Friday, 16 June 2017

Persatuan kanak²

Raya dah nak dekat ooiii ....Persatuan kanak-kanak pulak nak berpesan !

1. Jangan nak tgk cop/cap pakaian yg kami pakai. sampai belek label belakang baju kami

2. Jangan bg kami air gas /gula berlebihan..nanti mak kami ushar daring. sbb nanti kami terlebih aktif n kami jga kene cubit. 🙊

3. Jangan pertikaikan kami dh 2-3 thn lebih pkai pampers lg ke? Sbb kami keliru lg kencing tu berak..berak tu kencing..

4. Jangan nak tanya lebih2 kenapa kami tak cakap selaju f1..kenapa pelat2..stress taw

5.Jangan dok compare perkembangan ank kami dgn ank@cucu@cicit org lain..Doktor pun x kata apa depa sibuk nak compare..

6. Jangan tanya muka kami ikut muka sapa pastu jgn menyebok nk kata kami iras2 mcm cucu sulung pakcik sebelah umah wan punye ank sedara tiri tu ek!

7. Jangan tanya kanak kanak tu tadika di mana. Bila cakap tadika gomen, korang bandingkan dengan anak korang yang tadika swasta

8. Jangan banding2 kami ni dah pandai baca ke tadika exam markah berapa ke... annoying tau...
Jangan bandingkan berat badan kami

9. Jangan bandingkan kami ni tak pakai emas, anak makcik tu pakai emas sebeban. Mama kami takmo kami kena ragut. Sbb tu tak pakaikan kami barang kemas 🙄klu kami pakai barang kemas jgn dk sindir2 kami dgn panggilan "tok peraih"

10. Jangan tanya bila dia nak jadi abang atau kakak..

11. Jangan kata kami kurus .kena makan banyak....

12. Jangan duk kata  kami umur 4-5 tahun dk minum dlm botol susu lg

13. Jangan duk banding2 kan  kami dgn anak cucu y lain...hat ni putih,hat ni kelam....

tlg list kan yg lain......

No comments:

Post a Comment