Selasa, 12 Mac 2024

Karomah



 Siapa pernah baca kisah 33 pelombong Chile terperangkap 69 hari dlm lombong?. Ia berlaku lebih kurang 11 tahun yg dulu yakni pada 5 Ogos 2010.  Bila dikeluarkan dari lombong tersebut, 33 org semua hidup dan sihat walaupun mereka hanya makan sesudu tuna seorang setiap 72 jam. Kisah ajaib ini boleh diakses dari youtube.


Setelah keluar dgn selamat, 2 org dari pelombong itu sebagai mewakili yg lain telah datang bertemu Sheikh Nazim Haqqani di Cyprus dan berbaiah tarekat naqsyabandiah dgn beliau.


Bagaimana mereka kenal Sheikh Nazim? Itulah rahsia keajaiban yg menyebabkn mereka terus hidup dalam lombong yg sempit dan kotor itu. Yakni kerana karomah waliyullah yg membantu mereka. Segalanya atas kehendak Allah jua.


Itulah teknologi ROH.


Bahkan pada hari di mana mereka dibawa keluar dari lombong tersebut semua mereka memakai tasbih yg diberi oleh 7 RijalulGhaib yg menjaga mereka. Mereka juga dilawati oleh ketua 313 tentera Al Mahdi yg datang dari Timur.


Mengapa hal ini terjadi? Sheikh Nazim kata untuk memberi peringatan dan keyakinan pada manusia bahwa karomah dan teknologi roh itu ada.


Pelombong itu semua telah bersyahadah semasa tertimbus di dalam lombong. Cerita berkenaan mereka masuk Islam dan setiap seorg memakai tasbih dileher sewaktu keluar dari lombong tersebut ditutup dgn baik oleh yahudi yang menguasai media massa dunia.


Sebab itu tidak ramai org tahu the truth that lies behind it walaupun ada difilemkan.Nama filem itu adalah The 33.


Kredit : Prof Nor Ariffin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan