Wednesday, 19 July 2017

Darah

Puteri Norizan:
"Manisnya' darah haid...." - yang benar,  akulah 'dia' ....

#kisahbenar... darah itu keluar dari rahim wanita kemudian melalui faraj & akhirnya diratah 'dia'..

"Setiap hari masa bungkus plastik yang penuh pad dalam tong sanitary tu... bau dia tersangat busukk... ada yang penuh pad & berketul2... ada sekali tu dalam pukul 10.10 malam saya dengaq bunyi bising dalam bilik ayaq tu... bila bukak tengok... ada 2 pad yang penuh darah kat lantai.. macam ada orang keluaqkan.... meremang saya masa tu.... balik pun tak boleh nak tidoq sebab fikir macam macam... "

Ini pengakuan dari Aini... seorang cleaner di Langkawi.

"Kami jadi cleaner ni pun kadang tak sangka orang Islam kita pun biaq pad lagu tu...  takkan depa tak tau 'benda tu' suka darah? Dulu tok saya pun cerita... ada sorang perempuan ni dia buang pad dia dalam tong sampah... pastu keluaq sat nak ambil pad baru.. masa dia masuk bilik ayaq tu semula.. dia tengok ada sorang perempuan tua makan2 pad dia yang penuh darah tu... lepas dia cerita kejadian tu kat mak dia... 3 hari dia demam panas.. pastu meninggal....Tolonglah basuh pad"

Menurut Aini.... sepanjang dia buat kerja cuci tandas.. kerja yang dia paling seram nak buat adalah bungkus tong sanitary kerana dia sangat percaya 'banyak yang berkumpul' di situ....

Seram bila bercakap dengan Aini..... tapi saya tak nafikan kebenarannya sebab dalam Quran pun dah diterangkan....

Surah Az-Zukhruf Ayat 62

وَلَا يَصُدَّنَّكُمُ الشَّيْطَانُ ۖ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ

Dan janganlah kamu sekali-kali dipalingkan oleh syaitan; sesungguhnya syaitan itu musuh yang nyata bagimu.

"Saya pernah tegur seorang adik yang buang pad penuh darah ni... supaya basuh elok2 pad tu baru buang... pastu dia marah saya balik & cakap saya kolot"

Dalam Quran dah diterangkan yg syaitan iblis ni tunggu untuk sesatkan anak cucu Adam. Ya... walaupun kita tak nampak tapi dia memang ada.

Disebabkan ramai tak tahu pantang larang ni lah... finally jadi macam macam benda pelik.

Cuba fikir...
Kenapa ibu yang berpantang tak boleh keluar rumah?
Sebab darah nifasnya sangat disukai makhluk halus...

Cuba fikir...
Kenapa kita tak boleh mandi tanpa seurat benang?
Sebab 'dia & sekutunya' mengintai kita.... & kalau dia dah jatuh hati tu boleh bawa sampai ke bilik....

Cuba fikir ...
Kenapa anak anak kecil kena azan & iqamat sesudah lahir?
Sebab ada syaitan - Ummu Sibyan yang tunggu untuk sesatkannya....

Cuba fikir....
Kenapa uri perlu ditanam dengan mengikut cara Islam?
Sebab uri tu keluar dari faraj seorang wanita... yang punya bau hanyir yang sangat2 disukai makhluk halus.... sebab tu kena hilangkan baunya & tanam sedalamnya....

Banyak kes yang saya terima di #9bulan10hari berpunca dari kecuaian... & disebabkan kecuaian tulah ramai yang menyesal....

Buat semua wanita... basuhlah pad/kain yang terkena darah haid/nifas ni secuci cucinya dengan menggunakan sabun sehingga hilang bau... kemudian balutlah dengan kertas surat khabar & masukkan dalam plastik kemudian baru buang.

Rahim... faraj... semua tu 'barang' kita yang nak guna lama... uruskan benda yang ada kaitan dengannya sebaiknya....

Mesej ini khas untuk kaum  Hawa, yang bergaya hidup moden,terutama anak gadis hidup bebas, meremehkan kebersihan peribadi Sendiri sehingga kerap mendapat gangguan makhluk halus, penyakit misteri, kemurungan,
meroyan,tidak mahu lagi menghormati suaminya,dllnya.


Semoga berfaedah.

No comments:

Post a Comment