Jumaat, 26 Jun 2020

dajal

*Sifat Aneh Sang Buta@Dajjaey*

Mahkluk jelik pada sifat raga dan jiwa itu sangat buruk perangainya. Satu adab dan moral pun tiada apatah lagi dengan akhlak suci. Gaya hidupnya tidak memenuhi sifat hidup orang bertuhan malah dia mengaku pula jadi tuhan. Begitu juga para pengikutnya.

Lelaki, bertubuh besar, gempal, kaki dan tangan berisi seumpama pahlawan sumo jepun hingga jalannya berselisih kaki antara dua tumitnya. Jalannya pecak.

Muka yang hodoh dengan kulit kepala yang berkedut-kedut dan rambut berkotak kotak keriting macam gaya afro African yang selalu memintal rambutnya. Stylo ala ala bob marley. Kulitnya kemerahan tapi struktur tubuhnya pendek gemuk.

Wajahnya terhapus sebelah ibarat orang lumpuh sebelah badan. Hingga kulit wajahnya terkelebeh melayut kebawah dan membawa sekali biji matanya yang tersembul dan tergantung ibarat sebiji anggur pada tangkainya. Matanya kabur, rendah tapi pandangannya bersinar menyorot jauh.

Mata buta sebelah kiri umpama kahak melekat ke dinding itu bersinar. Pada muka bentuk bundar itu terlihat kerutan dengan kulit pipi yang berkerutu terkesan dari bekas lobang lobang jeragat dan aging penuaan.

Aneh... Kulit didahi yang turut berkerut dan berjalur itu membentuk satu khat arabic dari huruf hijaiyah ---> Kaf Fa Ra... yang sangat mudah di baca.

Bibir tebal melebar macam orang gemuk African meleweh macam mulut ikan kerapu kerana di tolak kulit wajah sebelah yang terhapus namum dagunya agak besar dan terdapat rerambut janggut yang dipintal.

Tubuh gempal dan kepala besar hingga lehernya tidak kelihatan. Giginya jarang dengan lidah berwarna merah hitam. Dihadapan terlihat seperti lelaki gendut dari belakang umpama pin bowling.

Di saat dunia dilanda bencana alam, di masa kegelapan, di musim kemarau yang sangat mencekik, memeritkan, kebuluran serta kelaparan ketika itulah dajjaey muncul dengan seluruh ketumbukkan cai mahacainya ibarat adiwira sang penyelamat manusia (al masikh).

Tubuhnya "bersinar terang" bercahaya hingga ramai manusia terpesona dan mengikutnya. Dia menawar-kan apa saja diinginkan orang sebagai tarikkan disaat kebuluran yang mengazabkan.

Ketahuilah... Al Masikh bermakna Sang Raja Pendusta dan Penipu.

Dia menggunakan seluruh kemahiran dan ilmu teknologi material yang amat  menakjubkan. Silap mata (magic) itu berupa sihir yang jarang di lihat orang. Dia menguasai materi dan sifat hayatnya.

Badannya kelihatan bercahaya di waktu malam dan di masa dunia alami kegelapan. Sinar ini miliki aura memukau dan sangat mempersonakan, maka ramai mengikuti dan menyembahnya. Padahal itu barang sihir di campur ilmu teknologi material.

Dia sangat takut dengan masa Ad Dukhan (Asap yang menyelubungi dunia) kerana selepas itu nasibnya tidak akan beruntung lagi.

Dia sudah keluar 6 tahun selepas al mahdi (20_._) tetapi hanya muncul dalam baiah kelompoknya (20_._) dan dia akan di mashyurkan pada umum sedikit masa lagi. Selama ini dia bergerak dalam kabut fitnah hitam halimunan yang menipu.

Dajjaey keluar kerana satu KEMARAHAN.

Dajjeay membawa api kesesatan ramai yahudi dan wanita memboncenginya. Ketika dia memasuki sesuatu wilayah dan negara seluruh isinya akan mengikutinya. Harta kekayaan negara itu habis disedutnya mengikutinya seperti lebah terbang menuju ke sarang.

"Alim ulama", para sarjana, pemimpin dan ilmuan duniawi yang asalnya tak kalah hujjah akhirnya melutut pada dajjeay. Rasa hebat tapi akhirnya tewas dengan dajjeay. Firaun besar akhirzaman ini miliki kepintaran yang memukau.

Dan...

Tidak lama selepas itu Nabi Isa ibnu Mariyam as (al masih yang membawa pertunjuk NUR yang haq) muncul dan membunuhnya maka terhapuslah seluruh fitnah anasir doktrin dajjaliyah.

Bagaimana kita mengenali pertunjuk NUR yang haq itu ?.. sabda Nabi saw : " kamu dapat mengenalinya (setiap pertunjuk) dengan ketetapan HATI".

Lalu sucikan hati dan kawal nafsu mu itu...

Wallahualam

*jadikan amalan zikir mahkluk syurga, di saat hari kebuluran dan melarat itu zikir yg akan mengenyangkan...*

Tiada ulasan:

Catat Ulasan