Ahad, 20 Julai 2014

Siapakah yg paling kejam?

Arie nie boss saya bertanyakan 1 soalan yg ckup buat saya terpana

Siapakah yg pling kejam? Yahudi atau org islam zmn skrg? 

Tmbhnya, org yahudi (bani israel) tlh allah ceritakn sifat2 mereka. Dlm sirah rasool juge tlh diceritakan mengenai kezaliman mereka malahan sebenarnya di zamn para rasool mereka lbih kjam berbnding arie nie. Maka tidak hairan la mereka pada hari nie seperti itu kerana allah mnciptakan mereka seperti itu dan malahan telah diceritakan dlm quran Mengenai kekejaman mereka.

Tapi kita, org islam. Allah ceritakan sifat2 org islam dan keindahan nya tapi apakah kita mmpunyai sifat yg allah sbut kn? Apakah kita sama seperti yg dicirikan allah dlm quran sbgimana sama nya org yahudi dicirikn allah dlm kalamNYA?

Dia tnyekan 1 soalan padaku, dlm sbuah kampung terdpt seorg bkn islam. Yg laen smue islam. Tapi dye tidak terkesan dgn islam di kampung itu krna perwatakan org bkn islam n org islam lbh kurg je. Maka apakah dye ke neraka allah sdgkn dye tidak tahu dan tidak ade sesiapa mmberi peringatan pada dia. Aku tergamam. Demi allah x pnh trlintas di fikiran ku soalan seperti itu. Lalu die ceritakan lg, yahudi ade jgk yg msuk islam. Dia pnh berdkwah di india dan terdpt beberapa org yahudi yg ingin memeluk islam. Mereka bkn jht cume allah ciptakn sdemikian rupa. Tmbhnya, antara pesta dajjal ialah pembunuhan kanak2 beramai2 seperti yg berlaku pada hari ini. Bnyk yg ingin diceritakan tpi masa x mengizinkan. Tpi yg ingin ku sampaikn bhwa kita, org islam adalah org yg pling kjam.

Perit tapi ye. Kita la yg pling kejam. Kita tahu tpi pura2 tidak tahu
kita tahu tpi tidak mmberitahu
Kita tahu dan kita smpan utk diri sndri
kita tidak tahu tapi x pnh cube mngambil tahu

Allah nyatakan msuh islam cuma dua, nafsu dan syaitan. Yg laen tidak bkn adalah ujian dri allah. maka jgn ko pndg mereka yg jauh dri allah, yg memusuhi org islam dgn pndgn hina kerana mereka tidak tahu dan mereka tidak diberi hidayah seperti ko yg lhir tlh islam. Pndg mereka dgn belas dan ko cube bawa mereka pada allah. Pesan boss saya.

rasool saw pnh bersbda, ckupla dgn seseorg itu dpt mnyebut kalimah laillahaillah, maka ade pluang bg dye utk ke syurga allah dan tidak kekal di dlm neraka utk selamanya. aku meminta pada semua, yg daie mahupon org biasa marilah rmi2 mnyebut dan mngajar dan mngajak org laen yg islam mahupun bkn utk mnyebut kalimah laillahaillah. Demi allah aku tkut andai di akhirat mereka2 mngadu pada allah, bahawa aku tahu tpi aku tidak mmberitahu. Demi allah aku tkut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan