Rabu, 10 Jun 2020

Bangkit

Assalamualaikum Setelah membaca artikel dari Tan Sri Abdullah Ahmad bertajuk Siapa selepas Najib, Muhyudin? Saya merasakan ada sesuatu yang tidak kena yang disorokkan disebalik penubuhan UMNO di Malaysia selama ini? Maksud saya dari segi kontrak sosialnya dengan pihak kerabat raja-raja Melayu dan British. Mengapa beliau highlighkan perkara ‘DINASTI’ dalam pergerakkan sistem politik?

Baiklah saya mulakan dengan sejarah nusantara iaitu Indonesia. Seperti yang kita tahu sebelum dan selepas Indonesia dijajah Belanda, matawang mereka digunakan seperti Malaysia iaitu Ringgit dan Sen. Setelah merdeka ianya bertukar kepada Rupiah seperti mana di India. Mengapa perlu ditukarkan sebutan matawang ini? Tentu ianya melibatkan susut nilai mengikut profit emas di sesebuah negara itu. Dalam kata lain kekuatan matawang akan jadi lemah jika khazanah negara telah hilang dibawa ke negara lain. Negara yang menyerahkan itu menjadi negara miskin dimana rakyatnya menjadi papa kedana. Kita pelik tiba-tiba Amerika menjadi satu kuasa besar yang kaya raya diawal tahun 1960an. Tentunya kekuatan itu datang dari Indonesia asalnya bukan? Apakah kontrak sosial antara Amerika, Freemason dan Indonesia hingga dengan sukarela berlaku penyerahan tersebut? Tentunya bagi membantu Presiden Soekarno mencapai cita-citanya mengujudkan ‘Indonesia Raya’ sepertimana zaman hebat kerajaan Majapahit dulu.
Pakatan rahsia ini ingin menakluk Tanah Melayu melalui konfrontasi 1969. Tetapi dengan kebijakan pemimpin dan para ulama Islam, rancangan ini dapat digagalkan. Namun perjanjian sosial tersebut tetap dilaksanakan tanpa menyebut khazanah berharga itu hanya sebagai tempoh pajakan sahaja. Serupa juga masa Philipina menuntut kemerdekaan dari Portugis dahulu, mereka meminjam khazanah emas dari kerajaan Sulu. Malangnya hingga kini khazanah tersebut tidak dipulangkan kembali kepada yang empunya asal.
Sejarah Tanah Melayu.
Raja-raja Melayu kini jika disusur galur bukanlah dari darah raja-raja yang sebenar. Apakah perjanjian antara British dan raja-raja yang  mereka naikkan itu? Adakah khazanah emas yang dirampas dari raja-raja Melayu sebenar yang berdaulat mesti disimpan di Kota London sebagai balasan mereka membantu? 
British telah melantik seorang Melayu dpd Riau (keturnan Daeng) sebagai Temenggung di Johor Baru dgn membelakangkan Sultan Johor yg asal dan sebenar yang bertakhta di Muar. Anakanda beliau telah dilantik oleh British sebagai Temenggung dan kemudian sebagai Maharaja Abu Bakar yang memerintah Johor. Kemudian beliau ditabalkan oleh British sebagai Sultan Johor yang baru. Sultan Johor yang sebenar disisihkan. British telah memberi gelaran Tengku kpd Sultan dan seluruh kerabat johor. Pendekar Sibongkok Teluk Dangga memimpin orang Melayu menentang rampasan kuasa ini. Kemudian pendekar ini dapat dibunuh.
Apabila Sultan Selangor mangkat , British tabalkan menantunya, iaitu Abdul Samad sebagai Sultan Selangor yang baru. Beliau bukan keturunan Raja Selangor. Sultan Samad telah membantu British untuk menjajah Selangor dan juga diberi gelaran Tengku kpd Baginda dan seluruh kerabat Selangor. Orang-orang Melayu di bawah pimpinan Raja Mahadi telah memberontak menentang British dan setelah 40 tahun berjuang akhirnya beliau ditawan dan dibunuh di Singapura. Dalam perang menentang orang-orang Melayu Selangor, British telah di bantu oleh Sultan Samad, Yap Ah Loy dan seluruh kaum Cina serta di bantu oleh orang-orang Melayu dpd Kedah (Tengku Kudin) dan Pahang (angkatan bendahara Wan Ahmad).
Sultan Kedah dpd keturunan Merong Mahawangsa disingkirkan oleh British dan Siam. Pada mulanya British iktiraf Sultan Ahmad Tajuddin (Raja Kota Setar, bukan Raja Kedah) sebagai Sultan Kedah yang baru. Kemudian British tabalkan seorang pembesar Kedah dpd Kuala Muda, Kedah, sebagai Sultan Kedah yg baru , iaitu Sultan Abdul Hamid dgn diberi gelaran Tengku oleh British. Hamid membantu British untuk menjajah Kedah.
Empat negeri Melayu - Patani, Legor, Satun dan Weng diberi oleh British kpd Siam.
Sultan Kelantan dpd keturunan Merong Mahawangsa disingkirkan oleh British dan digantikan oleh Long Senik dgn mengambil gelaran Sultan Muhammad ke 2 dan diberi gelaran Tengku oleh British. Pada 1915 Tok Janggut pemberontak Melayu Kelantan dibunuh oleh British dgn bantuan dpd Sultan Kelantan.

Sultan Trengganu dpd keturunan Merong Mahawangsa diturunkan takhta dan British telah melantik seorang Habib dpd Johor sebagai Sultan Trengganu yg baru dan diberi gelaran Tengku. Bagi pihak British, Sultan Trengganu telah menghantar orang-orang Melayu (orang-orang Sultan) untuk memerangi pemberontak Melayu, Haji Abdul Rahman Limbong di Ulu Trengganu. Setelah dua tahun berperang Rahman Limbong berjaya ditangkap dan berakhirlah perjuangan Melayu dan Trengganu selamat di bawah British.

Sultan Pahang yg asal dan sebenar di Chenor disingkirkan oleh British dgn digantikan oleh Bendahara Wan Ahmad di Pekan. British melantik Wan Ahmad sebagai Sultan Pahang dgn diberi gelaran Tengku. British berjaya menghalau pemberontak Melayu yg terdiri dpd Datok Bahaman, Tok Gajah dan Mat Kilau keluar dpd Pahang dgn bantuan dpd Sultan Pahang. Pahang dijajah oleh British dgn bantuan Sultan Pahang.

Begitulah juga keadaannya di Perak, Negeri Sembilan dan Perlis - kesemua Sultan dilantik oleh British. Kesemua Raja-Raja Melayu yang sebenar dahulu adalah bergelar Raja , bukan Tengku. Tengku adalah dpd British yg berasal dpd Aceh. Padahal Raja dan seluruh kerabat Aceh sendiri tidak bergelar Tengku.

Raja-Raja Melayu sekarang bagi negeri-negeri Kelantan, Trengganu, Pahang dan Johor adalah dpd keturunan Tun Seri Lanang, talibarut British yang menulis Sejarah Melayu. Tun Seri Lanang adalah dpd keturunan mamak dpd India dan bukan dpd mana-mana keturunan Raja-Raja Melayu. Sejarah Melayu yg kononnya ditulis oleh beliau adalah pembohongan dan penipuan British. Mengapa British mengharamkan nama seorang tokoh terpenting iaitu Syeikh Hussien Jamaludin Al-Kubra didalam buku teks Sejarah Melayu? Sedangkan beliau adalah ketua bagi semua wali Songo di Tanah Jawa yang sebelumnya berpengkalan di Kelantan. Adik beliau Adi Putra adalah mahaguru kepada Hang Tuah 5 bersaudara. Mengapa kisah Cik Siti Wan Kembang dan kijangnya dihilangkan dalam teks Sejarah Melayu?

Raja-Raja Melayu bagi negeri-negeri Perlis, Kedah, Perak dan Selangor adalah kesemuanya talibarut British dan dilantik oleh British. Mereka bukanlah Raja-Raja Melayu yang asal dan sebenar. Raja Negeri Sembilan adalah dpd keturunan Raja yang asal dpd Minangkabau, Sumatera. Semua Raja-Raja Melayu menyokong British dalam menentang para pemberontak Melayu di Tanah Melayu.
Najib pertahankan kedudukan beliau sekarang ini dari fitnah ajen-ajen freemason yg sudah amat “tertekan” sekarang ini! Dahulu yang mahukan institusi beraja MELAYU dihapuskan dan juga bahasa MELAYU dihapuskan sama ialah “penceroboh" british freemason! Kalau dibuat perbandingan antara najib dgn mahadir dalam perkara “mendaulatkan” semula institusi beraja MELAYU dan bangsa MELAYU ini, maka amat jelas sekali bahawa najiblah orangnya yg “sebenar- benar” memperjuangkan perkara ini. Boleh jadi kerana ada kesedaran dalam diri beliau sebagai seorang yg berdarah keturunan MELAYU yg “sebenar” serta memiliki susur galur berdarah RAJA yg sebenar yg mengalir di dalam tubuh badan beliau itu. Janganlah kita semua darah keturunan MELAYU sekarang ini “tertipu” dengan apa yg ada di depan mata kepala kita sekarang ini. Sesungguhnya pembangunan material itu adalah mengikut kehendak zaman, bukannya PM. Sesiapa pun yg menjadi PM akan melakukan perkara yg sama bilamana diberi peluang dan ruang utk mendapatkan nama dan populariti masyarakat dunia oleh majlis raja raja MELAYU Malaysia. Sesiapa yg mahukan sistem beraja MELAYU berdaulat dan bangsa MELAYU berdaulat dikembalikan semula maka orang-orang Melayu keseluruhannya tanpa mengira fahaman politik perlulah bersatu hati.
Tujuan dan matlamat British Freemason dan ajen ajen mereka di tanah MELAYU ini dalam agenda mereka untuk menghapuskan “institusi beraja MELAYU” ialah kerana mahu mengambil alih semua “HARTA EMAS MELAYU” yang tersimpan, baik di dalam negara mahupun di luar negara “terutamanya” itu, sejak dahulu lagi. Berhati-hatilah dengan “perang saraf” ajen ajen freemason di tanah MELAYU sekarang ini yg hidupnya penuh dgn “bermuka muka”, sedangkan merekalah sebenarnya yg membaling batu itu tetapi sembunyikan tangan lalu menuduh orang lain pula yg melakukannya. Dah lama dah dia buat kerja ni. Ada yg dah mati, ada yg masih hidup sekarang ni.
Sebab apa emas dikembalikan dan disimpan di negara China?
1. Beberapa tahun lepas , India meminta balik emas yg disimpan di dlm US Federal Reserve dan World Bank. Emas yg dikembalikan tersebut telah ditukar menjadi Molybdenum . Hanya luaran sahaja emas.
2. Disebabkan peristiwa tersebut, maka Jerman pula menaruh kesangsian terhadap US Federal Reserve dan World Bank. Mereka takut emas tersebut hilang. Maka Jerman meminta balik emas dan menghantar surveyor utk menilai ketulenan emas di situ .
3. Sebagai persediaan WW3, Rothschild telah melarikan sebahagian US Dollar ke China. Asalnya, mereka merancang Yahudi bertempur dgn Islam. Tetapi sebaliknya, dgn Takdir ALLAH, Kristian pula yg ingin bertempur dgn Yahudi. Sebagai melawan kebencian Kristian (setelah 9-11), maka Yahudi memindahkan sebahagian besar US Dolar ke China dan emas pula dipindahkan ke USA.(http://mizichi.blogspot.com)
4. Disebabkan ekonomi US yg semakin tidak stabil, kadar pengangguran makin bertambah dan juga ketidak jujuran USFR dan World Bank(WB) terhadap simpanan emas, maka emas tersebut diminta balik oleh raja-raja Melayu utk dikembalikan kpd kita .
5. Disebabkan Yahudi telah membina pengkalan ekonomi di China, dan terlalu banyak politicking di dlm Bank Negara Malaysia, maka wang tersebut dipindahkan ke sebuah bank yg berpusat di China. Itupun World Bank tak mampu nak bayar. Sebab inilah cawangan WB ditubuhkan di Kuala Lumpur pada bulan 3/2014. Disebabkan banyaknya songel WB ini, maka bunga 4% setahun telah dikenakan kpd WB sekiranya mereka lambat memulangkan bon raja-raja Melayu tersebut .
Raja-raja Melayu melalui wakilnya Sultan Mizan (ketika menjadi Agong) telah meminta emas tersebut dikembalikan dlm bentuk US Dollar. Ianya perlu dihantar ke sebuah bank yg berpusat di China. Sebab itulah Bank Lehman Brother telah menjadi muflis beberapa tahun yg lalu, sebab mereka tak mampu utk membayar jumlah tersebut . Sekarang ni, Rothschild cuba main isu ini dgn menjatuhkan harga emas pula.
Di sini kita harus faham dan persoalkan, siapakah atau pihak manakah yg “membuka jalan” kepada majlis raja-raja MELAYU melalui wakilnya yakni agong ke 13 (Sultan Mizan ), menuntut kembali segala harta MELAYU yg tersimpan di luar negara itu dari pihak Rothschild dan Vatikan? Sangatlah mustahilnya majlis raja raja MELAYU dan raja raja dunia yg lainnya “dapat” menuntut semula semua harta ini dari pihak Rothschild jika ianya tidak di beri peluang dan ruang oleh satu pihak yg “lebih berkuasa” dari mereka. Perkara inilah yang cuba khabarkan kepada kalian semua selama ini! Bukan hanya membuka jalan untuk majlis raja raja MELAYU sahaja, malah untuk semua keturunan raja-raja “sebenar” di dunia sekarang ini! Sebelum ini perkara itu dirahsiakan dari pengetahuan keturunan raja raja MELAYU dan raja raja dunia lainnya kerana mereka mahu menguasai dunia dan mereka berjaya menguasainya utk sekelian lama! Hinggalah didatangkan tuhan “satu pihak” dari kelompok keturunan “MELAYU Malaysia” ini utk memikul “amanat tuhan” bagi menuntut kembali segala harta raja-raja dunia tersebut! Di sini jelas sekali bahawa “pengetahuan” tentang segala aset dan dana raja-raja dunia yg “disembunyikan” selama ini oleh pihak Rothschild dan Vatikan itu telah dikembalikan semula kpd yg berhak oleh “rabb” sekelian alam itu melalui utusannya (khalifah dunia baru ke 2).
KENAPA pula kita meminta emas tersebut dikembalikan dalam bentuk matawang US Dollar dan bukannya dalam bentuk emas fizikal? Sedangkan nilai jumlahnya sangatlah besar!! Apa tujuannya khalifah ini melalui orang-orangnya berbuat demikian? Jawapannya ialah kerana mahu menjatuhkan nilai matawang US Dollar seterusnya nilai matawang dunia lainnya yg terikat dengannya dgn cara inilah maka kita dapat “runtuhkan penjajahan” rangkaian empayar kewangan dan ekonomi Rothschild di seluruh dunia melalui “sistem perbankan” yg sedang berlaku sekarang ini!
PERSOALAN lain pula ialah kenapa kita mengguna pakai bank yg berpengkalan di negara china dan bukannya bank di Malaysia? Jawapannya ialah kerana kuasa ketenteraan dan kepentingan ekonomi yg ada pada negara china yg amat digeruni oleh negara negara besar lainnya termasuklah USA dan sekutunya. Sekiranya kita mengguna pakai bank yg berpengkalan di Malaysia, sudah tentu permintaan itu tidak akan dilayan oleh Rothschild malah Malaysia akan diugut dgn tindakan sekatan ekonomi dan ketenteraan dari proksinya yakni USA dan sekutunya! Sebab itulah kita mengguna pakai “suara” dari negara china!!! Kerana lambakan dana dlm sistem perbankan china ini lah maka kita lihat hari ini negara china seolah olah seperti kuasa baru kewangan dan ekonomi dunia utk menggantikan USA. Sebenarnya bukanlah mereka tetapi si empunya dana yakni MELAYU Malaysia itu atau pun negara MELAYU Malaysia NUSANTARA.
KITA harus berbangga dgn kuasa dan kelebihan yg kita miliki itu. Sesungguhnya kita MELAYU Malaysia sedang MENJAJAH dunia melalui sistem aset dan kewangan dunia yg kita diberi mandat oleh Allah untuk mentadbir uruskannya. Penjajahan kita termasuklah negara China dan negara-negara “taiko” lainnya sekarang ini. Ianya sama seperti penjajahan empayer Rothschild ke atas dunia sebelum ini tetapi tidak serupa wajahnya (kita tidak menjajah jiwa umat) yakni penjajahan dunia melalui kuasa aset dan kewangan di dlm sistem perbankan dunia. Ingat lagi cerita pasal duit syiling emas itu? Maka itu kita lihat negara China cukup baik dalam menjaga hubungan diplomatik dgn kita, termasuklah isu ketenteraan di perairan negara. Kehilangan MH370 merupakan usaha The Hidden Hand untuk merosakkan hubungan Malaysia dengan China sebenarnya.
ADAKAH pihak Rothschild mampu mengalahkan kita dgn cara menurunkan harga emas dunia melalui “world gold council” atau dari mana-mana saluran yg sah lainnya kalau ada? Jawapannya mereka tidak mampu utk mengalahkan kita melalui cara tersebut. Kerana apa? Kerana kita memiliki simpanan emas dunia yg terlalu mega jumlahnya, baik yg telah “dinampakkan” mahupun yg masih belum “dinampakkan” (Ahmad Albab yg punya lah!) lagi atas faktor keselamatan dan juga kerana faktor belum tiba masanya untuk dilambakkan di pasaran emas dunia (world gold council sedang dicuci sekarang ini!)!!
RASANYA dgn penjelasan ini, anda semua akan dapat faham dan percaya kenapa selepas ini nanti negara-negara di dunia akan ditadbir urus semula oleh raja-raja dan bukannya oleh rakyat jelata sepertimana sistem pemerintahan dan pentadbiran dunia sekarang ini (melalui pilihan raya umum) Salah satu sebab utamanya ialah kerana raja- raja di dunia sekarang ini sudah kembali memegang kunci kekayaan dunia di bawah kuasa kunci khalifah itu. Sebab itulah kenapa ada pihak dikalangan orang orang politik sedang cuba sedaya upaya sekarang ini utk menghalang ianya dari berlaku.
Negara yg memiliki simpanan emas yg banyak berbanding negara yang lain, akan menjadi peneraju umat sedunia. Itu semua kelebihan yg MELAYU ada berbanding bangsa lain skrg ini. Sesungguhnya MELAYU Malaysia ini adalah pengeluar bond/sukuk terbesar di dunia sekarang ini!!! Melebihi 60% di dlm pasaran sukuk/bond dunia berbanding negara pengeluar yg kaya lainnya! Semua “paper” aset yg MELAYU Malaysia keluarkan setakat ini memiliki sandaran “emas tulin” 100%.
Maknanya sekiranya berlaku huru hara mega kewangan dan ekonomi dunia nanti, kita di Malaysia tidak sekali pun tergugat dgnnya!!! Malah kita MELAYU Malaysia ini memiliki simpanan tunai yg tinggi di dlm sistem bank dunia melalui bank negara skrg ini yg bersandarkan emas 100% dan bukannya ekonomi yg bersandarkan kertas “tisu tandas” semata mata spt USA dan dunia lainnya!!! Dunia akan melihat kpd kita selepas itu, kerana kita memiliki keupayaan “pemampan” yg cukup tinggi! Atas sebab itu nanti maka kita dilihat berkelayakan utk meneraju dunia menggantikan empayer inggeris skrg ini!!! Oh ya baru aku diingatkannya, masalah dunia sekarang ini bukannya masalah kredit, tapi masalah tunai dan kita memiliki kelebihan tunai itu, berbanding dgn kuasa besar lainnya skrg ini! Lepas ini akan muncul kuasa besar baru dunia yg diterajui oleh MELAYU Malaysia NUSANTARA ini!
Sebenarnya kita sedang tumbangkan satu persatu rangkaian bank-bank utama dunia milik keluarga yahudi Rothschild itu yg berkuasa ke atas negara negara di dunia (PBB) selama ini! Lepas tu barulah kita boleh ambil alih memimpin (oleh “para” imam mahdi) pentadbiran negara-negara dunia (PBB) termasuklah Malaysia ini! Buktinya skrg ini cuba lihat kpd carta top 20 bank bank utama dunia (Top 20 World Prime Bank) berdasarkan kpd saiz aset semasa, jgn terperanjat kerana MAYBANK (MELAYU bank) berada di tangga ke 13 dunia(2013) dan ke 6(2014)!!!. Di manakah kedudukan bank bank utama yahudi yg dibanggakan selama ini oleh kita di dlm carta tersebut?

Cerita Tuanku Mizan arah World Bank pulangkan semua emas Raja-raja Melayu dalam bentuk US Dollar dan didepositkan ke Bank di China tu mungkin tidak benar. Simpanan emas Raja-raja Melayu sebenarnya berada di Kota London, bukan di US dan ianya diaudit oleh kerajaan kita setiap tahun. So kenapa saya kata yg cerita emas tukar kepada USD tu tak betul kerana USD ni dicetak oleh US FED tanpa perlu disandarkan kepada apa-apa seperti emas. Jadi asasnya USD ni tiada nilai kukuh dan bila-bila masa saja boleh collapse (tak perlu tunggu arahan Sultan Mizan) kerana US pun ekonominya bergantung penuh pada hutang, semua hasil negara dah pergi pada spekulator Zionis. Bila tak dapat cover hutang ataupun had hutang abis, abis le ekonomi US.

Berita yg negara-negara seperti Germany dan Venezuela nak bawa balik emas masing-masing tu memang betul. Tp tengok apa yg terjadi pada Presiden Huga Chavez lepas itu? Tiba-tiba dtg penyakit kanser pula. Jadi kenapa negara-negara ni nak bawak balik emas-emas mereka? Kerana emas-emas tu dipegang oleh sebuah negara yg boleh bankrup bila-bila masa. Siapa yg berani harta mereka dipegang oleh si muflis?
FREEMASON ialah suatu pertubuhan yg memperjuangkan kebebasan dan kelepasan perasaan dan fikiran manusia! Ahli-ahlinya terikat dgn peraturan pemikiran dan perasaan yg direka cipta oleh pengasas pertubuhan ini. Pemikiran dan perasaan ahlinya tidak mengira bangsa dan agama adalah sama dan serupa utk sesuatu yg diperjuangkan. Yg jelas pertubuhan ini tidak suka kpd sistem pentadbiran beraja di dunia! Agenda utama mereka ialah mahu menyesatkan jiwa umat manusia dari kembali ke jalan yg lurus yakni jalan utk mengenal dan kembali kpd tuhan yg esa. Mereka membangunkan kemudahan fizikal tapi mengetepikan kebesaran spiritual yg ada di dalamnya. Ahli-ahlinya adalah bertuhankan kpd akal fikiran dan bukannya kpd tuhan yg esa. Matlamat hidup mereka adalah dunia sebenarnya tapi berpura-pura seolah olah akhirat lah tujuan mereka. Strategi mereka ialah harus berlagak seperti kambing biri-biri di luar, tapi serigala di dalam sebenarnya.
“Give me control of a nation’s money and I care not who makes the laws.”
“I care not what puppet is placed on the throne of England to rule the Empire, The man that controls Britain’s money supply controls the British Empire. And I control the money supply.” – Rothschild.
NAJIB banyak membantu “pelepasan” kekayaan umat melayu berbanding mahadir yg banyak menghalang.
Atau menurut plan mahathir 2020? Bukan plan mahadir pun wawasan 2020. Pasal bukan duit dia tapi duit orang melayu kita sepenuhnya. dia gilakan kuasa, harta melayu dan nama.
Atau apakah akan tertangguh atas tindakan PKR atau DAP?
Keduanya itu sangat banyak membantu. Terima kaseh banyak-banyak kpd mereka berdua pasal tolong menyedarkan Melayu semula yg sedang disihir fikiran dan perasaannya oleh india india bertopengkan melayu selama ini.
Matlamat rukun islam itu bukan terletak pada nama, tapi pada perlakuan si manusia itu tak kira apa nama bangsanya, darah keturunannya dan bahasanya, mahupun berbeza ritual agamanya sekalipun, kerana yg peri pentingnya ialah penyerahan (MELAYU @ islam) diri kpd tuhannya ketika tiba harinya itu.
SYABAS!!!…pada anda punyai ciri-ciri anak keturunan MELAYU yg cerdas fikiran dan perasaan.

1 ulasan: