Saturday, 9 August 2014

air soya

Satu perkongsian di pg yg mulia ini.sejak kebelakangan ini dperhatikan bnyk berlaku kematian akibat kanser dkalangan umat islam d Malaysia ni.kami pernah ddatangi oleh bekas pelajr MRSM,seorng doktor pakr pemakann dan selalu keluar di astro oasis dlm rncngan agen Halal..sape kenal dgn doktor mohd redza benjamin..

beliau pengidap kanser tahap 3..tp dberi ksmpatan oleh Allah utk hdup d dunia ini.beliau bnyk beri prkongsian tntg pengalamn beliau sbg pengidap kanser.

Dr Reza ni pernh bpesn ketika sakitnya itu pd ibunya jgn benarkn doktor cabut talian hayat nya (bntuan oksgn) selag beliau blm benar2 dsahkn mati.pd ketika dia koma, dr Reza mohn pd Allah atas segala kebaikn yg dia pernh lakukn sblm ini supaya dberi peluang kedua utk hdup dan dpt dia perbetulkn ksilpn yg tlh beliau lakukn.

Kesilpn beliau adalah beliau selalu mmberi ceramah kesihatn kpd org ramai supaya mengamalkn pemaknn mengikut sunnah nabi tp malangnya beliau sndri mengambil ubat-ubatn kimia utk dirinyer..

Jd beliau telah berlaku hipokrit pd org ramai dan sejak beliau sedar dr koma,beliau ubah cara pemaknn beliau dan mengesyorkn kita umat islm ikut sunnah nabi.

Sedikit perkongsian lg:

1-makan lah sayur2 atau buah2an dahulu sblm ambil mknn lain

2-makan mknn yg Halal & Thoiyyib(suci)

3- Jgn mkn berlebih lebihn (surah Al-A'raf ayat 31)..bhnti sblm knyng

4-Perhatikn mknn kamu Surah Abasa ayat 24

-INI PERKONGSIAN YG ALLAH DAH LAME BGTAU KITA, CUME RAMAI DARI KITA YG TAK TAHU ATAU BUAT2 TAK TAHU...

- cube perhatkn lobak merah kalau dipotong,apekah bentuknyer ?spt mata kan? so dlm kajian sains pun mndapati lobak sbnrnye bagus utk keshtn mata

-then, perhatikn tomato-mengadungi licopin-utk merawat jantung.cube belah tomato,lihat ada 4 cabang dlm tu,ibarat 4 injap dlm jntng kita. yer sbnrnya tomato mmg bagus utk jntung

-cube perhatikn anggur..bentuk asalnya jika kita ambil setangkai anggur adalah spt bntuk jantung kita kan? kajian sains pun mengatakn ia bgus utk jntng

-then perhatikan kacang walnut..kulitnyer keras susah nk dipecahkn dan isi dlmnya jika dilihat spt otak manusia..ia mmg bagus utk otak..pd ibu2 sila beri anak anda mkn walnut supaya otak cerdas dan mudah menghafal esspecially anak yg masuk tahfiz

-cube perhatikn kidney bean@ kacang merah..bentuk buah pinggang kita kan..ia mmg bagus utk rwtn buah pinggang

-batang saleri, bentuknye spt tulang manusia..mmg ia bgus utk tulang 

-buah avocado-perhatikn buahnya dan mcmane bntuk isinye..ia spt rahim perempuan dan ia mmg bagus utk hormon wanita,bknnyer utk rawatan rmbut shj...

-buah Thin..kajian sains mndpti ia bagus utk kesuburan kaum lelaki.

Cerdik Pandai daripada bangsa Yahudi dah bnyk tipu kita..dia kata daging kmbing kalau mkn kena darah tinggi.. itu semua satu pembohongan..DAGING KAMBING ADALAH PALING RENDAH KANDUNGAN KOLESTROL,yg kena drh tnggi tu sbb cara masakan kita,contohnya masak kmbng dgn santan yg brlebihn dan sbgainye...

Ape yg Allah jdkn semuanya baik cume kita manusia yg salah guna betul tak? so perbetulkn cara pemikiran dan pemknn kita dan keluarga lepas ni..bnyk lg tips dr Dr. Reza.. 

ini tips lg utk siape yg mnghadapi masalah usus yg penuh dgn selaput @ lapisan sisa mknn yg tersangkut di saluran usus anda ,anda boleh mengamalkn cara ini secara berterusan yg dsyorkn oleh Dr. Reza ni..kosnyer sgt murah dan anda x perlu hbiskn puluhan ribuan ringgt utk kos rwtn usus ni.(kalau nk mmbazir jugak baik bg kat aku.. hihihi sory gurau ckit)..

Ok caranya mudah saje..anda cume perlu beli kelapa laut atau Nata d Coco tu, buang air manisan nata d coco tu dan ganti dgn air putih..kmdian anda beli 'YAKULT'..ok ini menyelit ckit beli yakult dan jgn beli vitagen krn yakult ni mengandungi 90% bakteria baik yg hidup berbnding dgn vitagen yg hnya mengandungi 80% bakteria mati..Then ambil lbh kurang 12-15 kiub nata d coco td cume campurkn dgn sebotol Yakult..

Amalkn setiap pagi waktu baru bangun tido SEBELUM ambil mknn lain@ kalau nk lbh bkesan buat dua kali sehari sebelum tido mlm..biar berterusan, insyaAllah kesannya najis kita akn lembut dan kotoran yg trsangkut pd usus akn dsingkirkn secara perlahan2..kalau anda tengok njis anda bwarna hitam,itu tandanya ada tndak bls yg baik dr amalan td..penyingkiran toksit telah berlaku..

tp benda ni dia x war2kn pd org ramai..ada lg dan kalau nk tahu ini bkn untuk kondem mane2 produk..cume Dr. Reza bgtau kenape kita mudah kena cancer tulang, kenape kita dsyorkn kena ambil calcium kononnye utk kuatkn tulang? 

Sbnrnya tubuh bdn kita dah ada calcium.so bila kita ambil calcium berlebihn maka ia akn berlebhn dan akan menyebbkn trjadinye kanser tulang..proses nyer trjadi aku xdpt terangkn..cube tanya pd yg pakar..

cume saranan Dr. Reza adalah kita cume amalkn ambil 5 helai pucuk DAUN KARI di buat ulam,krn daun kari mengandungi calcium yg sgt tinggi.

5 helai daun kari bersamaan dgn Dua Gelas Susu Anlene..logik akal kita lihat lah kenape org india suka masak atau maknn berasas daun kari dan tulang mereka kuat blh buat kerja berat2..gigi mereka pun putih dan berdaya tahan lame..hihihi ini tngok gigi masing2 umur baru 37 gigi bnyk dah yg lompong.betul tak? jgn mrh ye berkongsi ilmu smbil bergurau...

Ok lg satu kwn2 jgn amalkn minum air soya dan bg anak mnum air soya selalu krn ia penggalak sel kanser dan blh melemahkn otak..ini semua penipuan dr yahudi,dia suruh org islam minum soya tp dia org minum susus kambing..dia nk musnhkn org islam secara halus dan melaui perang saraf..

Tlg control anak2 dr bnyk berintenet dan lihat rancangan tv berbntuk hiburan sbb itu melalaikn kita dr mengingati Allah dan kesan smpingan nyer kita lihatlah saje skrg..

saya cume mmperingtkn diri saya sndri 

No comments:

Post a Comment