Jumaat, 20 Mei 2011

Jadual alam... Subhanallah.>!!

Di copy dr :
sbgai rujukn brsama insyaAllah ^^,

Telah banyak jadual Tuhan yang terjadi dalam sejarah sama ada yang positif atau negatif. Berikut adalah dua jadual besar positif yang telah pun berlaku.

1. Rom dan Farsi akan jatuh ke tangan Islam
Ketika menggali parit dalam persiapan peperangan Khandaq, Rasulullah telah memberitahu para Sahabat bahawa Rom dan Farsi akan jatuh ke tangan umat Islam.

Rom dan Farsi ketika itu adalah dua super power dunia, bagaikan Amerika dan Rusia (sebelum kejatuhannya dalam tahun 8O-an). Dan ternyata Hadis itu terbukti dengan jatuhnya Romawi Timur dan Farsi ke tangan tentera Islam pada zaman Khalifah Umar AI Khattab. Bahkan jadual ini Tuhan nyatakan dalam firman-Nya:

Maksudnya: "Rom dikalahkan oleh Farsi di tanah jajahannya dan mereka (Rom) selepas itu akan mengalahkan Farsi di beberapa tahun kemudian. Sama ada sebelum dan selepas, semuanya dalam urusan (jadual) Allah. Ketika (Rom mengalahkan Farsi) orang mukmin bergembira dengan pertolongan Allah itu." (Ar Rum: 2-4) 

2. Konstantinopel jatuh ke tangan Islam 
Rasulullah SAW bersabda:
Maksudnya: "Konstantinopel akan jatuh ke tangan seorang ketua yang baik lagi beragama, (tenteranya) tidak melampaui batas, tidak mencuri dan (rakyat) tidak menipu dan tidak bergaul bebas." (Riwayat Al-Imam Abu Hassan Ahmad bin Jaafar) - Dipetik dari kitab Al Uq- duddurar fi akhbar Al Muntazar. 

Dalam Hadis yang lain, Rasulullah SAW bersabda: 
Maksudnya: "Pasti Konstantinopel akan dibuka (ditakluk), dan sebaik-baik ketua adalan ketuanya, dan sebaik-baik tentera adalah tenteranya. " (Riwayat Ahmad dan Hakim dari Busyr Al Ghanawi)

Para Sahabat dan salafussoleh berlumba-lumba untuk merebut janji Tuhan tentang kejatuhan Konstantinopel itu, dengan harapan di tangan merekalah berlaku janji tersebut. Tetapi mereka gagal sehinggalah 600 tahun sesudah kewafatan Rasulullah. Hal ini baru terjadi di tangan Muhammad Al Fateh, keturunan Bani Usman. Lalu dari situlah munculnya Turki Usmaniah yang menjadi empayar kepada tiga benua dengan 29 negara di bawah takluknya. Hingga hari ini kalau kita ke Turki, kita masih dapat saksikan kesan-kesan kegemilangan dan kegagahan Islam yang ditinggalkan itu.

Berikut salah satu drpda komen seorang hamba :

Bismillah...Berbahagialah HAMBANYA yang hatinya condong kepada mujahadah dan celakahlah bagi hambanya yg hatinya condong kepada syahwat.Perjuangan rohaniah(mujahadah) adalah satu lautan di samudera penyaksian(musyahadah) dan telah dipilih oleh orang-orang yang sedar.Barangsiapa hendak masuk samudera musyahadah,maka ia harus memilih mujahadah,kerana mujahadah merupakan benihnya musyahadah dan musyahadah tanpa mujahadah adalah mustahil.Barangsiapa yang memilih mujahadah maka ia akan mengalami musyahadah dikehendaki atau tidak dikendaki.

...Mujahadah ialah  perjuangan rohaniat dengan cara menekan keinginan jasmani,nafsu,dan jiwa agar tunduk kepada kendalian RUH kita.
....Musyahadah ialah adalah penyaksian akan kebesaran dan keagungan Allah melalui  tanda2 keagunganNya di alam ini...
.....BANYAKKAN BACA 10 ayat awal Surah Al Kahfi dan 10 ayat akhir Al kahfi
Sudah dalam lingkungan 500 tahun kita tidak mempunyai Wali Qhutub untuk umat islam...Itulah Imam Mahadi(Sheikh Malaya)
w alam..

SAMBUNGAN

namanya bersamaan dari segi maksudnya MUHAMMAD BIN ABDULLAH..Orang tidak akan baitnya di Mekah kerana di sana penuh dengan wahabi...Di salah 1 masjid di Malaysia yang kubah masjidnya sama dengan warna dan bentuk kubah masjid Nabi..Belajar di utara dan Selatan(Malaysia).Berkelana di Barat Indonesia dan Timur Indonesia..

Percakapannya..jika tuan2 lebih layak memimpin tuanlah diperkirakan menyelesaikan tanggungjawab ini.Keturunan Kesultanan Islam Demak(500 tahun dahulu).Datuknya dibawa lari oleh Moyangnya yang alim ke Malaya ketika itu kerana ingin menjaga salasilah itu.Datuknya pembuka satu kawasan tanah sawah di Semananjung.Dari Bani Jawi..Keturunan Ahlul bait tanpa syed dan wan.Darah Diraja...Raja Ilham...

Semua masalah Allah berikan jalan penyelesaian ditangannya..Semua harta akan kembali dan dirampas olehnya.Ditangannya ada simpanan barang2 purba keris Taming Sari,tombak.Dacing,Kain..tinggalan pejuang2 bangsa.Menyatukan Bani Jawi.Diapit ramai alim ulama yang mursyid dan ikhlas membantu..Mereka pasti diangkat menjadi pemerintah di Malaysia,Singapura,Brunei,dan Indonesia.Bermazhab Imam Syafie.Sunnah Waljamaah..
Memberi ketakutan kepada siapa sahaja yang menyembunyikan batil.

Pasti diketahuinya.Hancurnya Sihir..ISA diganti sebagai pusat memperbaiki akhlak.amalan2 agama hidup..baca Yassin,Asma Hsna,berzikir,SELAWAT NABI ,banyak madrasah akan dibina.Tiada lagi tanah yang kosong..semua dipenuhi tanaman kerana sumber makanan NUSANTARA.Allah akan hantar banyak malapetaka.MINYAK MELIMPAH RUAH sehingga lebih banyak dari tanah Arab .Memerangi INSURANS,RIBA,PASARAN SAHAM..Kumpulannya terdiri PEMIMPIN,SULTAN,PROFPESOR,ULAMA,BANYAK DARI KALANGAN GURU SEKOLAH,ORANG MISKIN,MUSAFIR2,PEMUDA2 YANG SUDAH CUKUP TENAGA BATINNYA..(berguru)..Wanita2 dan kanak2.

Ditakuti pemerintah ketika itu kerana AURANYA dapat menarik ramai yang terlibat bersama.Sentiasa menyampaikan kuliah2 untuk mengajak manusia berperibadi tinggi dan berakhlak mulia..sehinggakan PEMIMIMPIN PEMERINTAH akan menyatakan"Kami Malu dengan tindakan kami selama ini,Ini tempat yang tidak layak bagi kami,,Tuan hambalah yang layak mentadbir dan mengurus amanah ini."

Hidup poligami...
PEMERINTAHAN ITU TIDAK LAMA DIANTARA 2-3 TAHUN.UNTUK DIGANTIKAN OLEH.........PEMERINTAH DUNIA(                   )

perpindahan orang2 yang tidak bersetuju dengannya ke negara lain.pusat kewangan dunia dan pusat perkembangan ilmu..NUSANTARA(Malaysia,Indonesia,Brunei,Singapura bergabung)Matawang jadi 1.Semua link diwujudkan dengan negara Islam.Duit2 yang dibekukan oleh US dihantar ke Malaysia melalui perdagangan bukan TT.Kontena demi kontena.Ramai yang dijadikannya pedagang.

YANG JUJUR<TAQWA<SIDDIQ<AMANAH dan berselindung disebalik berdagang untuk menyebarkan akhlak Islam supaya orang kafir tertarik.Untungnya adakalanya ciput namun oleh kerana Sistem Kewangan yang dibinanya membuatkan semua rakyat menikmati hasilnya..Sistemnya juga menyebabkan tidak perlu lagi membayar bil2.setiap rumah diuruskan oleh kerani di setiap kawasan@mahalah.Syistem syura akan dibangunkannya..Setiap keluarga ada 3 keluarga membantu antara satu sma lain dalam hal ehwalnya.

Semua diajar tarikat Nabi Muhammad SAW..untuk melawan musuh..Baitumal kosong setiap tahun.,setiap kementerianJabatan dan Unit ada Ustaz yang mursyid.Baju batik fesyen terbaru.Pakaian lelaki labuh pertengahan antara lutut dan pinggang.Amalan salam hidup..Amalan ziarah hidup.Mereka2 yang ditangkap membuat kesalahan akan dimasukkan kelas rohani dan diajar agama...sebagai persediaan semua orang untuk menerima HUKUM HUDUD..baik 90% masyarakatnya ..siapa langgar pasti kena..

TIDAK AKAN MENGGANGGU MASYARAKAT CINA DAN INDIA..Supaya mereka dengan sendirinya ingin memeluk islam..Beliau betul2 menggasak 73 golongan itu sampai lembik.Pertandingan Musabaqah diadakan kembali dengan suasana yg lebih baik tidak ada percampuran.Orang ysng kesal akan perbuatannya selama ini berbondong2 bertaubat...banyak yang menginfaqkan hartanya..kembali hidup sederhana..membantu saudaranya di Indonesia.Peralihan Pusat perkilangan dunia ke Indonesia dari China.migrasinya rakyat islam china ke Indonesia.

US peroi dengan sendiri dan muflis.Kacau bilau di Tanah Arab..Orang sakit pasti sembuh dari penyakit.Berkat doa Allah tambah umur.Solat berjemaah mula menyeluruh..Banyak kawasan rumah tidak perlu pagar lagi.Pencuri tiada,perompak tiada,pengacau tiada,Seandainya ada ,malam /keesokan harinya dapat diketahui dalangnya..kes bukan dihantar ke balai polis tapi dihantar ke madrasah...

Semua bank akan jadi BANK KOPERASI ISLAM bergabung menguruskan perkongsian dan pinjaman cara Islam.Petronas kembali kepada rakyat dan hasil kekayaannya dibahagi2kan mengikut nama2 dlam buku  1. BUKU HIJAU(yakin dan tidak berbelah bahagi)  2.BUKU KUNING(ragu2 dan acuh tak acuh)  3.BUKU MERAH(Masa mula2 mereka bergerak menentang dan menyusahkan dan merosakkan jalan) Semua Gaji maksimum rm 5000.00.BAik menteri atau orang hebat sekalipun.

Memasukkan semua orang cerdik pandai dan ulama sulk,ustaz dan orang yang mengakal pandai ke kelas buang sifat ananiat dan jadikan mereka kembali hamba Allah dan sentiasa keluar dari mulut mereka saya tak pandai.amalan harian masyarakat BISMILLAHIRAHMANNIRAHIM dan SELAWAT NABI SAW.Memasukkan semua peniaga kedalam kelas supaya tahu hal muamalat cara islam dan ajak mereka bertaubat atas kesilapan2 yg lalu(banyak yang bagi zulumat pada sahabat islam yang lain)Salah niat.
ada banyak lagi yang diberitahu kepada saya...apalah saya yang tak pandai mengingat ini..semoga Allah beri saya ruang lagi untuk berjumpa dengan kumpulan mereka dan bertanya lagi..


untungnya jadi orang yang tak popular..boleh baca pergerakan orang dan YANG PALING BESAR JADI HAMBA ALLAH kerana dapat BAIT DULU dari ORang lain...
Mohonlah pada Allah untuk sekurang2kurangnya JADI PEMBANTU AGAMA dan PEMBANTU IMAM MAHADI...Beliau cukup marah orang menggelarnya IMAM MAHADI...Panggil saya apa2 jangan panggil Imam keran ianya tak layak baginya..

ps..Mereka selalu bawa selempang kain hijau@putih dikanan.Meletakkan lapik pada sejadah.
Saya tak faham kakinya ketika tasyahud akhir melipat kedalam.Berwirid dahulu sebelum doa.Diakhir sebelum doa ada LAILAHAILALLAH.Adakalnya dalam berpuluh dan ada klanya macam 100.

Isyak mereka awal dari waktu kita. Maghribnya lewat 15 mintt dan setelah doa.mereka terus solat sunat dalam 3 solat sunat. Azan dan solat Isyak..MasyaALLAH...Duduk berwirid pun dah rasa auranya..tak perlu kuat2 dan keras2..subhanallah...
Kunci ....Allah KIASKAN HADIS2 NABI.Siapa yang duduk di mujahaddah pasti dapt MUSYAHADAH..

Banyaklah bangun malam dan mintak sungguh2 sungguh
MOHONLAH KEPADA ALLAH..WAHAI ALLAH YANG MENGASIHI HAMBANYA>>>>TUNJUKKAN WAJAH PEMIMPIN YANG AKAN MEMIMPIN ISLAM DAN TUNJUKKAN TEMPAT ASALNYA...SAMPAI DAPAT..

jika x dapat itulah kita disisi Allah....ORang solleh pun keparit...Inikan kita...Allah hanya pilih orang2 yang ikhlas di sisi ALLAH.....Kami tak mampu nak tolong...Hanya Mampu berdoa ramai lagi yang dapat menjejaki mereka...MEREKA INI DEGIL....TAK NAK MENONJOL...GERAM BETUL...
W alam..

sama-samalah kita ambil iktibar dan muhasabah kembali, tanya pada diri, 'aku macam mana pulak??'

Tiada ulasan:

Catat Ulasan