Rabu, 20 Mei 2015

sujud mata

Jika sakit kepala tu kt bahagian depan, ubatnya is tidur.
Kalau kt atas kpale, ubatnya makan atau minum (air kosong).  dan kalau sakit kepala tu kt bhgian belakang kepala, tu tanda kita stress n kena release stress tu baru boleh ok.
Rawatan utk meningkatkan power of our eyesss. Ni penting utk org yg matanya lemah, dan juga org lain. Otot mata menderita dari hari ke hari, sbb hari2 berfungsi, kita bangun tidur, mata kita yg function dulu. So, makin hari mata akan kurg power.
Well, utk maintain power mata kita dan kekuatan mata, kita kena ikut sunnah dlm solat. Iaitu, kekalkan mata terbuka ketika sujud, melihat titik tengah sejadah. Dan ketika berdiri, fokuskan mata pada titik tengah di sejadah juga. Ni sebab, bila kita fokus pada titik tengah tu time kita rukuk, otot mata kita akan tekan anak mata kita utk tingkatkan penglihatan dan bila kita bangun, otot tu relax. Dan bila kita sujud pulak, otot mata menguncup sbb jarak antara penglihatan kita dan tmpt sujud tu. Bila kita bangun, otot mata kita akan relax balik. Solat dgn cara yg betul ni lah akan membuatkan otot dan saraf mata bersenam. Kita boleh praktik sebanyak 17 kali atau lebih kalau kita nak.
Nabi Muhammad (SAW) selalu pesan utk buka mata ketika sujud dan kita selalu tak tahu kenapa. Dan skrg, bukti dari kajian saintis dh ada. Mmg sgt bagus utk meningkatkan kebolehan mata kita.
Subhana Allah utk hikmah disebalik membuka mata time sujud ni. Benda ni selayaknya dibaca dan dikongsi pd semua org. Share dan jgn berhenti dari meraih ganjaran dari Allah swt....
👍  👍  👍   must read ()
 fwdkan amalan baik utk mengubati mata yg rabun & ubat sakit kepala utk mereka yg Solat.😊

Tiada ulasan:

Catat Ulasan