Ahad, 29 November 2020

Sihat

 Self Reminder 😥😥

--------------------------

Pereka fesyen terkenal di dunia Kyrzayda Rodriguez  40, meninggal dunia kerana barah perut pada tahun 2018, catatan yang ditulis sebelum kematiannya.


1. Kereta jenama paling mahal di dunia terletak di garaj saya tetapi saya mesti berada di kerusi roda.


2. Rumah saya penuh dengan pakaian dan kasut jenama khas yang direka khas, tetapi badan saya ditutup dengan cadar kecil yang disediakan oleh pihak hospital.


3. Wang dalam akaun bank saya adalah hak saya, tetapi wang itu tidak lagi berguna bagi saya.


4. Rumah saya seperti istana, namun saya terbaring di atas katil hospital.


5. Saya berjalan dari satu hotel lima bintang ke hotel lima bintang yang lain sebelum saya jatuh sakit, tetapi sekarang saya berulang alik  dari satu makmal hospital ke satu makmal hospital.


6. Instagram saya dapat like  oleh berjuta-juta orang, saya berasa teruja dan gembira - sekarang saya sangat berminat untuk mendaftar dengan preskripsi doktor!


7. Saya mempunyai tujuh pendandan rambut  yang melakukan dandanan rambut dan tidak ada satu pun rambut di kepala saya hari ini.


8. Dengan menaiki jet peribadi, saya boleh terbang ke mana sahaja, tetapi sekarang saya perlu membawa dua orang untuk menolong ke anjung hospital.


9. Walaupun terdapat banyak masakan di seluruh dunia, diet saya adalah dua pil pada siang hari dan beberapa tetes air limau pada waktu malam.


Rumah, kereta, jet peribadi, perabot mewah khusus, pakaian jenama, kasut dan beg, wang dalam akaun bank, kredibiliti dan reputasi tidak berguna buat saya hari ini. Tidak ada yang memberi saya sedikit keselesaan, hanya memberi wajah dan sentuhan beberapa orang yang cantik.


Tidak ada yang lebih nyata daripada kematian!

Baru sekarang saya faham bahawa   kesihatan yang sihat adalah satu-satunya anugerah  hidup yang perlu diutamakan.


Sama-samalah kita menjaga dan menghargai kesihatan baik yang dianugerah

.


Kesimpulannya, harta, pangkat, darjat semuanya sementara... Bila Allah dah jemput, kita tinggalkan semuanya.. Usah riak, takabur dengan apa yg kita ada sekarang..


Salin dan tampal.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan