Rabu, 7 Januari 2015

ubat farmasi

Bila kita di serang dgn pelbagai penyakit seperti Diabetis, Serangan Jantung, Kanser, Radang sendi, Athma, Lupus dan lain2 penyakit kronik, ia amat menakutkan.

Ada yg amat menyakitkan walaupun tidak membawa maut seperti athritis, gaout contoh nya.Ada plk yg tak terasa sakit nya tapi blh membawa maut seperti diabetis, jantung dll.
Berbagai kaedah perubatan yg di cadang kan, seperti ubat ubatan dari doc2 pakar, ayat2 doa dari orang yg berilmu yg di berkati doa nya, secara tradisional dan macam2 lagi.Ia nya ada lah dari sumber alamiah dan juga Illahiah, jika di izinkan Nya, kita melihat perubahan yg ketara.
Pandangan saya secara umum nya semua penyakit tadi berpunca dari pemakanan, kita menyuap ke mulut apa yg perut tidak memerlukan, maka selain kaedah perubatan yg ada, kita harus kembali kepada fitrah pemakanan dan cara hidup kita, ia itu memilih makanan2 yg betul dan berzat.
Persoalan di sini mudahkah kita untuk mendapat makanan2 berzat yg di anjurkan kerana kebanyakan makanan yg ada dan terhidang adalah makanan yg diawet, enak dan lazat tapi amat kurang zat2 yg di perlukan badan.Sbb itulah kenapa pil2 vitamin sebagai makanan tambahan amat di perlukan dlm kehidupan moden hari ini.
Selain dari mendapatkan pemakanan halal lagi baik, kita perlulah mengawal stress, rehat yg cukup, bkn berlebihan, senaman2 ringan secara regular dan sentiasa berfikiran positif, in sha allah kita akan kembali sehat seperti fitrah nya.
"Kesihatan adalah usaha dan pilihan, kalau tak nak berubah, kita akan rebah"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan