Isnin, 17 Februari 2020

wuhan

Info sihat ;

*NOVEL CORONAVIRUS = COVID-19 ISTILAH BARU WHO* 🧫

Dr. Mazlan Pensyarah kanan UTM Semarak dikuliah beliau di MNM membincangkan khusus diatas tajuk diatas.

Covid-19 di China keseluruhan kematian terkini melebihi 2000 nyawa. Lebih 47K disahkan positif pembawa virus dimana hampir 20K tahap kritikal.

*11 juta penduduk Kota Wuhan di kurantin sapenuhnya dan 30 juta diwilayah Hubei juga dikurantin. Dilapurkan puluhan perawat perubatan dijangkiti virus dan meninggal dunia.*

Dr. Mazlan menegaskan dari rujukan dijournal perubatan dan kajian saintis global bahawa *punca sabenarnya virus tersebut adalah dari BABI*. Pada makluk babi itu terdapat belasan jenis virus yg hidup disegenap anggota babi. Saperti dikulit dan bulu juga ada virus.

🐖🐷
Sistem pencernaan babi seperti manusia dan mempunyai satu perut. Satu perut itu di isi keseluruhan makanan termasuk makan najis sendiri dan najis dari babi yg lain. Dlm istilah makan - bujur lalu melintang patah. Asalkan perut penuh. Walaupun sudah penuh tetap mahu di isi.

Manusia jika berperangai demikian sama saperti babi . Rakus tamak dan tidak fikir orang lain asalkan perutnya sentiasa berisi.

🦇🦇
Covid-19  yg dikatakan berpunca dari kelawar. Kenapa?. *Ada beberapa jenis kelawar yg menghisap darah babi sabagai sumber makanan*. Maka jika kelawar ini dijadikan makanan ixotik maka pemakan ini pasti dihinggapi dan pembawa virus ini.
Kenapa Wuhan?. Wuhan adalah wilayah *penduduknya paling tinggi pemakan daging babi dan sop atau panggang kelawar.*

Terang Dr. Mazlan lagi Saintis telah menjumpai virus ini di tahun 2009 lagi. Tetapi vaksin belum dapat dicipta. Kerana virus corona ini adalah *7 kali halus dari virus yg dijumpai*. Antibodi tidak dapat menghindarkan nya. Saintis kini mendapat formula bahawa virus ini menggunakan virus juga untuk mematikan virus corona ini. Tetapi *saintis atau WHO menjangkakan  vaksin terbaru ini hanya dikeluarkan salepas 8 bulan atau setahun lagi*.
Jadi untuk menunggu vaksin ini maka puluhan ribu manusia akan mati. Bukan di China sahaja tetapi di seluruh dunia.

Dr. Mazlan juga membawa hujah Al Quran dan Hadis Nabi bahawa *Umat Islam ini wajib memakan makanan yg dihalalkan oleh Allah.* Halal dan Toibah. Binatang ternakan yg dimakan wajiblah disembelih dan disebut nama Allah. Engkar maka Allah menimpakan bala dan musibah.

Apabila Nabi Isa diturunkan kembali didunia diantara versinya adalah membunuh BABI. Kenapa BABI?. Faktor diatas adalah diantara sebabnya.

Tentera Allah diantaranya adalah virus (terkini ) , nyamuk putih membunuh   Namrud dan tenteranya. Burung Ababil membunuh Abrahah dan tenteranya.
Tidak payah menggunakan Bom Atom atau Bom Nuklear . Virus pun bolih membunuh ribuan dan jutaan manusia. Apabila Allah berkehendak maka Kun Fayakun pasti terjadi. Allah Maha Berkuasa dan Maha Perkasa.

Kuasa besar atau bangsa yg menganggap mereka berkuasa dan sombong dgn kuasa pasti akan kecundang dgn Kuasa Allah. Wallahua'lam.

Catitan Kuliah - Hj. Fadzil WM. 📕✍🏻

Tiada ulasan:

Catat Ulasan