Selasa, 7 Julai 2015

Luahan

Pagiku.....laju melangkah menuju kuliah, ilmu didada ingin diluah, moga pljrku mendapat ilmu berkah...IKHLAS aku melangkah....

Dhuhaku....aku memohon kpd ilahi, semoga rezeki utk ku lbh diberkati, dlm niat suci mendidik ank bangsaku nanti....IKHLAS aku mengharapi..

Tengahariku.....kalut langkah menuju tutoran, menerang kembali isi kandungan, yg td pljr kuliahku hny berdiam, ku kira faham, bl ditanya terkulat2 memberi jawapan...IKHLAS aku menerangkan....

Petangku.....masih gagah meneruskan langkah kaki
, menuju makmal memantapkan teori, walau penat mendidik dr tadi, aku tetap gagahi demi mencurah ilmu buat pljr ku lg...

Senggang waktuku....sgt bermakna...soalan kuiz perlu ditaksir, soalan tugasan perlu diteliti, RPS perlu dilengkapi, byk lg urusan rasmi perlu dihadapi...

Senggang waktuku.....sgt bermakna....kuiz perlu ditanda, tugasan perlu dibaca, lab report perlu disemak segera, lenguh tgn ku menanda jwpn tak seberapa, namun takkan mampu mematah iltizam yg ada..

Dr pg hingga ptg.....segala aktiviti utk merancang kecemerlangan pljr tersayang, walau kerapnya pljr tak ikut apa yg dibincang....soalan ditnya, dijawabnya sebarang....

Namun.....kami PENSYARAH MATRIK berikrar....kami akn terus mendidik pljr tanpa jemu dn cekal, utk mencapai kejayaan kekal, utk menjadi insan yg berakal, semoga berkekalan dunia dn akhirat...amin!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan