Isnin, 29 Oktober 2012

korupt


Salam
Apa yang berlaku ini adalah akibat daripada kesilapan kita sendiri sebagai umat islam. Sistem kekeluargaan kita telah hancur. Kita mengejar harta dunia rela atau tanpa rela. Kita terjerat dalam hutang den kesempitan hidup akibat daripada kegagalan pemerintah menjaga kebajikkan rakyatnya.
Nilai agama hanya pada nama atau hanya pada status agama dalam kad pengenalan kita. Nilai moral masyarakat kita kian rendah. Masyarakat perlu berubah.
Kita terlalu gemar menghukum walhal agama kita mengutamakan pendidikan.
Emak & Ayah bekerja keras mencari sesuap nasi untuk anak-anak sampai lalai tentang anak.
kenapa?
Kerana Agama perkara kedua. Jangan tipu ini hakikat! Tak percaya?
Bila azan berkumandang yang mana anda kejar dulu? Ke Masjid berjemaah, atau terus bekerja?
kenapa?
Pemerintah gagal mengsaksamakan kekayaan setara kepada semua rakyat. Ada rakyat yang terlalu kaya, hidup senang lenang. Ada rakyat yang kerja macam hamba, tengah malam baru balik rumah. Lebih parah bila melibatkan kedua Suami Isteri.
Jadi Berubahlah semua. Kita jangan sangka kita tidak bersalah walhal kita, termasuk diri saya terjerumus kedalam sistem yang korup ini.
Akhir kata
Moga Allah SWT memberikan tempat yang paling indah buat anak kecil itu. Dan buat Ibunya, moga pintu hatinya terbuka untuk bertaubat. Sesungguhnya pintu taubat itu sentiasa terbuka luas untuknya.
Salam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan