Sabtu, 4 Julai 2015

Matrik

.KEHIDUPAN DI MATRIKULASI...
Disebabkan my sister Syada Hassan memutuskan utk keluar matrik disebabkan dia tak dapat teruskan dgn aliran sains (suppose dia ambil aliran selain sains),, maka telah keluar bermacam2 cerita tentang matrik yg aku dgr fom my sister Liyana Hassan.. so let me story mory sikit pasal pengalaman aku dekat Kolej Matrikulasi Negeri Sembilan (KMNS)..
1. Pada pendapat aku,, matrik adalah tempat yang paling sesuai utk org yg malas nk belajar (mcm aku) atau jenis yg belajar last minit.. Di matrik kita tak payah belajar pun,, sbb terlalu sibuk dengan tutorial assignment bla3.. secara tak langsung kita belajar..
2. Every second in your life is very precious.. Kalau kau sia2kan walaupun satu saat,, seriously lebih baik keja balik masa kau yg tgh berlari2 tu.. Tp tak bermakna kau x boleh nk beriadah outing bagai.. pandai2 la manage masa ye anak2..
3. kepada adik2 yg sedang berusaha gigih dgn kehidupan matrik,, kalau awk dgr ad org cakap matrik x menjamin masa depan.. sila PEKAKKAN TELINGA awak.. thts true.. sbb sijil matrik x bernilai pun.. awk mmg kena teruskan sampai degree.. tp make sure result awk ok,, then baru awk boleh buat keputusan yg terbaik utk degree awk..
4. Pasal kawan,, ini pun satu masalah.. Aku bersyukur sgt dpt roomate Najjah Azhar hidayu & sue
yg best sgt & kitaorg rapat sgt2.. dgn classmates aku biasa2 je.. tq kpd Jannah Razak maizurah mazlan & habsah ansah sbb sentiasa bersama dlm kuliah.. haha.. Dik.. kalau awk takde kawan,, carilah kawan.. jgn biarkan diri awak keseorangan.. kat matrik mmg takde life,, kalau awk sorg hidup awk kesunyian ye adik2.. setahun kat matrik terasa lamaaaaa sangat.. jangan salahkan orang kalau awk takde kawan.. org tu macam tu macam ni.. awk dh 18 thn sepatutnya awk yg bersikap matang dengan menyesuaikan diri dengan suasana baru..
Sekarang aku sambung belajar dalam course alam sekitar di UPM Serdang (pilihan pertama dalam senarai UPU),, perkara penting yg ak paling nk adalah belajar macam kat matrik.. Percayalah,, takde tempat syurga belajar selain drpd matrik.. Bila dh habis belajar,, pengalaman belajar kat matrik tu yg paling kita ingt & kita nk pengalaman tu lagi (maybe sbb aku bukan kaki study kot)..
Lagi satu,, kalau orang cakap matrik membazir masa,, then abaikan itu orang.. Dia yang ada masalah nak sesuaikan diri dekat matrik.. samada Allah tak permudahkan urusan dia sbb bnyk sgt merungut kot atau allah yg bnyk mempermudahkan urusan aku (alhamdulillah).. huhu.. believe me.. aku dapat sambung degree dekat universiti & kursus yg jadi pilihan pertama aku.. dan aku dapat pengalaman yang ak tak dapat dekat tempat lain selain matrik..
so kpd adik2 yg

Tiada ulasan:

Catat Ulasan