Khamis, 24 November 2011

Bangkitlah dari gagal!

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha pengasihani

Inspirasi selepas mengalami sesuatu kegagalan adalah suatu pengajaran yang mendorong seseorang untuk mencuba pendekatan baru yang tidak pernah dicuba sebelum ini. Banyak cara dan gaya yang diperlukan untuk merealisakan proses inspirani ini. Sokongan dan nasihat dari pelbagai sudut amatlah diperlukan bukan sahaja mengharapkan ai datang tetapi perlu mencari dengan satu sudut yang betul.

Hidup adalah satu kesilapan yang berterusan di mana kita belajar untuk menjadi sempurna. Bukan gagal sekali bermakna kita gagal untuk selamanya tapi berusaha itu terutama dan kita hanya tewas apabila anda telah berputus-asa. Jangan menjadikan satu kesilapan itu berulang buat kali kedua dan itu bermakna kita juga telah berusaha untuk menjatuhkan diri sendiri tanpa kita sedari.

Pada pandangan saya,sekiranya anda mahukan pelangi, kenalah hujan dahulu. Biarlah kita basah kuyup dan mengigil dalam kesejukan yang hanya sementara untuk kita mendapatkan suatu yang sangat indah. Dan penah saya tulis di wall FB yang tertulis Buatlah sesuatu pilihan yang lebih kekal baik, walaupun sulit jalanya berbanding yang mudah diperoleh tetapi pengakhirannya menyeksa dan hampeh.

Jika anda inginkan sebuah tempat di matahari,bersedialah untuk terbakar. Kerana kita sudah pasti bahawa tiada kehidupan mampu hidup disana dan ini menjadi pembakar bahawa tidak salah untuk kita inginkan sebuah kehidupan dan corak hidup yang berbeza. Keazaman dan semangat juang yang tinggi mampu pergi jauh kehadapan.

Jangan takut dan segan untuk setiap tindakan yang anda lakukan.Seluruh kehidupan adalah satu ujian. Hanya anda yang berani mengambil risiko atau meninggalkan risiko itu sendiri.  Tepuk dada tanyalah iman..

Sedikit kata-kata penaik semangat :
1-Kegagalan bukan bermakna anda tidak mencapai apa-apa.Ia bermakna anda telah mempelajari sesuatu.
2-Sekiranya anda menemui sebuah laluan tanpa halangan, ia mungkin tidak membawa anda ke mana-mana.
3-Kegagalan hanyalah satu peluang untuk anda mencuba lagi untuk berjaya!!.
4-Berdoa dan mohon pada Ilahi agar segala kegagalan dan kejayaan kita adalah satu ibadah yang dikira sebagai ganjaran disisiNya.

PERINGATAN!!!
INI ADALAH SEBAHAGIAN DARIPADA KATA-KATA PEMBANGKIT SEMANGAT SAHAJA DAN BUKANNYA FALSAFAH ATAU HADIS ATAU AYAT AL-QURAN.ANDA DINASIHATKAN SUPAYA MEMBACA KATA-KATA INI SEBAGAI PENGETAHUAN SAHAJA.ASASNYA,APA-APAPUN PEKERJAAN YANG ANDA LAKUKAN HENDAKLAH DILAKUKAN BERSUNGGUH-SUNGGUH DAN TIDAK BERPUTUS-ASA DAN BERSERAH KEPADA ALLAH S.W.T APABILA ANDA TELAH BERUSAHA.INSYA-ALLAH ANDA AKAN BERJAYA!!.

selamat membaca!!

http://www.shakirshafiee.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan