Monday, 7 November 2016

Azan

Copy Paste

Kisah benar terjadi di Brunei.
Bila kita dgr Azan itu tandanya sembahyang lima waktu sudah masuk. Sembahyang lima waktu adalh rukun islam kedua.

Kisahnya begini terjadi di masjid omar ali ketika waktu azan magarib berkumandang ada salah seorg ustaz terlihat seorg cina mengangkat sebotol minuman yng dibuka penutupnya ketika itu cina berada di luar masjid. Pertama kali beliau tidak perasaan kenapa cina itu buat demikian. Setelah beberapa hari dia terjumpa lagi cina tersebut membuat perkara yang sama.

Cina itu Mengangkat sebotol minuman yng berbuka penutupnya di hadapkn  ke suara azan. Ustaz tersebut hairan kenapa cina tersebut membuat perkara tersebut. Utk mengetahuinya dia pun berjumpa cina itu. Rupanya Cina itu bukan beragama islam.

Kenapa dia buat perkara itu ustaz bertanya kepada cina itu.Cina itu berkata aku membuat ini adalah air penawar utk obat isteri ku sedang sakit. Jika dia meminum air ini penyakitnya mulai sembuh. Begitu juga anak2nya jika ketika demam. Masyallah Allah huakhbar ustaz terkejut bila mendgr penjelasan dari cina itu.


Bayangkan cina yang bukan beragama islam percaya laungan azan boleh menjadikn penawar dan menyembuh penyakit. Maha suci Allah yng maha pencipta n maha mengetahui. mudahan2 cina itu menjadi saudara islam kitani. Aamiin..

No comments:

Post a Comment