Jumaat, 21 Oktober 2011

ASB


5052895509 dd5044d3db Pelaburan ASB Haram Kata Mufti SelangorRamai orang yang dah melabur dan mendapat pulangan bertahun-tahun denganpelaburan dalam Amanah Saham Bumiputera (ASB).Tapi, yang kurang enaknya, Mufti Selangor telah memfatwakan bahawa pelaburan ASB adalah haram.Sila lihat imej di bawah.
ASBASN Haram Jabatan Mufti Negeri Selangor Pelaburan ASB Haram Kata Mufti Selangor
Mungkin ramai diantara adan pasti berasa terkeliru dengan pengumuman dari Mufti Selangor ini.Kami berpendapat, sepatutnya keputusan tersebut hendaklah dibuat dengan semua persetujuan Majlis Mufti.Perkara-perkara sebegini sebenarnya boleh menimbulkan kekeliruan terhadap umat Islam di Malaysia.
Namun begitu, tidak semestinya sekiranya benar-benar pelaburan ASB adalah haram, kita tidak mampu untuk menggandakan wang yang kita ada.Kami berpendapat ada banyak lagi alternatif lain contohnya, Tabung Haji.Tepuk dada tanya selera.
Namun begitu, Mufti Selangor hendaklah memperjelaskan kembali punca-punca yang menyebabkan pelaburan ASB itu haram kepada orang ramai, agar setiap persoalan mengenai mengapa pelaburan ASB adalah haram tidak hanya menjadi persoalan yang tiada jawapan dan kesudahan.
sumber: beritasemasa.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan