Sabtu, 19 Mac 2011

goli den...

Assalamualaikum,

Tiada niat mengganggu anda semua sedang bekerja cuma saya ingin berkongsi apa yg saya lihat dengan mata kepala sendiri.

Kejadian Pertama: (Ia berlaku jumaat lepas)
Kebiasaannya wife akan sediakan sarapan & bekalan untuk anak2 ke sekolah seawal 4.30pagi. Oleh kerana di suatu pagi Jumaat hujan renyai2 pula, sy bangun 5.15am dan bercadang nak beli roti telor & roti boom untuk sarapan & bekalan anak sekolah saya ke kedai mamak 24jam "restoran _______ korner"

disebabkan cuaca sejuk, saya guna la toilet restoran tu..bila keluar toilet yg bersebelahan stor bawang tepung gandum susu terdengar orang gelak2...saya pun menolak lah pintu papan plywood stor tu...alangkah terkejut saya 2 lelaki mamak ni sedang memijak-mijak tepung bercampur telur dgn susu dalam sebuah besen aluminium berkaki ayam berkain sarong putih
(anda mungkin pernah tengok ASTRO macam mana anggur dipijak ramai di Francis untuk jadikan arak)
saya tegur " apa u bikin"
sorang tu boleh cakap melayu pelat 'esok pagi punya'
saya tanya lagi " itu untuk apa'
dia jawab 'roti canai'

Kejadian Kedua
Ini pengalaman dgn mata kepala adik lelaki saya di sebuah restoran mamak _________ gelas besar di Cheng, Melaka. lepas dia tengok bola Chelsea lewat 5pagi, dia pun pergi belakang restoran untuk ambil kereta coz masa game tu parking penuh...kata adik saya, dia ternampak 3 lelaki mamak ni memijak2 tepung roti canai juga dalam besen

Kejadian Ketiga
Ini cerita dr sahabat saya ahad lepas dia terserempak di restoran ________ bandar tasik selatan
Juga mamak memijak pijak tepung roti canai di bahagian dapur belakang yg berkepungkan kerusi2 plastik yg bersusun.. kata kawan sy...mereka siap gesel-geselkan tepung tu dengan tumit dan betis.

Saya berharap anda teliti dulu ...jika boleh..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan