Sunday, 23 April 2017

Penawar kencing manis

Saya pernah mengidap kencing manis dan kini kencing manis saya dah sembuh sepenuhnya dan ramai kawan-kawan saya sembuh selepas saya bagi cara mengubatinya.

Ambil sebiji limau nipis.Sumbat sebiji garam kasar di dalam limau tersebut.Kemudian rebus limau yang disumbat garam itu dengan 3 gelas air.Rebus agak lama dari 3 gelas air, rebus lama sampai airnya tinggal agak-agak 1 gelas.Siap rebus, kemudian hancurkan limau tadi. Yang penting biji limau tu mesti dihancurkan bersama-sama. Boleh guna senduk untuk hancurkannya.Apabila dah hancur, tapis air tu dan sejukkannya.Apabila dah sejuk, bolehlah diminum air tu.

Masa minum tu, sila sediakan gula-gula atau makanan yang manis-manis kerana biasanya gula dalam badan akan jadi sangat rendah.

Garam kasar, size biasa jer. Tak perlu la besar sangat. Belah sikit limau tu untuk sumbat garam tu.

Amalkan dengan minum air tu selang sehari.

Ingat, yang penting hancurkan biji limau tu. Sebab kalau tak hancur, penyakit kencing manis tak akan sembuh sepenuhnya. Walaupun ia dapat mengurangkan, tapi tak sembuh sepenuhnya kalau tak hancurkan biji limau tu.

Saya dapat kaedah cara rawatan ini setelah saya buat solat hajat mohon ubat kencing manis dari Allah subhanahu wata’ala, kerana waktu itu kaki saya dah hampir nak dipotong sebab dah busuk.

Tapi Alhamdulillah, dengan pertolongan Allah, sekarang ni dah 6 tahun saya pulih sepenuhnya. Saya juga kini saya tak pernah pantang makan gula lagi.

No comments:

Post a Comment