuan yang sangat besar.
80. Apa habuannya? Habuannya adalah isi pesawat tersebut yang mana merupakan sebuah khazanah yang boleh mengkayakan sesebuah negara sekaligus menjadikan negara yang mempunyai khazanah tersebut menjadi sebuah negara yang berkuasa di dunia. Khazanah yang sama dengan khazanah yang telah dirampas oleh US daripada Indonesia.
*PERINGATAN! Jangan tanya saya apakah 'khazanah' yang dimaksudkan tersebut. Anggaplah ia sebagai sebahagian daripada rahsia negara. Seandainya ia terdedah, maka keselamatan negara boleh terancam.
81. US mahukan khazanah tersebut bagi meneruskan kelangsungan kekuasaannya yang sudah hampir malap. China pula mahukan khazanah itu kerana ia memerlukannya bagi menambahkan lagi kekuatannya di dunia ini sekaligus mampu memindahkan kuasa ekonomi daripada US ke China. Vietnam pula secara tidak sengaja mahu mengambil kapal tersebut kerana dia telah terjumpa lokasi pesawat pada hari kehilangan pesawat lagi, sementelah Vietnam juga sebenarnya sebuah negara proksi US (rujuk laporan berita berkenaan nelayan vietnam).
82. Malaysia? Kenapa Malaysia pun turut serta dalam perebutan itu? Kerana, sebenarnya khazanah itu datang daripada MALAYSIA !
83. Jadi, apabila kita berbalik kepada persoalan asal, siapa sebenarnya yang sedang rugi sekarang ini???
84. Jawapannya, kesemua negara yang turut serta dalam misi SAR akan rugi. Pihak yang mendanai misi SAR tersebut juga akan rugi sekiranya mereka tidak dapat khazanah tersebut.
85. Jadi, bagi menjayakan misi US untuk merampas khazanah tersebut daripada jatuh ke tangan China, maka segala bentuk konspirasi, segala bentuk rancangan dan plan harus digerakkan dengan segera bagi mendapatkan pesawat tersebut.
86. Terkini, ketika artikel ini ditulis, US telahpun membuat pengumuman untuk menarik diri daripada menyertai misi SAR di LCS dan hanya akan menghantar US Poseidon dan US P-8 yang mana kedua-dua nama ini adalah merujuk kepada pesawat terbang bukannya kapal laut seperti US 7th Fleet atau US Kidd.
87. Terkini, ketika artikel ini ditulis juga, pihak Singapura telah menghantar satu, sebuah, kapal laut yang mana sermbong kapalnya berwarna merah. Saya tidak pasti adakah kapal selam pihak Singapura masih berada di perairan LCS atau tidak.
88. Mengapa US menarik diri dan mengapa US menghantar Singapura ke LCS?? Kenapa US tidak mahu suruh Singapura hantar kapal tersebut bersama kapal selamnya ke koridor selatan pencarian MH370??
89. Kerana, US tidak mahu pergerakannya diketahui oleh ramai orang dan dia mahukan khazanah tersebut dapat ke tangannya melalui proksinya.
90. Sekarang, kita masuk kepada persoalan, mengapa pesawat masih belum ditemui??
91. Pesawat masih belum ditemui kerana pesawat MH370 memang tidak terbang ke koridor utara waima koridor selatan. Kerana itulah sehingga kini hari ke-12, misi SAR masih belum menemui jawapan.
92. Kenapa pencarian di LCS masih belum menemui jawapan? Kerana, pihak DSN masih lagi berunding dengan seseorang.
93. Rundingan saya tidak pasti bila akan tamat. Apa yang saya pasti, jawapan boleh diperoleh pada 21 atau 24 haribulan ini. InsyaALLAH jika diperpanjangkan usia, saya akan menulis artikel seterusnya pada salah satu tarikh tersebut. Jika pesawat ditemui lebih awal, saya akan tulis lebih awal, begitu juga jika pesawat ditemui lewat, saya akan tulis lewat.
94. Apa sahaja jawapan kepada rundingan tersebut, saya serahkan kepada pengumuman pihak DSN sekiranya dia membuat press conference kelak. Bilakah dan dimanakah dia akan buat press conference tersebut, itu bukan persoalan yang harus saya jawab. Kita hanya perlu tunggu dan nantikan disamping berdoa agar semua penumpang selamat dan khazanah itu tidak jatuh ke tangan US.
95. Saya berikan sedikit jawapan, mengapa tiada radar, satelit, scanner atau apa sahaja bentuk kecanggihan yang ada tidak menemui lokasi tepat MH370?
96. Kerana, sebenarnya pesawat itu sudahpun memasuki dimensi lain dalam alam ini. Pesawat disembunyikan oleh orang yang bertanggungjawab bagi mengelakkan khazanah tersebut jatuh ke tangan orang yang tidak sepatutnya.
97. Selain itu, saya juga yakin dan percaya, mengapa semua ini berlaku sebenarnya adalah satu bentuk kekuasaan ALLAH SWT bagi menunjukkan betapa besar dan hebatnya perancanganNYA mengatasi segala perancangan manusia.
98. Sebenarnya, di dalam pesawat tersebut ada ramai orang China dan ada antara mereka warganegara US dan Australia.
99. Di dalamnya juga terdapat beberapa orang yang sudah bersedia untuk merampas khazanah tersebut namun, rampasan yang cuba dibuat itu telah gagal.
100. Kerana itulah, Kapten Zaharie telah dipanggil bertugas pada hari tersebut kerana dialah satu-satunya pilot yang sangat berpengalaman dalam MAS.
101. Kapten Zaharie sebenarnya adalah seorang yang sangat baik dan dia telah banyak berjasa kepada negara ini. Tidak kira dia mati atau tidak, kita harus menghargainya sebagai seorang yang berjasa tinggi kerana telah cuba melawan rampasan pesawat yang cuba dilakukan oleh pihak tidak bertanggungjawab.
102. Bukan kerana Kapten Zaharie mempunyai peralatan simulator dirumahnya menyebabkan dia dituduh sebagai perampas atau mahu bunuh diri atau bersekongkol dengan mana-mana gerakan untuk melenyapkan pesawat.
103. Terus terang saya katakan, isu MH370 LANGSUNG tiada kaitan dengan Anwar Ibrahim yang dihukum penjara. Isu ini juga tiada kaitan dengan keahlian PKR Kapten Zaharie.
104. Isu MH370 juga TIADA kaitan dengan hijack bertuntutan atau meminta ransom.
105. Isu MH370 ini juga TIADA kaitan dengan Al-Qaeda dan Iran. Isu ini bukan isu pengganas. Isu ini bukan isu untuk menuding siapa salah siapa benar. Ini adalah isu global.
106. Benar kata-kata Hishamuddin ketika press conference pada hari ke-11, isu ini adalah satu isu yang lebih besar daripada isu politik dalam negara.
107. Percayalah, isu Iran - Syiah, isu Al-Qaeda, isu kapten ahli PKR, isu Anwar Ibrahim dan lain-lain isu yang sudah saya nyatakan, semua itu sebenarnya hanyalah satudiversion dan juga satu bentuk persediaan US untuk mencipta skrip baru andai PLAN B mereka gagal.
108. Tunggulah sehingga rundingan selesai barulah pesawat dilepaskan. Bagaimana pesawat dilepaskan, saya tidak dapat jawapannya kerana saya tiada di meja rundingan. Hanya orang-orang kenamaan sahaja yang layak berada disitu.
109. Bagaimana saya menerima segala maklumat ini? Itu tidak perlu dipersoalkan. Kerana saya telahpun mengamalkan 10 ayat pertama surah Al-Kahfi dan juga 10 ayat terakhir surah Al-Kahfi.
110. Tetapi, saya juga tidak menafikan sekiranya secara tiba-tiba pesawat MH370 dikatakan telah ditemui di koridor selatan di sekitar kawasan Andaman atau Diego Garcia.
111. Maka, sekiranya perkara itu berlaku, saya jawab awal-awal, itu hanyalah salah satu daripada PLAN dan juga RANCANGAN US untuk mengkaburi mata dunia daripada pesawat MH370 yang sebenar yang masih berada di LCS.
112. Sekiranya pesawat ditemui, tak kira di LCS atau di Andaman, tiba-tiba ada skrip dan drama mengatakan bahawa pesawat telah dihijack oleh pengganas tak kira pengganas Al-Qaeda atau syiah Iran, maka saya tolak cerita ini awal-awal kerana ia tidak lain tidak bukan sebagai salah satu plan dan juga rancangan US untuk "menyelam sambil minum air". Dia sudah dapat khazanah lagi mahu serang orang. Dasar tak sedar diri....!
113. Seandainya berlaku cerita mengenai pengganas, maka saya nafikan awal-awal bahawa Iran BUKAN sebuah hab pengganas. Tetapi jika negara kita dituduh sebagia hab pengganas, terimalah hakikat bahawa Malaysia memang sebuah hab pengganas sejak zaman Tun Dr Mahatir lagi !
114. Bukti? Lihat sahaja Nordin Mat Top, Al-Maunah dan juga Dr Azahari. Kesemua nama-nama top wanted ini adalah berwarganegara Malaysia. Tidak perlu bercerita mengenai perjuangan mereka, kerana sekarang bukan masanya. Tetapi telah terbukti, sebenarnya Malaysia sedang dalam jerat US dan kita menunggu masa untuk dikambinghitamkan.
115. Kerana itulah pihak kerajaan telahpun bersiap sedia dengan apa jua kemungkinan bagi mengelak US mengkambinghitamkan negara kita sebagai hab pengganas lantas dihalalkan untuk diserang. Tetapi saya TIDAK MENOLAK antara yang menjadi punca pesawat MH370 terjunam adalah berlakunya pergaduhan atau pertengkaran di dalam pesawat, atau mungkin berlakunya letupan (kecil atau besar) di dalam pesawat yang mana letupan MUNGKIN berpunca daripada kotak kasut atau bom yang diletakkan di kasut.
116. Kerana itu jugalah timbul ura-ura mengatakan MH370 hilang dek kerana penangan Anwar Ibrahim dan Kapten Zaharie telah berkomplot. Ini sebenarnya hanyalah persediaan untuk pengkambinghitaman bagi mengelak pengkambinghitaman yang lebih besar dan merbahaya.
117. Jika saya salah dalam susunan kambinghitam ini, saya memohon seribu satu kemaafan daripada semua yang telah saya seret dalam kenyataan saya. Boleh jadi ia benar boleh jadi ia salah. Yang pasti, kerajaan kita tidak akan sama sekali sewenang-wenangnya membiarkan kedaulatan kita diceroboh walau seinci.
118. Sama ada US, China, Vietnam, Singapura atau Malaysia yang menjadi juara menemui MH370, ayuh sama-sama kita nantikan. Berdoalah agar negara kita yang pertama sekali menjumpainya dan berdoalah agar tidak ada apa-apa yang buruk berlaku terhadap negara kita selepas insiden kehilangan MH370 ini. Berkenaan khazanah itu pula, tolong jangan tanya saya bagaimana khazanah boleh ada di atas pesawat dan tolong jangan tanya saya siapa dalang bawa khazanah, kemana nak bawa khazanah dan lain-lain persoalan berkaitan kerana pesawat pun masih belum dijumpai.
119. Kerana saya yakin, pihak US tidak akan patah semangat untuk mengusik kita di negara ini jika mereka gagal mendapatkan MH370 dan khazanah di dalamnya. Saya juga yakin pihak China akan marah terhadap kita jika MH370 jatuh ke tangan US. Saya juga yakin, negara kita akan benar-benar tersepit jika MH370 jatuh ketangan yang tidak sepatutnya. Saya juga yakin, kepimpinan Dato Seri Najib sedang berada dihujung tanduk.
120. Sesudah itu, ayuhlah sama-sama kita meneruskan doa kita agar kita beroleh yang terbaik untuk kes MH370 ini. Mati atau tidak bukan lagi persoalan, tetapi persoalannya adalah masa depan negara dan masa depan kita semua. Selamatkah anak cucu kita nanti? Selamatkah kita semua nanti? Masih ada masa dan peluangkah untuk kita bertaubat???????
121. Sekali lagi buat kesekian kalinya, saya menyeru kepada anda semua agar anda kembalilah mengamalkan apa yang telah Rasulullah SAWAW ajarkan kepada kita bilamana dihadapan kita ada fitnah yang besar. Amalkanlah membaca 10 ayat pertama Surah Al-Kahfi dan 10 ayat terakhir Surah Al-Kahfi serta amalkanlah membaca doa menghindar dari fitnah dajjal pada setiap kali solat 5 waktu.
122. Sekarang, saya telahpun sampai kepada persoalan terakhir.... Siapakah yang rugi setelah membaca artikel ini???
123. Anda sendiri yang tentukan !
Syukur alhamdulillah, dengan limpah kurnianya telah juga selesai artikel yang panjang lebar ini. Segala puja dan puji hanya untukNYA. Selawat dan Salam ke atas Baginda Rasulullah SAWAW dan dilimpahkan ke atas sekalian Ahli Baitnya. Semoga dengan berkat Ahli Bait yang masih ada di bumi bertuah Malaysia ini masih lagi dapat menjaga keamanan serta kemakmuran buat kita semua. InsyaALLAH, 21 Mac 2014, ayuh sama-sama kita ke Dataran Masjid Putra, Presint 1, Putrajaya bagi mengikuti satu majlis zikir yang berkah lagi aula untuk kita duduki. Semoga dengan berkat pada hari tersebut, jawapan dan pengakhiran kepada semua episod misteri lagi duka MH370 ini akan berpenghujung dengan baik. Amiin....
Artikel saya telah tamat. JANGAN percaya apa yang saya tuliskan kerana ini hanyalah tulisan saya semata-mata. Saya tidak menyertakan apa-apa link rujukan bagi artikel ini, mohon maaf saya pinta. Sekiranya kalian dapati artikel ini tidak benar, maka ketahuilah saya telah silap dalam menganalisa data yang saya perolehi. Sekiranya kalian dapati artikel yang saya tulis ini benar, maka ketahuilah itu hanyalah kebetulan sahaja.
Untuk pengetahuan semua, sebahagian daripada isi artikel ini telahpun saya kongsikan dan bincangkan bersama seorang blogger terkenal di negara kita, tak lain tak bukan abang Shah Paskal daripada blog MilitaryofMalaysia. Saya telah duduk semeja dengannya dan beberapa orang lagi bermesyuarat untuk mencari dan meneliti setiap teori yang dikemukakan oleh banyak pihak, lantas kami telah bersetuju dan bersepakat untuk menolak beberapa buah teori yang tersebar sama seperti yang telah saya tuliskan di atas sana.
Untuk makluman juga, ini adalah artikel terakhir saya berkenaan MH370 di blog ini sebelum pesawat ditemui. Saya hanya akan menyambung penulisan saya berkenaan MH370 di blog ini setelah pesawat ditemui atau pada 21 atau 24 Mac 2014 yang mana saya yakin akan ada klu baru pada tarikh tersebut. Sekiranya klu baru atau pesawat ditemui awal, saya akan nukilkan artikel lebih awal dan sekiranya ia lewat, artikel juga lewat. InsyaALLAH semoga saya dan bro Shah Paskal dipanjangkan umur dan dilapangkan waktu untuk terus membongkar setiap kebenaran yang ada disebalik setiap perkara yang berlaku.
Terima kasih kepada semua yang sudi membaca dan jutaan terima kasih tak terhingga kepada semua yang terus sabar menanti artikel baru daripada saya. Saya tidak minta untuk jadi terkenal. Saya tidak minta untuk artikel saya dibaca ramai orang. Apa yang saya minta, jika artikel ini telah membuka minda anda dan membuatkan anda terpanggil untuk kembali ke jalan yang benar atau sekurang-kurangnya anda mendapat manfaat dan ilmu baru disini, maka kongsikanlah artikel ini kepada siapa sahaja yang anda kenali.
Nota Kaki.
CIA = Central Inteligence Agency
FBI = Federal Bureau of Investigation
Interpol = International Police
MAS = Malaysian Airlines
PKR = Parti Keadilan Rakyat
LCS = Laut China Selatan
US = United States of America
TUDM = Tentera Udara Diraja Malaysia
Bacaan tambahan:
Teori Pendaratan Cemas Kapten Zaharie.
Teori Alam Jin Shah Paskal.
*PERINGATAN! Jangan tanya saya apakah 'khazanah' yang dimaksudkan tersebut. Anggaplah ia sebagai sebahagian daripada rahsia negara. Seandainya ia terdedah, maka keselamatan negara boleh terancam.
Sekian sahaja dahulu.
WassallALLAHu Ala Sayyidina Muhammad, wa 'ala Aali Sayyidina Muhammad. Walhamdulillahi Rabbil 'Aalamiin.
Wassalam.
-bradokapak-
Pengkaji Ilmu Akhir Zaman.
Freelance Internet Marketer.
4:49 AM, 19 Mac 2014."
بِســمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْم اللهم اِنا نَجْعَلُك فى نُحُورِ أعداءِنَا و نَعُوذُ بِك مِن شُرُورِهِم, اللهم بَدِّدْ شَمْلَهُم و فَرِّقْ جَمْعَهم و شَتِّتْ كَلِمَتَهم و زَلْزِلْ أَقْدَامَهم و سَلِّطْ عليهم كَلْبًا مِن كِلَابِك يا قهَّار , يا جبَّار اِهزِم الكفارYa Allah, Kami guru kimi-A! SPM seMalaysia sesi 2023 mdoakan keCEMERLANGan anak didik kami dlm kimi-A! SPM skor A+ utk semua PELAJAR. امين. Salam kimi-A! itu M U D A H ان شآء الله A! ...Chem-is- TRY اهلا وسهلارمضان 1446
Khamis, 20 Mac 2014
Ahad, 16 Mac 2014
desa
Pramugari dan Kakek Tua
Saya adalah seorang pramugari biasa dari China Airlines. Karena bergabung dengan perusahaan penerbangan hanya beberapa tahun dan tidakmempunyai pengalaman yang mengesankan, setiap harinya hanya melayani penumpang dan melakukan pekerjaan yang monoton.
Pada tanggal 17 Juni yang lalu saya menjumpai suatu pengalaman yang membuat perubahan pandangan saya terhadap pekerjaan maupun hidup saya.
Saya adalah seorang pramugari biasa dari China Airlines. Karena bergabung dengan perusahaan penerbangan hanya beberapa tahun dan tidakmempunyai pengalaman yang mengesankan, setiap harinya hanya melayani penumpang dan melakukan pekerjaan yang monoton.
Pada tanggal 17 Juni yang lalu saya menjumpai suatu pengalaman yang membuat perubahan pandangan saya terhadap pekerjaan maupun hidup saya.
Hari ini jadwal perjalanan kami adalah dari Shanghai menuju Peking, penumpang sangat penuh pada hari ini.
Di antara penumpang, saya melihat seorang kakek dari desa merangkul sebuah karung tua dan terlihat jelas sekali gaya desanya.
Pada saat itu saya yang berdiri di pintu pesawat menyambut penumpang.
Kesan pertama dari pikiran saya ialah zaman sekarang sungguh sudah maju, seorang dari desa sudah mempunyai uang untuk naik pesawat.
Ketika pesawat sudah terbang, kami mulai menyajikan minum.
Ketika melewati baris 20, saya melihat kembali kakek tua tersebut.
Dia duduk dengan tegak dan kaku di tempat duduknya dengan memangku karung tua bagaikan patung.
Kami menanyakan mau minum apa, tetapi dengan terkejut dia melambaikan tangan menolak.
Kami hendak membantunya meletakkan karung tua di atas bagasi tempat duduk juga ditolak olehnya.
Lalu kami membiarkan duduk dengan tenang.
Menjelang pembagian makanan kami melihat dia duduk dengan tenang di tempat duduknya.
Kami menawarkan makanan juga ditolak olehnya.
Akhirnya kepala pramugari dengan akrab bertanya kepadanya apakah dia sakit.
Dengan suara kecil dia menjawab bahwa dia hendak ke toilet tetapi dia takut apakah di pesawat boleh bergerak sembarang, takut merusak barang di dalam pesawat.
Kami menjelaskan kepadanya bahwa dia boleh bergerak sesuka hatinya dan menyuruh seorang pramugara mengantar dia ke toilet.
Pada saat menyajikan minum yang ke dua kali, kami melihat dia melirik ke penumpang sebelahnya dan menelan ludah.
Dengan tidak menanyakannya kami meletakkan segelas minuman teh dimeja dia.
Ternyata gerakan kami mengejutkannya.
Dengan terkejut dia mengatakan tidak usah, tidak usah..
Kami mengatakan engkau sudah haus minumlah.
Pada saat ini dengan spontan dari sakunya dikeluarkan segenggam uang logam yang disodorkan kepada kami.
Kami menjelaskan kepadanya minumannya gratis.
Dia tidak percaya.
Katanya saat dia dalam pe
rjalanan menuju bandara, merasa haus dan meminta air kepada penjual makanan di pinggir jalan.
Dia tidak diladeni malah diusir.
Pada saat itu kami mengetahui demi menghemat biaya perjalanan dari desa dia berjalan kaki sampai mendekati bandara baru naik mobil.
Karena uang yang dibawa sangat sedikit, hanya dapat meminta minuman kepada penjual makanan dipinggir jalan itupun kebanyakan ditolak dan dianggap sebagai pengemis.
Saat kami membujuk dia terakhir dia percaya dan duduk dengan tenang meminum secangkir teh, kami menawarkan makanan tetapi ditolak olehnya.
Dia menceritakan bahwa dia mempunyai dua orang putra yang sangat baik, putra sulung sudah bekerja di kota dan yang bungsu sedang kuliah ditingkat 3 di Peking.
Dia tidak diladeni malah diusir.
Pada saat itu kami mengetahui demi menghemat biaya perjalanan dari desa dia berjalan kaki sampai mendekati bandara baru naik mobil.
Karena uang yang dibawa sangat sedikit, hanya dapat meminta minuman kepada penjual makanan dipinggir jalan itupun kebanyakan ditolak dan dianggap sebagai pengemis.
Saat kami membujuk dia terakhir dia percaya dan duduk dengan tenang meminum secangkir teh, kami menawarkan makanan tetapi ditolak olehnya.
Dia menceritakan bahwa dia mempunyai dua orang putra yang sangat baik, putra sulung sudah bekerja di kota dan yang bungsu sedang kuliah ditingkat 3 di Peking.
Anak sulung yang bekerja di kota menjemput kedua orang tuanya untuk tinggal bersama di kota tetapi kedua orang tua tersebut tidak biasa tinggal di kota akhirnya pindah kembali ke desa.
Sekali ini orangtua tersebut hendak menjenguk putra bungsunya di Peking.
Anak sulungnya tidak tega orang tua tersebut naik mobil begitu jauh, sehingga membeli tiket pesawat dan menawarkan menemani bapaknya bersama – sama ke Peking.
Tetapi ditolak olehnya karena dianggap terlalu boros dan tiket pesawat sangat mahal.
Dia bersikeras dapat pergi sendiri.
Akhirnya dengan terpaksa disetujui dengan anaknya.
Dengan merangkul sekarung penuh ubi kering yang disukai oleh anak bungsunya, ketika melewati pemeriksaan keamanan dibandara, dia disuruh menitipkan karung tersebut di tempat bagasi tetapi dia bersikeras membawa sendiri.
Katanya jika ditaruh di tempat bagasi, ubi tersebut akan hancur dan anaknya tidak suka makan ubi yang sudah hancur.
Akhirnya kami membujuknya meletakkan karung tersebut di atas bagasi tempat duduk, akhirnya dia bersedia dengan hati – hati dia meletakkan karung tersebut.
Saat dalam penerbangan kami terus menambah minuman untuknya, dia selalu membalas dengan ucapan terima kasih yang tulus.
Tetapi dia tetap tidak mau makan, meskipun kami mengetahui sesungguhnya dia sudah sangat lapar.
Saat pesawat hendak mendarat dengan suara kecil dia menanyakan saya apakah ada kantongan kecil, dan meminta saya meletakkan makanannya di kantong tersebut.
Dia mengatakan bahwa dia belum pernah melihat makanan yang begitu enak.
Dia ingin membaw
Kami semua kaget.
Menurut kami yang setiap hari melihat makanan yang begitu biasa, di mata seorang desa menjadi begitu berharga.
Dengan menahan lapar disisihkan makanan tersebut demi anaknya, dengan terharu kami mengumpulkan makanan yang masih tersisa yang belum kami bagikan kepada penumpang ditaruh di dalam suatu kantongan yang akan kami berikan kepada kakek tersebut.
Tetapi diluar dugaan dia menolak pemberian kami, dia hanya menghendaki bagian dia yang belum dimakan, tidak menghendaki yang bukan miliknya sendiri.
Menurut kami yang setiap hari melihat makanan yang begitu biasa, di mata seorang desa menjadi begitu berharga.
Dengan menahan lapar disisihkan makanan tersebut demi anaknya, dengan terharu kami mengumpulkan makanan yang masih tersisa yang belum kami bagikan kepada penumpang ditaruh di dalam suatu kantongan yang akan kami berikan kepada kakek tersebut.
Tetapi diluar dugaan dia menolak pemberian kami, dia hanya menghendaki bagian dia yang belum dimakan, tidak menghendaki yang bukan miliknya sendiri.
Perbuatan yang tulus tersebut benar – benar membuat saya terharu dan menjadi pelajaran berharga bagi saya.
Sebenarnya kami menganggap semua hal sudah berlalu, tetapi siapa menduga pada saat semua penumpang sudah turun dari pesawat, dia yang terakhir berada di pesawat.
Kami membantunya keluar dari pintu pesawat, sebelum keluar dia melakukan sesuatu hal yang sangat tidak bisa saya lupakan seumur hidup saya, yaitu dia berlutut menyembah kami, mengucap terima kasih bertubi – tubi, dia mengatakan bahwa kami semua adalah orang yang paling baik yang dijumpai.
Kami di desa hanya makan
sehari sekali dan tidak pernah meminum air yang begitu manis dan makanan yang begitu enak.
Hari ini kalian tidak memandang hina terhadap saya dan meladeni saya dengan sangat baik, saya tidak tau bagaimana mengucap terima kasih kepada kalian.
Semoga Tuhan membalas kebaikan kalian, dengan menyembah dan menangis dia mengucapkan perkataannya.
Kami semua dengan terharu memapahnya dan menyuruh seorang anggota yang bekerja dilapangan membantunya keluar dari lapangan terbang.
Selama 5 tahun bekerja sebagai pramugari, beragam – ragam penumpang saya sudah jumpai, yang banyak tingkah, yang cerewet dan lain – lain, tetapi belum pernah menjumpai orang yang menyembah kami.
Kami hanya menjalankan tugas kami dengan rutin dan tidak ada keistimewaan yang kami berikan.
Hanya menyajikan minuman dan makanan.
Hari ini kalian tidak memandang hina terhadap saya dan meladeni saya dengan sangat baik, saya tidak tau bagaimana mengucap terima kasih kepada kalian.
Semoga Tuhan membalas kebaikan kalian, dengan menyembah dan menangis dia mengucapkan perkataannya.
Kami semua dengan terharu memapahnya dan menyuruh seorang anggota yang bekerja dilapangan membantunya keluar dari lapangan terbang.
Selama 5 tahun bekerja sebagai pramugari, beragam – ragam penumpang saya sudah jumpai, yang banyak tingkah, yang cerewet dan lain – lain, tetapi belum pernah menjumpai orang yang menyembah kami.
Kami hanya menjalankan tugas kami dengan rutin dan tidak ada keistimewaan yang kami berikan.
Hanya menyajikan minuman dan makanan.
Tetapi kakek tua yang berumur 70 tahun tersebut sampai menyembah kami mengucapkan terima kasih, sambil merangkul karung tua yang berisi ubi kering dan menahan lapar menyisihkan makanannya untuk anak tercinta, dan tidak bersedia menerima makanan yang bukan bagiannya.
Perbuatan tersebut membuat saya sangat terharu dan menjadi pengalaman yang sangat berharga buat saya.
Sabtu, 15 Mac 2014
helang
Pada satu ketika dahulu, seorang raja menerima hadiah dua ekor helang yang tercantik di dunia.
Raja menyerahkan dua helang tersebut untuk dilatih oleh seorang pengawal diraja yang mahir dengan burung.
Berbulan lalu, pengawal itu memaklumkan kepada Raja, hanya seekor helang sahaja yang terbang anggun di langit, dan seekor lagi hanya hinggap di dahan pokok diraja tidak mahu bergerak.
Raja yang bimbang dengan keadaan helang tersebut mencari bomoh, pawang dan juga doktor untuk mengkaji mengapa helang kedua bersifat demikian.
Raja menyerahkan dua helang tersebut untuk dilatih oleh seorang pengawal diraja yang mahir dengan burung.
Berbulan lalu, pengawal itu memaklumkan kepada Raja, hanya seekor helang sahaja yang terbang anggun di langit, dan seekor lagi hanya hinggap di dahan pokok diraja tidak mahu bergerak.
Raja yang bimbang dengan keadaan helang tersebut mencari bomoh, pawang dan juga doktor untuk mengkaji mengapa helang kedua bersifat demikian.
Namun demikian, helang kedua masih tidak mahu bergerak daripada dahan diraja yang dihinggapnya walaupun pelbagai cara digunakan.
Kebuntuan, Raja memikirkan untuk mencari jawapan dari luar istana. Raja mengarahkan agar membawa balik seorang petani yang memelihara helang di tepi gunung.
Petani dibawa balik pada waktu malam. “Bantu beta rawat helang di atas dahan itu. Pastikan ia terbang seperti helang yang seekor lagi.”
Subuh besok, raja bangun dan melihat ke luar tingkap dan terlihat dua ekor helangnya sedang terbang anggun di langit.
Raja yang sangat gembira terus mencari petani untuk mendengar petuanya.
“Bagaimana tuan buat helang kedua terbang?”
“Mudah saja tuanku. Patik potong dahan yang sedang dihingapnya,” jawab petani.
Wahai anakku,
Kamu dilahirkan ke dunia ini dan dikurniakan dengan potensi pelbagai. Akan tetapi kamu tidak akan mengetahui potensimu sekiranya kamu takut meninggalkan dahan selesamu.
Kadangkala Allah sedang mematahkan dahan tersebut supaya kamu terbang semula. Kadangkala kamu sendiri yang perlu patahkan dahan tersebut untuk meneruskan kerja kamu menimba pengalaman hidupmu.
Senyum.
Kebuntuan, Raja memikirkan untuk mencari jawapan dari luar istana. Raja mengarahkan agar membawa balik seorang petani yang memelihara helang di tepi gunung.
Petani dibawa balik pada waktu malam. “Bantu beta rawat helang di atas dahan itu. Pastikan ia terbang seperti helang yang seekor lagi.”
Subuh besok, raja bangun dan melihat ke luar tingkap dan terlihat dua ekor helangnya sedang terbang anggun di langit.
Raja yang sangat gembira terus mencari petani untuk mendengar petuanya.
“Bagaimana tuan buat helang kedua terbang?”
“Mudah saja tuanku. Patik potong dahan yang sedang dihingapnya,” jawab petani.
Wahai anakku,
Kamu dilahirkan ke dunia ini dan dikurniakan dengan potensi pelbagai. Akan tetapi kamu tidak akan mengetahui potensimu sekiranya kamu takut meninggalkan dahan selesamu.
Kadangkala Allah sedang mematahkan dahan tersebut supaya kamu terbang semula. Kadangkala kamu sendiri yang perlu patahkan dahan tersebut untuk meneruskan kerja kamu menimba pengalaman hidupmu.
Senyum.
tinja
Apa jenis jamban yang anda pakai kat rumah. kalau kita duduk kat taman biasanya ada dua jenis jamban. Satu jenis bertinggung secara tradisi turun temurun yang diajar oleh tok nenek kita dan satu lagi jenis duduk sambil baca surat khabar yang diperturunkan oleh penjajah tak guna.
Kalau yang biasa dikampung membesar dalam suasana hulu. Berak bertinggung adalah perkara biasa. Bertinggung atas batang kelapa dan melepaskan bom masuk ke dalam sungai di pagi yang nyaman cukup mengasyikkan.
Samada kita perasa atau tidak, aksi duduk bertinggung atas batang nyior yang melintang atas sungai dengan gaya yang cukup selamba dan selesa merupakan satu keajaiban jika dipandang olah orang barat. Kalau tak percaya suruh seorang mat saleh yang anda kenal pergi buat aksi tersebut. Kemungkinan besar dia akan terlentang masuk dalam sungai tu.
Jom ubah! |
Bagi kita rakyat asia, bertinggung sudah dilatih sejak kecil maka ia menjadi normal dan bersahaja. Ini bukanlah satu posisi biasa bagi orang barat.
Cerita asalnya kat sini adalah untuk mengingatkan kita agar kembali kepada posisi asal berak kita secara tradisi. Buang saja jamban jenis duduk dari rumah kita dan gantikan dengan jenis bertinggung. Sebabnya adalah lihat rajah yang saya lampirkan.
Berak duduk membuatkan usus tercekik dan najis tidak dapat dilepaskan dengan lancar. Ini membuatkan banyak kesan kekotoran dan keracunan tertinggal dan di serap semula ke atas. Lebih parah lagi jika sering diamalkan akan ada kebocoran pada organ lain.
Mungkin kita perasa dengan angka mereka yang terkena kanser usus yang semakin meningkat sejak kebelakangan ini di negara asia yang pada suatu masa dahulu adalah tersangat-sangat jarang berlaku. Kanser usus dulu-dulu hanya banyak berlaku dikalangan orang barat. Sebabnya mereka berak duduk dan kita berak bertinggung.
Bagi mereka dah terbiasa amalkan berak duduk sejak sekian lama, kembalilah ke pangkal jalan. Lihatlah perbezaan kesihatan anda selepas menukar posisi berak. Anda akan dapat rasakan tahap kesihatan yang jauh lebih baik hanya selepas seminggu mengamalkan berak berringgung.
Ajarlah anak-anak berak bertinggung. Tak payah nak perkenalkan cara berak duduk sebab ia sedikitpun tak ada faedah untuk kesihatan.
Langgan:
Catatan (Atom)