Friday, 2 May 2014

jom solat

KORANG BELUM BUAT KEPUTUSAN UNTUK TAAT SEMUA PERINTAH ALLAH!,

macamamn Allah nak buat keputusan kat korang untuk masuk syurga?

Kat kedai makan pun kalau korang pergi tanpa ada keputusan nak makan apa, bila waitress tanya nak makan apa? Errrrrrrr. Makan apa ye? Apa yang best? Errr…Tapi kalau kau dah buat kepusan nak makan nasi lemak, pasti kau cakap nasi lemak daun pisang satu!!!!

Satu lagi, Kalau mak korang panggil korang, Ali, oi Ali…, Ali mari jap tolong mak masukkan benang dalam lubang jarum ni, dan korang buar derk aje, mak korang panggil lagi sampai sebelas kali, aku rasa kali yg ke dua belas tentu mak korang akan terajang dan baling mesin jahit kat korang, pekak ke!!!

Begitulah jugak dengan Allah, panggil kita 5 kali sehari :
Marilah solat………….
Marilah berjaya…………..

Korang buat derk ajer dan sampai umur 40 tahun pun buat derk aje, munasabahlah Allah rendam korang dalam neraka selama satu huqub untuk jumlah setiap satu bilangan solat yg korang tinggal dan satu huqub bersamaan 80 tahun….

Jadi aku doakan agar aku dan korang semua dipilih oleh Allah untuk istiqamah solah berjemaah ke masjid…..

Korang dan aku, buatlah KEPUTUSAN UNTUK TAAT SEMUA PERINTAH ALLAH, barulah Allah akan membuka segala jalan kebaikkan….

No comments:

Post a Comment