Friday, 3 March 2017

Over confident

Ada sorang salesman vacuum cleaner...nama Jali.  Sebut jer nama dia semua org kenal.. femes sebab jualan dia paling top.

Satu hari, Jali gi jual vacuum umah makcik Bedah.  Tok! tok! tok!.. Jali ketuk pintu.  Makcik Bedah pun buka la pintu... tanya....."Ya, ada apa nak?"
Jali pun tanpa menjawab...zasssss!!! ditaburnya taik kambing atas karpet dlm umah makcik Bedah.  Ternganga makcik Bedah tgok taik kambing betabur atas karpet.. merah padam mukanya.  "Nape kamu buat gini nak..rumah makcik niee???" tengking makcik Bedah.

Jali dengan konfiden jawab..."makcik jgn risau ..jgn khuatir...  Vacuum cleaner saya ni, kalau dalam masa 2 minit tak boleh bersihkan taik kambing ni...saya akan makan sebijik sebijik" jawab Jali.

"Ko bior betul nak..." kata Makcik Bedah sambil berlalu ke dapur dan muncul semula membawa sudu ngan garpu.

Jali dgn nada eksen dia...  "Saya dah ckp tadi makcik.. jgn risau.. saya akan makan ..saya mkn kalo vacuum cleaner ni tak boleh sedut taik2 kambing ni dlm 2 minit..".

Makcik Bedah dengan selamba kata... " baik la ko start makan nak oiii.. ari ni api letrik takde kat kampung ni... ni surat TNB....Letrik tak de 2 hari niee "

Moral ot the story...jgn over konfiden..
 😄😄😁😁

No comments:

Post a Comment