Jumaat, 21 Februari 2020

wanita

"BUATMU WANITA"

Andai kau dihina lantaran engkau seorang janda. Allah SWT memelukmu dengan kisah Atiqah binti Zaid yang diangkat martabatnya apabila sesiapa yang dikahwininya menemui syahid (matlamat yang menjadi impian para muslim) untuk kau teruskan melangkah ke hadapan..

Andai kau dikurniakan suami yang sentiasa diuji, Allah SWT menghamparkanmu kisah Saidatina Khadijah yang sentiasa berada di sisi Rasulullah SAW dalam menyampaikan dakwah untuk kau terus setia dan tabah..

Andai kau diuji suamimu derhaka kepada Allah SWT, Allah SWT memujukmu dengan kisah Asiah isteri Firaun yang membulatkan hatinya kepada Allah SWT untuk kau terus bersabar.

Andai kau diejek lantaran engkau masih bujang ketika usiamu sudah lewat, Allah SWT menghantarkanmu kisah Rabiatul Adawiyah wanita sufi untuk kau mengubati hati..

Andai kau diperlekehkan lantaran dirimu masih belum punyai zuriat, Allah SWT memujukmu dengan kisah Siti Sarah yang menimang zuriat di usia senja untuk kau terus tabah menunggu saat yang tepat untuk kau punyai permata hati..

Andai kau dibebani menjadi ibu tunggal, Allah SWT menyelitkan kisah Siti Hajar di padang pasir berseorangan bersama anaknya Nabi Ismail untuk kau terus cekal..
Andai kau disangkal apabila berada di medan juang, Allah SWT menyantunimu kisah Nusaibah binti Kaab,srikandi yang menjadikan tubuhnya sebagai perisai Rasulullah SAW untuk kau terus bersemangat..

Andai kau diperli menuntut ilmu ke tahap tertinggi, tetapi akhirnya tetap berada di ceruk dapur, Allah SWT mengzahirkan kehebatan Saidatina Aishah dalam ilmunya untuk kau terus belajar..

Andai kau diuji dengan fitnah yang tidak mampu untuk kau pertahankan dirimu, Allah SWT menyelimutimu dengan kisah Maryam binti Imran yang terus bersabar dengan fitnah ke atasnya untuk kau terus beriman dan bertaqwa kepadaNya..

Andai kau merasakan doamu tidak dimakbulkan, Allah SWT menghadiahkanmu kisah Khaulah binti Tha'labah yang digelar Wanita yang didengar keluhannya dari langit ketujuh supaya kau tidak berputus asa dalam berdoa..

Andai kau tiada daya dan lemah jiwa tatkala dirimu kehilangan anak, Allah SWT membelaimu dengan kisah Kabsyah bin Rafi' yang kehilangan anaknya di medan Uhud untuk kau terus redha..

Andai kau penat dengan urusan rumahtanggamu, Allah SWT memperlihatkanmu kisah Saidatina Fatimah yang mengadu perihal kepenatannya kepada Rasulullah SAW, lantas Rasulullah SAW mengajarkannya zikir yang dikenali sebagai zikir fatimah untuk kau terus berkhidmat dalam rumahtanggamu..

Satu persamaan dari Srikandi-srikandi Islam ini, mereka tidak sesekali berputus asa dengan rahmatNya.. Sentiasa terus bertawakal kepadaNya.. Dan meninggikan lagi ketaqwaan mereka kepadaNya..

Buatmu wanita yang sentiasa diuji.. Allah itu Maha Penyayang.. Dia yang lebih mengetahui keadaan dirimu.. Letakkan pengharapan dan pergantunganmu kepadaNya.. Moga kalian sentiasa berada dalam pelukan cintaNya..

#copyandpaste

1 ulasan:

  1. Your Affiliate Profit Machine is waiting -

    Plus, earning money online using it is as simple as 1-2-3!

    Here are the steps to make it work...

    STEP 1. Tell the system which affiliate products the system will push
    STEP 2. Add PUSH BUTTON TRAFFIC (it takes JUST 2 minutes)
    STEP 3. Watch the system grow your list and upsell your affiliate products for you!

    Are you ready to start making money?

    Click here to launch the system

    BalasPadam