Jumaat, 26 Jun 2020

ejola

Aku nak share pasal exora rc...mmg lama dah aku berhajat nak beli mpv ni...aku kerja sbgai mekanik,tyreman acondman smua aku buat๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜ hampir 20tahun...pada mulanya hati berkenan sesangat kat wish facelift,mmg tersangat minat,setiap kali kereta mpv cust datang aku test drive๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†,tak kisah la dari model apa asalkan mpv,,,alza,odesey,wish,estima,alphard vellfire bagai,,,smua aku testdrive๐Ÿค—๐Ÿค—๐Ÿค—,tu untungnya kerja pomen hihi,ok berbalik pada exora....jujur aku ckp pada exora yg cps dan model sblmnya lagi aku x nak komen,,aku nak komen pasal exora yg kluaran bold...bold yg model 1st generation aku test mmg bagi aku tak minat langsung....dgn enjin meroyan tak tau nak kemana bila paddle minyak di tekan rapat,bising dalam kabin mmg bt aku tak bkenan langsung...(minta maaf pada pnguna bold 1st genertion,aku just nak jujur)...so dalam hati aku masih menang wish facelift pada masa tu,estima alphard odysea jujur aku ckp aku takut nak beli,,,masalah stering rack motor slalu problem,,,stering rack,absorber liking,aku pomen pun gerun nak pakai,๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜… ..subaru suv yg model baru pun slalu problem rack...(#JANGANKECAMPROTONSAJA)
ok la berbalik pada exora rc,,,sejak rc kluar ni,,aku dah test drive hampir spuluh biji lbh kot,,,yg paling tggi milage hampir 70k km,jujur aku ckp model rc ni mmg proton ada buat pnmbahbaikan dari segisetting cvt dgn running enjin,tak mcm dulu meroyan tak mntu bila paddle tekan rapat,yg kedua aku tgk kadar bunyi dalam kabin NVH,mmg terbaik...dah setanding kereta import....tak bising mcm kluaran bold sblm ni....jujur....yg ketiga suspension aku rasa tegap sikit kurang beralun ..pikup mmg terbabom kalah wish estima smua...(kategori mpv la,jgn banding dgn mustang pulak)๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ....so aku bt kira2 mpv yg aku nak beli pun utk guna travel family saja mcm blik kmpung,so yg rodtek mpv murah just alza dan exora jer 90rgt stahun...akhir skli mnggu lpas exora rc premium aku kluar,,syukur alhamdulillah...cuma pesan aku satu jer la sbgai pomen cap ayam ni๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜..kalau nak ulang alik kerja,hantar anak pergi balik skolah,jenis mpv ni mmg x sesuai....bkn ckp exora jer,,,apa model sklipun...utk longdistance mmg terbaik....mpv ni body berat,badan besar,starting nak jalan tu dia nak guna tenaga lebih utk bergerak....contoh mcm jln jem...sbb tu mpv kat malaysia ni byk yg kondem...setiap kenderaan sama jer,,,tak kira import atau local,,,smua ada masalah keturunan aku panggil...cuma exora ni ramai yg nmpak byk rosak la sbb ramai yg guna,,,๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚....ingat satu jer,,,JENAMA TAK MENJANJIKAN KUALITI....NAK KALAH MEMBELI MENANG MEMAKAI EXORA RC MMG PILIHAN,,,KALAU NAK MUKA,NAK BERGAYA BELILAH RECOND CAR,,,jap aku nak tambah sikit lg,,member aku cina ada satu kedai cat,,,ok la tadi aku ckp aku bkenan sgt kat wish kan,mmg bkenan sgt kan,,nak tau sbb apa aku x jadi nak ambil kereta recond ni๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ,,,member aku cina tadi dia sub dgn used car cat keta2 recond yg baru masuk malaysia,,aku tgk keta recond yg baru sampai tu dah mcm keta kat depo majlis pbandaran,,,enterior dalam keta naik kulat,,,kulapuk bagai๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ,enjin jadi macam kulapuk putih mgkin tindak balas air laut dgn besi....so terus aku batal kan niat nak ambil wish....ok la aku minta maaf andaikata coretan aku ni ada yg terasa....kita kawan xmau lawan...ASSALAMUALAIKUM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan