Khamis, 7 April 2011

Akhir Zaman.... bacalah...


Artikel ini ditujukan kepada anda sebagai peringatan untuk Umat Islam seluruhnya… Sama ada anda kini sudah berusia atau sedang meningkat remaja, yang pernah terlintas di fikirannya, apakah yang sebenarnya telah berlaku di sekeliling kita…

Perlu meluangkan masa untuk membaca artikel berat ini, yang amat berkaitan kenapa Khalifah Uthmaniah jatuh, kenapa sistem Dinar Emas yang hebat itu digantikan dengan sistem duit kertas (fiat money) dan yang paling penting, kalau di zaman Nabi Muhammad SAW pun dah ada manusia kantoi jumpa dengan Al-Masih Dajjal, maka saksikanlah, semua tanda-tanda sistem Dajjal di sekeliling kita adalah dari arahan siapa ya?... Bacalah sampai habis kerana anda akan kenal dan hendak tahu kenapa sampai sekarang ini, Dajjal tak lagi muncul-muncul sedangkan semua sistemnya sudah hampir sempurna.

 Citer ni telah berlangsung antara sahabat saya dengan seorang jirannya. Perbualan ini berlaku dalam dua sesi yang telah dihimpunkan menjadi satu cerita yang panjang. Kalau perlu bagi anda untuk mengedarkannya ke khalayak ramai, maka cetaklah artikel ini dan berbincanglah dengan mana-mana pemimpin yang sedia berkongsi pendapat. Itu pun kalau mereka mahu meluangkan masanya atau pun akhirnya anda akan menerima ejekan atau sindiran yang memalukan lagi mengaibkan. Namun hakikat cerita yang bakal anda baca ini, benar-benar bakal menyebabkan anda tersentak dari lena yang panjang, samada anda sendiri seorang yang beragama Islam atau sebaliknya. Fikirkanlah sendiri. Renung2kan.

Sahabat saya ini seorang Islam & Melayu Nusantara.  Jirannya itu seorang paderi tahap tertinggi tinggal di New York, yang amat rapat hubungannya dengan Paus & mempunyai hubungan yang sangat2 rapat dengan Vatican~Iluminati~Freemason~Knight Templar. Sahabat saya ini amat fasih berbahasa Inggeris seperti mana orang Nusantara fasih berbahasa Melayu. Oleh itu tidak menjadi masalah untuk memahami seni bahasa Paderi ini dalam bahasa Inggeris, lalu disusun terjemahan ini ke dalam Bahasa Melayu.

Istilah Yang Wajib Anda Fahami
Vatican
- Pusat pemerintahan agama Kristian (mazhab Roman Katolik) terletak di Rome.
Paus
- Ketua agama Kristian Sedunia jawatan ini sekarang dipegang oleh manusia bernama          Pope   Benedict   (Benedict =terakhir)
Lucifer (The Fallen Angel from Heaven)
- Nama lain bagi Iblis (seperti dalam Al-Quran). Makhluk dari kalangan makhluk berakal. Jin dulunya nama Azazil. Azazil adalah ketua kepada semua malaikat. Keengganan Azazil sujud “tanda hormat” pada jasad manusia bernama Adam AS menyebabkan dia dilaknat. Lalu Azazil dihalau keluar dari syurga dan menjadi sehina-hina makhluk berakal. Azazil = Iblis (makhluk yang sama, sedangkan keturunannya adalah Syaitan). Iblis jumlahnya satu makhluk sahaja, sedangkan syaitan tak terhitung.
Anti Christ
- Nama lain bagi Al-Masih Dajjal (gelaran oleh orang Islam). Matanya telah buta sebelah (hari ini terkenal dengan simbol  mata satu). Bayang-bayang kehadirannya adalah segitiga, mata satu, piramid dan singa
Jesus
- Nama lain bagi Al-Masih Isa AS (gelaran oleh orang Islam). Akan diturunkan tak lama lagi  (melalui tanda-tanda keringnya air tawar di Tasik Galilee)
JESUIT PRIEST
Salah seorang paderi suruhan Paus.
The Last Pope
Pemimpin Vatican yang terakhir
Pope Roman Peter II
Dikatakan beliau akan memerintah dunia ini dari Middle Earth, di Israel, bukan di Rome.
Cantus
Warisan ‘Knight Templar
Benidictine Order
Salah satu sistem kehidupan Dajjal yang dicorak oleh Vatican dan ramai mengamalkannya  secara tak sedar dan tak akan sedar-sedar sehingga hari Kiamat
New World Order
Satu sistem sejagat yang hampir semua negara di dunia mengamalkannya
Freemasonry
Salah satu ejen sulit Al-Masih Dajjal di zaman moden. Dahulunya mereka ini dikenali sebagai Knight of Templar (ketika Perang Salib)
Zionis
Satu puak kiri bangsa Yahudi yang mengatur dunia mengikur order mereka termasuklah pemakanan, pakaian, budaya, hiburan, kewangan dll.
Bishop
Salah seorang paderi peringkat tertinggi suruhan Paus.
Nabi Muhammad SAW
Rasul terakhir yang diutuskan untuk panduan manusia mengenal Allah SWT dan menjalani hidup yang yang diredhai Allah di dunia dan akhirat.
Salehuddin Al Ayubi
Seorang Khalifah Islam yang hebat yang mengamankan seluruh dunia sehingga beratus-ratus tahun selepas mendapat kemenangan di Perang Salib.
Jacques de Molay
Orang suruhan Paus yang memiliki keupayaan luar biasa di luar jangkauan fikiran logik akal manusia biasa
Kafir
Manusia berakal yang tidak beragama Islam, tetapi tahu Islam itu wujud dan benar.          Murtad = keluar dari Islam (selepas tahu Islam itu benar)
Yahudi
Manusia berbangsa Jews (dalam bahasa Inggeris), berketurunan Nabi Ishak AS dari ibunya Sarah, iaitu isteri pertama Nabi Ibrahim AS. Yahudi yang percaya kepada Tuhan yang satu iaitu Allah SWT dinamakan Ahli Kitab. Yahudi merupakan bangsa paling zalim di dunia kerana itu banyak Nabi diturunkan kepada mereka supaya mereka berubah
Yahudi adalah bangsa yang tidak mempunyai tanah sendiri kerana itu bangsa ini merempat beribu-ribu tahun. Akhirnya pada hari ini, Yahudi berjaya merampas tanah Palestin, untuk menanti ketibaan Al-Masih Dajjal.
Al-Masih Mahdi
Pemimpin akhir zaman, dia berketurunan Nabi Muhammad SAW. Kebetulan, nama beliau ialah Muhammad Bin Abdullah (mengikut banyak rekod hadis Sahih).

Iblis adalah keturunan makhluk Jin dan merupakan musuh kepada makhluk manusia semenjak dilaknat oleh Allah, akibat dari kesombongannya yang tidak mahu tunduk hormat kepada Nabi Adam AS. Bermula daripada sangkaan buruk Iblis terhadap penciptaan Nabi Adam AS, sehinggalah akhirnya menaruh dendam kesumat pada keturunan Bani Adam (manusia) dan berjanji untuk menyesatkan seluruh keturunan Bani Adam sehinggalah ke Hari Kiamat. (hari itu akan tiba tak lama lagi melalui tanda-tanda di sekeliling kita melalui tanda2 kecil disusuli dengan tanda2 besar Kiamat).

Inilah musuh-musuh ALLAH yang tak pernah putus asa untuk menyesatkan keturunan manusia terutamanya Umat Islam (kerana penganut agama ini masih lagi di jalan yang benar) dan di antaranya adalah Syaitan Laknatullah, Al Masih Dajjal dan kuncu-kuncunya di kalangan manusia Yahudi dan Nasrani.

Di dalam surah yang lain pula Allah berfirman yang bermaksud:
"Iblis menjawab: “Kerana Engkau telah menghukum aku tersesat, aku benar-benar akan menghalang mereka daripada mengikut jalan Engkau yang lurus.” Kemudian aku akan mendatangi mereka dari arah hadapan dan dari belakang, dari kanan dan dari kiri mereka. dan Engkau tidak akan mendapati kebanyakan mereka bersyukur (taat).                       
                                                                                                                             (Surah Al-A’raf: 16-17)
 
Pernahkah anda dengar, tahu dan baca tentang The Last Pope?
Pernahkah anda dengar, tahu dan baca tentang Pope Roman Peter II?
Pernahkah anda dengar, tahu dan baca tentang Cantus?
Pernahkah anda dengar, tahu dan baca tentang Benidictine Order?

Di sini izinkan saya ingin berkongsi cerita & diharapkan dengan perkongsian ilmu yang sangat sedikit ini paling tidak pun dapat membuka mata hati kita tentang apa yang sebenarnya yang telah, sedang dan akan terjadi, dulu, masa sekarang & akan datang…

Aku  : Saya ada nampak pak cik kat gereja tu, tak nampak macam sembahyang, macam majlis konvo. Jiran  : Oh! yang tu… memang majlis konvo untuk paderi baru. Diorang yang jubah putih tu JESUIT PRIEST
Aku   : Sapa tu bunyi macam best jer? good looking… macam educated jer…
           (jiran aku senyum sampai ke pipi, cam nak ketawa tapi x ketawa pun)
Jiran : Hmmm… orang Islam, 1000 orang Ulama Islam baru sama dengan seorang JESUIT PRIEST.
Aku   : Apa hal pulak?
Jiran  : Orang yang pandai, hebat yang ada name nye di depan mereka professor, doktor dll tu...      
            dengan kata2 yang hebat penuh ilmu dan fakta dan teori yang hebat2 tu ADALAH PERBUALAN HARIAN KAMI 700 TAHUN DAHULU… kemudian kami buatkan bagaimana mahu hasilkan orang yang seperti professor, doktor dan mereka semua tu… Kebijaksanaan mereka tidak akanlari dari tujuan ilmu itu kami hasilkan. Seluas mana pun ia berkembang ia sebenarnya di bawah telunjuk jari kami, cuma mata mereka saja melihat ia sebagai berubah-rubah…

Mungkin ada pembaca yang masih belum mengetahui apakah itu Jesuit. Jesuit adalah satu aliran keagamaan di dalam Gereja Roman Katolik atau pun disebut sebagai Gereja Rome. Aliran ni pada zahirnya menjalankan misi keagamaan atas nama Jesus dan Kristian, tapi sebenarnya mempunyai agenda tertentu yang amat jahat lagi licik, lebih2 lagi Jesuit adalah antara pembantu yang paling penting dan besar peranannya kepada Lucifer=Iblis dan rakan kongsinya Al-Masih Dajjal. Ini kerana Jesuit adalah antara elemen penting dalam membangunkan pelan besar New World Order yang termasuk di dalamnya Freemasonry dan Zionis Antarabangsa.
  
Aku   : Tapi kan… bukan ke universiti dan gereja tu berasingan, tak campur organisasi?… Lagi puncam ne pulak paderi2 ni boleh transfer ilmu?.... tak nampak pun paderi jadi lecturer kat
            mana2 U di dunia. Di negara saya Mesia lagi la xde. Paderi kat Mesia koje nyer sembahyang kan?
Jiran  : Masa pra-kemerdekaan wilayah2 jajahan Eropah seperti negara kamu… pemimpin2 kamu yang memperjuangkan kemerdekaan tu telah BELAJAR DENGAN ORANG YANG KAMI AJARKANcuba kamu perhatikan cendekiawan, ahli falsafah, ilmuan yang NAMA MEREKA TERPAHAT DI DINDING2 SEKOLAH TU… Apa yang guru2 kamu katakan pada waktu tu?
Aku   : Apa ek?… yang saya ingat la… diorang tu semua orang yang geliga kepala otak tak ingat dunia, diorang tu pengasas ilmu dan diorang jadi macam tu sebab wujud perasaan ingin tahu yang sangat mendalam dalam jiwa mereka (inkuiri).
Jiran : Saya pasti apa yang awak cakap itu mesti tercetak di buku2 teks sekolah...

Aku   : Betul… mana pak cik tau ni?
           (Pergh… dia wat lagi la… ketawa tapi macam tak ketawa)
Jiran : Pejuang kemerdekaan lah yang bawa nama mereka supaya diperkenalkan kepada kanak2 lagi,
           supaya mereka mengagumi ANAK MURID KAMI.
Aku   : Kenapa gereja nak mereka respect dengan cendekiawan2 Barat?… macam pak cik kan ahli
           gereja, kenapa tak bubuh nama pak cik jer kan senang... pak cik jugak yang glamor nanti…
Jiran : Kami tidak mahu mereka tahu ilmu2 yang diajar dari sekolah hingga ke universiti tu adalah ilmu
           kami. Kami reka keadaan yang menampakkan ilmu itu muncul secara spontan, kami mahu mereka
           rasa ilmu itu seolah-olah bukan datang dari kebijaksanaan ber A G A M A.

Aku    : Ish… betul jugak ye, masa saya sekolah dulu pun saya rasa seperti semua orang mampu kalau ada sifat ingin tahu... cikgu cikgi sekolah yang ajar.
Jiran  : Sifat ingin tahu itu sebenarnya tidak wujud dalam diri cendekiawan Barat… KAMI YANG
            RANCANG SUPAYA ANDA BERFIKIR SEPERTI ITU. Masakan manusia sedunia yang pelbagai kaum dan agama mahu belajar ilmu di universiti jika mereka tahu ia adalah perancangan gereja?
Aku   : Bunyinya macam gereja ada kaitan dengan zaman penjajahan ke atas seluruh dunia macam British, Belanda, Sepanyol, Peranchis dll… betul ke?
Jiran : BETUL… memang kamu betul sebetul-betulnya.
    
Sebenarnya apa yang dicakapkan oleh jiran tadi adalah Protocol Of Zion No. 4 & 9

Protocol Of Zion No. 4
It is for this reason that we must undermine faith, eradicate from the minds of the Gentiles the very principles of God and Soul, and replace these conceptions by mathematical calculations and material desires.
Protocol Of Zion No. 9
We have fooled, bemused and corrupted the youth of the 'Gentiles' by rearing them in principles and theories whick are known to us to be false although it is that it is that they have been inculcated.

Aku     : Pak cik dari tadi asyik cakap “kami yang rancang…kami yang rancang” Haa… sekarang ni pak cik cakap la yang semua universiti kat dunia ni gereja la yang punye… apa bukti??… setakat cakap semua orang boleh…
Jiran  : Adalah pada satu hari setiap tahun dalam sebuah dewan ada ramai orang. Dari pemimpin, orang kenamaan hinggalah ibu bapa, keluarga dan kawan2 datang untuk ucapkan tahniah, berkongsi kegembiraan, kesyukuran kerana mendapat segulung ijazah… Mereka bergambar bersama, memegang ijazah dan bunga di dada sambil melontar topi ke atas dengan teriakan sepuas hati…
Aku    : So..................... kenapa?
Jiran  : Jubah konvo yang mereka pakai tu adalah pakaian kami. Seluruh dunia telah mengenakan jubah kami dengan perasaan mereka begitu syahdu dan penuh bangga… Mereka telah jadi waris kami tanpa kami wujud di depan mereka. Malah mereka juga berebut2 nak bergraduat. B O D O H
           (Jauh di sudut benakku memang mengakui kita ni memang kene bodoh2 je dengan diorang nie… jubah tu memang sama, cuma modified sket jer)
Aku   : Ah… kalau saya graduat nanti saya tak nak pun pakai jubah tu... tak hingin...!!
          (tapi kalau tak pakai jubah tu pun tetap sama jerk an?… tak ubah apa pun, belajar jugak ilmu)
Jiran : Kalau mampu, silakan la… Setiap seorang yang menentang jubah ni, akan ada 1000 lagi yang akan menyarung jubah ni... MEREKA YANG MENGIDAMKAN MAJLIS INILAH YANG AKAN MEMPERTAHANKANNYA SENDIRI… kami tak perlu buat apa pun...

Aku    : Gereja gak yang rugi… orang Islam semakin banyak yang pandai dan boleh bersaing…
Jiran  : Sudah lama kami menanti orang Islam berkata seperti itu… bukan nyer mudah. Beratus tahun kami usahakan... Semakin ramai orang Islam memakai jubah kami, semakin banyaklah terlucutnya J U B A H  Nabi Muhammad SAW.
Aku   : Pak cik silap ni… makin banyak institusi pengajian Islam kat dunia ni, di negara saya Mesia lagi la..
Jiran : Awak tertinggal suatu ayat… DAN ISLAM YANG UMATNYA SEMAKIN HANCUR .... dan saya juga terlupa nak bertanya sesuatu kepada awak …

Aku   : Apa dia?... tanyalah. Silakan. Banyak pun tak pe.
Jiran  : Sekiranya ilmu yang kami lepaskan dari diri kami itu suatu kebaikan, mengapa kami tidak ajarkan kepada kaum kami sahaja, dan membiarkan saja kamu mentadbir negara kamu sendiri mengikut kesukaan kamu selepas diberikan kemerdekaan?
Aku   : (Pergh!!... terkedu siot… Aku tarik nafas panjang2.... soalan killer … terdiam seribu bahasa…)
Jiran : Tak perlu jawab… lidah kamu dan huruf-huruf kamu langsung tak layak untuk menjawabnya. (Jiran aku ni boleh lak tepuk dan gosok2 belakang bahu aku… suruh aku bertenang lak.. Hish...) 

Klu korang nak tahu.... jiran saya ni hidupnya sangat sederhana, macam orang kampung… tapi pegang banyak rahsia … berbeza dengan Freemason dan Illuminati yang hidup berkuasa dan mewah.... adakah penampilan berkuasa dan mewah ni sebagai cover line supaya orang tak akan sangka Paderi Jesuit ni sebenarya big boss? Dan jiran ni sebagai 2nd bos?… Pernahkah kita terfikir tentang semua ini? Atau kita hanya mengikut sahaja yang dilakukan oleh orang lain tanpa sedikit pun menyedarinya walau sekelumit.

Nabi Muhammad SAW pernah bersabda:
Man tasyabbaha bi qaumin fahua minhum”.
Bermaksud : Barang siapa yang menyerupai sesuatu kaum, maka orang itu terdiri daripada kalangan mereka (iaitu kaum berkenaan).
   
Jiran  : Saya sangat gembira dengan cara orang Islam memahami AL-QURAN. Mereka membaca dengan suara yang merdu, kemudian MENDAPAT HADIAH… kami tidak memberi pingat kepada pembaca Injil (Bible hari ini totally wrong).   
Aku    : Betul ke paderi2 Jesuit, Bishop pernah baca AL-QURAN dan mereka menghafalnya? Sayaernah dengar yang pihak gereja mengkajinya… tapi sama ke macam orang Islam mengkaji ?…tak mungkin sama… betul tak?
            (Jiran hanya tersenyum kelat dan menganggukkan kepala sahaja lalu termenung jauh…)

Jiran  : Pertama kali kami berkenalan dengan Al-Quran selepas Nabi Muhammad SAW wafat. Kamimembaca dengan telinga. Selepas Salahuddin Al Ayubi meninggal, kami membaca dengan mata, lidah, hidung, tangan, kaki dan kulit… Kami buka halaman pertama, kami baca kemudian kami datang kepada dunia dan hasilkannya... Kemudian kami buka halaman kedua, kami baca... kemudian kami berkata
             Oh… macam ni rupanya kehidupan manusia diciptakan Tuhan... kita mesti lakukan sesuatu”... Kami datang kepada dunia dan hasilkanya.... kemudian kami buka halaman ketiga, kami baca… kemudian kami berkata
           Alamak… Tuhan buat begini pulak!!… kita tak boleh biarkan, kita mesti buat sesuatu
            Kami datang kepada dunia dan hasilkannya.... dan begitulah sehingga ke halaman terakhir…. dan siapakah kamu orang Islam pada hari ini? kamu melihat dunia yang kami hasilkan tadi, kemudian kamu datang kepada al-Quran, kemudian kamu berkata

           Apa ayat yang aku nak guna dan tampal bila aku berhujah di depan orang nanti?… ayat ni boleh lakamu datang kepada dunia kemudian berkata... Lihat dunia telah berlaku seperti ini… seperti itu, cuba rujuk ayat ini.... ayat itu…hadis
             ini….hadis itu….”

             kemudian kamu dengan bangga berkata...
            Inilah janji Tuhan yang ayat al-Quran dijamin tidak akan berubah
             Padahal kami sengaja membiarkan tulisan-tulisan pada kertas itu kekal, kemudian kami berpura-
             pura hendak mengubah tulisan dan berpura-pura gagal supaya kamu berkata...
            Inilah janji Tuhan yang ayat al-Quran dijamin tidak akan berubah

            Sungguh bijaksana orang Islam… janji Tuhan disangkanya sekadar tulisan2 … Membuatkan Raja mereka berkuasa ke atas agama dan adat resam sahaja telah menyebabkan rakyatnya berharap pada dakwat dan pena… dan hari ini mereka berlaga, dakwat siapa lagi pekat… Pena siapa lagi berkilat. Teramat besarlah jasa zaman penjajahan kepada tuannya....

Aku   : Ikut sedap gigi pak cik je cakap… Kalau orang2 pak cik tak ubah tulisan pun, orang2 kami al-Hafiz dan al-Hafizah sememangya dah hafal penuhya AL-QURAN dan terjemahannya. Yang ni pun
bukan ke janji TUHAN?
Jiran  : Hafalan mereka hanyalah tulisan2… Apabila kamu bertanya tentang AL-QURAN kepada mereka… Ingatan mereka akan kembali menjadi tulisan semula…
(Jiran hampir ketawa, tapi cepat2 dia tutup mulut dengan tangannya, dengusan hidungnya dan matanya berlinang hampir menggugurkan air mata… seperti merasakan kebodohan umat Islam betul2 menggelikan hatinya… dan aku rasa malu giler bila tengok reaksi dia cam ni. Macam cipan!)
  
Jiran  : Maafkan saya… tapi kalau kamu mahu lihat kebenarannya… pergilah uji mereka.
Aku   : Tadi pak cik cakap membaca AL-QURAN selepas Salahuddin mati… gaya pak cik cakapBERKENALAN DENGAN AL-QURAN selepas Nabi Muhammad SAW wafat”... seolah2 orang pak cik sangat hampir dengan peristiwa itu. Ish... tak faham la saya
Jiran  : Sangat2 lah sukarnya untuk mengetahui rahsia AL-QURAN tanpa Nabi MUHAMMAD SAW, kami sempat belajar dengan memerhatikan sahaja sahabat-sahabatnya, mereka begitu sibuk  menawan dunia… hampir dua pertiga dunia di bawah keamanan Islam. Waktu itu, kami masih di padang pasir, tapi hampir tiada tanah lagi untuk kami diami. Kerana terlalu sibuk melebarkan empayar, mereka telah cuai… kami telah membawa diri sehelai sepinggang meninggalkan tanah yang kami cintai lalu kami menemui suatu bumi yang tidak pernah kami bayangkan sebelum ini, bumi yang subur dengan tumbuhan, sungai yang mengalir deras & sangat sejuk dan ada benda putih turun dari langit (salji).
   
            Kami menemui suatu kaum yang sama kulit dan wajahnya seakan kami, dan kami seperti pernah lihat dulu, tapi kami lupa… dan alangkah terkejutnya kami kaum itu menyembah Nabi Isa !!!….ya... Nabi Isa AS yang kami bunuh dahulu!!!

Aku    : Dah tu apa kena mengena dengan Salahuddin Al Ayubi pulak?
Jiran  : Kami telah berkeluarga di sana, dan kami telah kembali duduk di gereja… tetapi di antara kami.... telah melakukan kesilapan besar… kami tidak tahu bagaimana Pahlawan Mulia Islam tu mendapat tahu yang Jacques de Molay sebenarnya tidak menyembah langsung Nabi Isa AS. Kalau begini Salahuddin Al Ayubi tidak akan benarkan setitik pun air mani kami tumpah ke atas muka bumi… Habislah tamat riwayat kami semua!!!... Kami berjuang bermati-matian ke atas Salahuddin

Aku    : La...macam tu ker, abis tu apa kejadahnya yang baca AL-QURAN dengan mata, lidah, hidung, tangan, kaki dan kulit tu pulak…?
            (Jiran hanya angukkan kepala dan tersenyum puas.... seperti ada satu kejayaan besar)
Jiran   : Ya… ya… penyembah Nabi Isa telah kami tawan, Salahuddin telah kami tewaskan… dan
sekarang ni kami perlu uruskan Al-Quran pula... Kami telah mengkaji isi kandungan Al-Quran satu persatu mengikut giliran ianya diwahyukan kepada Nabi Muhammad SAW. Dari satu ayat ke satu ayat, dari satu surah kepada satu surah yang lain sehinggalah kepada wahyu terakhir kepada Nabi Muhammad SAW. Hampir 500 tahun kami berusaha untuk sampai kepada wahyu kedua terakhir… dan ia telah dilaksanakan. Teramat sukar mengerah segala kudrat kami pada wahyu yang terakhir

Aku    : Kenapa boleh ada yang pertama lah, yang kedua terakhir lah... pastu yang terakhir… pasal apa orang pak cik tidak buat semua sekali sekali gus?…
Jiran  : Kejayaan semua wahyu bergantung kepada keberhasilan wahyu terakhirJika wahyu terakhir gagal, maka lahirlah seorang lagi Muhammad...
(Maksudnya… andai Nabi Muhammad SAW gagal… seorang lagi nabi dan rasul akan lahir)
Aku   : Apakah wahyu terakhir itu sampai orang2 pak cik rasa perkara ini seolah2 menentukan
           hidup atau mati gereja ?
           (Saya tak fikir pun yang jiran akan sanggup membaca ayat2 suci AL-QURAN dengan lidah sendiri,ia bertentangan dengan status dirinya… tapi jangkaan saya sangat2 meleset, saya amat kaget..!!)

Jiran : (Membaca petikan ayat-ayat dari Al-Quran)
           Wahai orang-orang yang beriman, bertaqwalah kamu kepada Allah dan tinggalkan sisa-sisa riba (yang belum lagi dipungut) jika kamu orang-orang yang beriman. Maka jika kamu tidak mengerjakan (meninggalkan sisa riba) maka ketahuilah bahwa Allah dan Rasul-Nya akan memerangimu.

             Dan jika kamu bertaubat (dari pengambilan riba), maka bagimu pokok hartamu: kamu tidak  menganiaya dan tidak (pula) dianiaya. Dan jika (orang berhutang itu) dalam kesukaran, makaberilah tangguh sampai dia berkelapangan. Dan menyedekahkan (sebahagian atau kesemua hutang) itu, lebih baik bagimu, jika kamu mengetahui.

             Dan peliharalah dirimu dari (azab yang terjadi pada) hari yang pada waktu itu kamu semua dikembalikan kepada Allah. Kemudian masing-masing diri diberi balasan yang sempurna terhadap apa yang telah dikerjakannya, sedang mereka sedikit pun tidak dianiaya.
                                                                                                              (Surah Al-Baqarah: 278 ~ 281)

 Jiran : Melaksanakan wahyu terakhir akan menyebabkan gereja kelihatan sangat berkuasa… sangat bahaya jika disedari oleh semua orang… Kami telah melahirkan satu kaum di dalam genggaman kami… mesyuarat itu dihadiri beribu-ribu orang anak murid kami dan ketika itu Paus telah memutuskan untuk menyerahkan amanah yang teramat besar ini, agar kami boleh tidur sehinggalah Muhammad kembali semula (Al-Masih Imam Mahdi)

            Di antara anak murid kami telah menyahut:
            “Serahkan saja hal itu kepada saya, dan saya tidak peduli bagaimana ia akan dilaksanakan”… kami telah turunkan kesemua ilmu Al-Quran kepada mereka semua.

Aku    : Siapa gerangan yang berani menyahut amanah tu?... Ni mesti bukan calang2 orang…
Jiran   : Yup…dia telah dididik dengan sempurna, malaun tu namanya… MAYER ROTHSCHILD Kami menyerahkan Ayat Al-Quran pada Surah Al-Baqarah (ayat 278-281) kepadanya untuk  dilaksanakan… 
Aku    : Apa status dia, apa lebihnya dia dari anak murid yang lain?...
Jiran  : Bersamanya kami mengarahkan Jesuit memberi pedoman… kami gelarkan dia the Guardian of the Vatican Treasury… Sudah hampir 300 tahun, sedikit masa lagi untuk merasa keberhasilannya.

Aku    : Saya nak tanya la… tapi soalan ni akan membuatkan pak cik kelihatan seperti orang bodoh…
Jiran  : Tanyalah… sebab dari awal kita berbual, Islam dah kelihatan bodoh sangat2... heh hehe 
Aku    : Kenapa pak cik begitu MUDAH MENCERITAKAN kepada saya, kalau Paus tahu cam ne?, kalau saya ceritakan pada satu dunia cam ne?... pak cik gak yang susah nanti…Jiran  : Saya tak perlu tipu awak la. Jangan risau… Umat Islam dah tak mampu nak buat apa2 pun…Lainlah kalau awak sahabat-sahabat Nabi Muhammad SAW, sekarang jugak kami bunuh…(Pergh… ngeri kata2 dia ni…dengar dia sebut nama Rothschid jer, aku dah ketaq kepala lutut, dengan babun mana le aku dok sembang ni… korang nilai kan la sendiri kata2 dia)
             
Jika kita lihat peranan Mayor Rotchild bertepatan dengan ayat di atas yang menerangkan supaya meninggalkan riba. Sebenarnya ekonomi dunia dikawal oleh 2 keluarga Yahudi iaitu Rotschild dan Rockefeller. Mereka telah menubuhkan The Federal Reserve untuk mengawal ekonomi Amerika Syarikat dan seterusnya ekonomi dunia. Kita tidak terlepas dari riba mata wang! Inilah rancangan maha jahat mereka tanpa kita sedari. Inilah konsep Lending Money On Interest!!!

“...Dan sesiapa yang mengulangi lagi (perbuatan mengambil R I B A itu) maka mereka itulah ahli neraka, mereka K E K A L di dalamnya…”
(Surah Al-Baqarah: 275)











 
Di suatu sudut dinding rumah jiran ada satu bendera yang menarik perhatianku. Kalau mengikut firasat aku lah berdasarkan status jiran... sudah pastiya simbol salib atau patung Jesus yang menghiasi bendera…
Tapi bendera tu ada topi Paus dan 2 kunci bersilang…

Aku    : Pak cik… kenapa kunci begitu penting dekat bendera tu… apa ada dengan benda bodoh seperti  kunci ni… apasal tak letak jer lambang salib macam biasa?...
Jiran  : Yang itu ker?... Itulah bendera Vatican. Itu kunci dunia sebelum Nabi Muhammad SAW wafat, disuatu pembaringan.... dia sedang diuji dengan suatu dugaan yang maha berat, Tuhannya memberi pilihan sama ada kembali disisi-Nya atau diberi kunci dunia serta hidup sehingga saat kerosakan umat akhir zaman.

            Alangkah bagusnya jika Nabi Muhammad SAW ambil kunci dunia itu… dan kami tidak perlu lakukan apa2 pun kerana ia pasti tertanggung di pundak Nabi Muhammad SAW, tapi Nabi
            Muhammad SAW pantas menghidu kalau baginda menyebabkan umatnya mendapat kecelakaan. Kami rampas “kunci dunia” itu dan membuatkan giginya mengikut kesukaan kami, supaya apabila Nabi Muhammad SAW bertanya di akhirat, kami akan berkata :

            Wahai Nabi Muhammad SAW, inikah “kunci dunia” yang Tuhanmu maksudkan? Ia telah mendatangkan kecelakaan kepada mereka”.
Selepas itu mereka semua meninggalkan Nabi Muhammad SAW dan datang kepada kami… lalu bagaimanakah Nabi Muhammad SAW dapat menuding jari ke arah kami?… Telah kami sematkan kunci duniaitu pada bendera kami… akan kami hadiahkan kepada Nabi Muhammad SAW nanti.

Aku    : …Adakah ini bermaksud “kunci dunia” yang Nabi Muhammad SAW tidak ambil tu...              
sekarang telah berada di tangan Vatican?
Jiran  : Yup… bukannya jiwa2 kamu yang membentuk persekitaran… tetapi persekitaran dibina untuk  membentuk jiwa2 kamu mengikut apa yang kami kehendaki
Aku   : Kalau kunci duniaberada di tangan orang2 pak cik, cam ner lak kunci dunia ni akan
            merosakkan kami?
Jiran  : Nabi Muhammad SAW dan para sahabatnya membina persekitarannya seperti “molekul-molekul yang disusun sebelah-menyebelah dan mengikat kuat antara satu sama lain…” Lucifer telah berputus asa terhadap perkara-perkara yang besar, maka Nabi Muhammad SAW mengingatkan para sahabatnya dan seluruh umatnya akan perkara2 yang kecil (molekul) dan kerosakan yang sekecil molekul telah berlaku sejurus Nabi Muhammad SAW wafat ke atas Islam.
              
Kerana Tuhan kepada Nabi Muhammad SAW menghitung pahala dan dosa sekecil zarah molekul dan ikatan molekul-molekul ini boleh menjadi longgar dengan dihentam oleh daya sekecil zarah secara berterusanmaka sekecil zarah lah kami membina perkara-perkara di dunia ini… dan selebihya Lucifer akan menguruskannya. Kamu ada amik subjek kimi-‘A’!...?

            Cuba lihat kesenangan di dunia ini yang tiada pada Zaman Nabi Muhammad SAW dahulu… Apa yang ada di dunia sekarang inilah yang membina hati2 dan jiwa2 kamu… yang sedikit pun kami tak amik, padahal kami yang membinanya hanya untuk kamu… Lihatlah manusia di sekeliling kamu.... ke b a h a g i a an mereka bergantung kepada “barangan buatan kami”… Ya, mereka sudah tidak mengerti bagaimana mahu bahagia dengan barangan buatan Allah

Mereka semua akan sujud di kaki kami dan meninggalkan ajaran Nabi Muhammad SAW yang suci… Kami tidak perlu mempertahankan barangan buatan kami apabila Muhammad kedua (Imam Mahdi) ingin menghancurkannya… Tetapi lihatlah! Mereka yang akan mempertahankannya sendiri… maka tercabutlah lafaz kalimah syahadah dari dalam roh hati sanubari mereka

Lihatlah manusia zaman sekarang. Apa yang dikejar oleh mereka? Kemewahan dan kesoronokan semata-mata! Saya tertarik dengan kata-kata dari jiran tersebut:

“...Lucifer telah berputus asa terhadap perkara-perkara yang besar, maka Nabi Muhammad SAW mengingatkan para sahabatnya dan seluruh umatnya akan perkara2 yang kecil (molekul) dan kerosakan yang sekecil molekul telah berlaku sejurus Nabi Muhammad SAW wafat ke atas Islam.
             
Kerana Tuhan kepada Nabi Muhammad SAW menghitung pahala dan dosa sekecil zarah molekul dan ikatan molekul-molekul ini boleh menjadi longgar dengan dihentam oleh daya sekecil zarah secara berterusanmaka sekecil zarah lah kami membina perkara-perkara di dunia ini… dan selebihya Lucifer akan menguruskannya....”.

Kata-katanya ini adalah bertepatan dengan hadis Nabi Muhammad SAW:
"Berwaspadalah kamu semua terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar, maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutnya dalam perkara-perkara kecil."

Antara barangan buatanyang telah dijadikan ikutan oleh kebanyakan daripada kita :
  1. Kita diajar dalam buku biologi, buku pemakanan (kajian dan terbitan para kafir) bahawa kalau nak dapat vitamin B dan kalau nak tambah darah kita kena makan hati haiwan contohnya hati ayam. Tetapi hakikat sebenarnya Nabi SAW  tidak menggalakkan pemakanan organ dalaman.
Nak ikut kafir ke nak ikut cara Nabi Muhammad SAW? Sebenarnya makan hati ayam dapat melembabkan otak kita sebab hati merupakan organ dimana semua toksin akan dikumpulkan dan dineutralkan. Maka kepekatan toksin adalah tinggi dalam hati ayam. Makanlah kita toksin tersebut serta bengaplah otak kita semua umat Islam sebab percaya buku sains keluaran kafir Laknatullah

2.   Kita diajar dalam sains bahawa kopi tidak bagus untuk kesihatan. Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman kegemaran Nabi Muhammad SAW selain susu dan madu. Cuba tengok Yahudi, mereka minum kopi, Starbuck. Profesor di UK yang Yahudi semuanya ada seuncang kopi di tangan.

  1. Kita diajar memakan kambing tinggi kolesterol, namun kambing juga adalah makanan kegemaran  
Nabi Muhammad SAW. Seolah-olah buku sains ni nak merendahkan pemakanan Nabi SAW. Sebenarnya daging kambing adalah daging paling k u r a n g kolesterol.

  1. Kita diajar bahawa makan McDonald adalah bagus, namun sebenarnya McDonald adalah makanan yang sangat tinggi MSG dan kolesterolnya serta paling banyak lemak tepu trans.

      5.  Para kafir ni juga menggalakkan kita minum dan makan makanan yang langsung tak berkhasiat, contohnya air coke dan maggi. Coke tu sangatlah beracun, pastu sangat tidak bagus untuk kesihatan (gula tinggi, berasid, pH dalam lingkungan 3.5 dan ada racun tersembunyi).

  1. Untuk pengetahuan, para kafir agen Dajjal mewar-warkan kebaikan minum soya (sebab USA merupakan pengeluar soya terbesar di dunia), namun hakikat sebenarnya soya dapat melemahkan kejantanan lelaki dan mengurangkan kesuburan lelaki dan perempuan. Selain itu juga soya dapat meningkatkan risiko kanser payudara, kanser ovari, kanser prostat serta melemahkan otak dan tulang sebab dalam soya ada hormon estrogen yang sama dengan hormon estrogen wanita. Soya ada phytic acid yang membuatkan penyerapan zat kalsium, magnesium dan zink yang penting untuk badan kita terjejas.

Secara kesimpulannya para kafir ajen Al-Masih Dajjal bukan setakat melemahkan kita dari segi lain namun secara pemakanan kita jua.
Firman Allah:
Wahai sekalian manusia! Makanlah dari apa yang ada di bumi yang halal lagi baik, dan janganlah kamu ikut jejak langkah Syaitan, kerana sesungguhnya Syaitan itu ialah musuh yang terang lagi nyata bagi kamu.
(Al-Baqarah : 168)

Dan makanlah dari rezeki yang telah diberikan Allah kepada kamu, iaitu yang halal lagi baik dan bertakwalah kepada Allah yang kepadaNya sahaja kamu beriman.
     (Surah Al-Maidah : 88)

Oleh itu, makanlah (wahai orang-orang yang beriman) dari apa yang telah dikurniakan Allah kepada kamu dari benda-benda yang halal lagi baik, dan bersyukurlah akan nikmat Allah, jika benar kamu hanya menyembah-Nya semata-mata.
     (Nahlu : 114)

Aku    : Pak cik ni dari tadi asyik cerita tentang kehebatan orang2 pak cik jer… Takkan la tak der langsung perkara2 yang merisaukan pak cik… Orang Kristian dah ramai masuk Islam kan?… tak kan pak cik tak risau... tak kan gereja buat dek jer… 
Jiran  : Alangkan umat Islam sendiri hilang nikmat Islam yang sebenar, ini kan pulak yang baru masuk… Ya, raja kami (Paus) Pope Benedict pernah beri tau yang kami tidak akan menemukan Muhamad ke-2 (Al-Masih Mahdi), sebelum dia berjaya menemukan kami kepada khalayak ramai.

Aku   : Tapi... orang Islam percaya Al-Masih Mahdi akan dilantik dan kemudian melaksanakan misinya...
Jiran  : Bagaimana jika saya kata dia tidak tahu siapa dirinya, dia mengetahui kebenaran dan melaksanakannya hanya kerana perasaan tanggungjawab, perlantikanya sebagai Al-Masih Mahdi itu menandakan usahanya telah berhasil dan bukannya baru bermula.
 Aku : Tapi kan kenapa dia berjuang pada waktu dirinya belum dilantik, selepas dilantik tak boleh berjuang ke?
Jiran : Inilah yang merisaukan kami, Al-Quran dan Nabi Muhammad SAW tidak akan menipu tetapi ada sedikit helah yang disembunyikan daripada kami, mana mungkin dengan mudah Baginda berkata Al-Masih Mahdi muncul dan dilantik…. klu cam ni senang ler kami jumpa.

Pope Benedict ada cakap Muhammad kali ini berbeza dengan Muhammad terdahulu, ulama2 kamu dibiarkan hidup sebab Muhammad yang dimaksudkan sedikit pun tidak menyerupai mereka2 itu.     Muhammad kedua akan kelihatan seperti PENJENAYAH, orang yang melakukan kesalahan tetapi sebenarnya dia membawa sinar kebenaran… sedangkan kami pula seperti orang baik yang memperjuangkan nasib kamu. Ya... kerana dia tidak mahu kebenaran tertanggung di bahunya, kamu tidak akan menemui sebarang huruf2, abjad2 dan ayat2 dalam segala usahanya...

Aku    : …Abih tu sapa lak yang akan ikut Muhammad ke-2 (Al-Masih Mahdi)? Cam na nak tahu diorang?
Jiran  : Kalau kamu nak tahu … kamu datang kepada sesiapa sahaja dan kemudian ceritakan
kebenaran kepada mereka, selepas kamu mendapat tempat di hati  mereka… mereka akan  mengatakan kamu adalah orang2 yang baik2 dan kata2 kamu adalah paling benar… Oleh itu  kebenaran sudah tertanggung di bahu kamu, mereka melihat kamu… nama kamu... kemudian  kamu bersikap buruk lalu kamu perhatikan saja ragam mereka….
   
Mereka akan mengatakan kamu adalah orang2 paling jahat… dan kata2 kamu adalah paling  dusta… mereka adalah orang yang paling lemah kerana memerlukan kebaikan kamu untuk membuat keputusan, sama ada cerita yang kamu jaja itu benar atau dusta. Dan orang yang gagah adalah mereka yang tidak memerlukan kebaikan kamu untuk memutuskan bahawa cerita kamu itu benar, dan tidak memerlukan kejahatan kamu untuk memutuskan bahawa cerita kamu itu dusta. mereka ini adalah orang2 yang akan menyertai Muhammad ke-2 (Al-Masih Mahdi).

Permata yang hilang dari tangan orang mukmin” akan kembali semula kepada tuannya, kerana mereka orang yang sudi menerimanya tidak kiralah bagaimana ia akan datang… dan mereka adalah orang yang benar2 yakin bahawa kebenaran itu milik Allah SWT dan Nabi Muhammad SAW hanyalah sebagai penyampai.
(So… lepas jiran cakap cam ni aku pun ‘test power’ la kebenaran yang aku cerita kat korang ni… Aku nak tau golongan mana yang jiran tu maksudkan)

Perkara ini perlu sangatlah kita teliti, seandainya mereka mencari Muhammad ke-2 (Al-Masih Mahdi). Begitu juga dengan kita, kita pun janganlah menyangka sebegitu mudah untuk menemui Al-Masih Mahdi ini. Mereka pun sedang mencari dan kita pun akan terus ingin mencari dan bersamanya. Sehinggakan pada suatu masa nanti kita pun susah untuk mengenalinya, oleh kerana agama yang telah mereka cuba pesongkan dan amat sukar bagi kita untuk menerima agama, seperti mana agama yang di bawa oleh Baginda Rasulullah SAW. Oleh itu kita nak ke tak nak, mahu tak mahu pasti kena gak mengamalkan agama sebagai mana yang Nabi Muhammad SAW ajarkan, dan itulah yang sebenarnya. Dan yang lebih susah nanti bagi kita untuk menerimanya. Sehebat mana perancangan mereka, perancangan Allah maha Hebat..!!!. TAKBIR..!!

Jiran  : Inilah yang merisaukan kami, Al-Quran dan Nabi Muhammad SAW tidak akan menipu tetapi ada sedikit helah yang disembunyikan daripada kami, mana mungkin dengan mudah je bagi tau Al-Masih Mahdi muncul dan dilantik… klu begini senang2 aje kami menemukannya.

Firman Allah:
                     Mereka menjalankan tipu daya, dan Allah menggagalkan tipu daya (mereka), kerana Allah sebaik-baik yang menggagalkan tipu daya.        
                                                                                                                                            (Anfal  30)

Aku       : Saya tengok la kan.... pak cik dengan kawan2 pakcik (paderi) muka lebih kurang sama je... malah muka Paus macam muka pak cik, muka pak cik macam muka Paus… Sekarang ni susah nak bezakan wajah Yahudi dengan orang2 Amerika, Eropah.... dll. Semua lebih kurang jer.
Jiran     : Orang seperti kamu bila melihat wajah manusia, itulah yang kamu katakan… tapi bila kami melihat wajah manusia, tembus terus ke lubuk hati mereka. Apa yang mereka lalui sehari-harian, apa yang ada di jiwa sehingga menyebabkan wajah mereka seperti ini dan seperti itu....

Aku     : Apa kaitan kehidupan seharian dengan jiwa dan wajah?… setakat muka, alat solek pun boleh tukar muka… pembedahan plastik
Jiran   : (PAUS) PoPe BENEDICT paling arif akan hal ini. Kami gelarkan dia sebagai million soul man”… Ya, ada berbilion jenis jiwa manusia di dunia ini, perbezaan jenis jiwa2 itu sangat2 lah kecil umpama sehelai kertas yang dibahagi 1000 bahagian. Seseorang yang namanya Paus, mampu menghitung seperti itu walaupun di depannya ada jutaan manusia… Dia mampu menyebut mereka satu persatu… Ini adalah kemampuan Nabi Muhammad SAW dan para sahabatnya, yang kini telah menjadi hak kami. Perasaan kamu itu terhasil dari gerakbalas pada barangan buatan kami”.   

Kamu lakukan ia setiap hari, lama-kelamaan ia akan menjadi seperti air yang menitis menjadi lopak, bila lopak itu kelihatan ia telah menjadi jiwa… Huruf2, abjad2 dan ayat2 tidak layak sebagai bahasa, maka wajah kamu adalah sebaik-baik bahasa yang mampu menerangkan apa yang terkandung di hati kamu… Cantik atau hodoh bukan penentu… tetapi bercahaya atau tidak wajah kamu. Hu hu

Aku   : Tadi pak cik cakap ada berjuta jiwa manusia… banyak sangat, cam ne boleh jadi lagu tu?... Yang saya lihat manusia ni cuma ada 4 jenis jiwa je… Jahat, sederhana, baik dan sangat baik... Tapi gereja nampak ada berjuta-juta jenis pulak… pelik, hairan bin ajaib… confuse...
Jiran  : Sebab tu lah kami wujudkan pelbagai aktiviti kehidupan manusia yang tak de pada zaman NabiMuhammad SAW dahulu. Sehinggakan hari ini ada pelbagai peranan manusia yang P A L S U… Dari kecil kamu ke sekolah, ke universti, bekerja… di dalamnya terdapat berjuta2 juta pekerjaan (karier)... Maka berjuta2 akitiviti maka berjuta2 jiwa hasilnya. Manusia ini sungguh bodoh… mereka begitu menyayangi pekerjaan, malah kami buatkan mereka ter_S E P I T jika tiada kerjaya… oleh itu mereka akan menyayanginya... malah berebut2 memilikinya… masa masuk waktu solat tak nak pulak berebut. Bila meeting langgar je waktu solat zohor dan asar. Alasannya meeting lebih penting.

Aku    : Untuk apa orang2 pak cik mewujudkan berjuta2 jiwa manusia?… apa orang2 pak cik dah buat?… tapi betul jugak sebab pak cik ni sendiri tak bekerja… sembahyang je kuat... pirrrahhh...!!
Jiran   : Ada pelbagai agama di dunia ini, wajah2 manusia bergantung kepada agama yang mereka anuti, wajah orang2 Islam lain, wajah orang2 Kristian lain, wajah orang2 yahudi lain, wajah orang2 Hindu lain, wajah orang2 Budha lain. Perbezaan wajah manusia pada masa dulu sangat ketara… sebab aktiviti seharian mereka berlainan, aktiviti seharian mereka adalah agama. Tidak wujud perkara lain. Oleh sebab itu kami berusaha untuk melucutkan wajah2 agama dalam diri mereka. Maka kami cipta aktiviti kehidupan moden yang kamu lihat pada hari ini… asal pukul 8 ajer sumer jadi Robocop.

Wajah mereka akan kelihatan sama saja dan jiwa mereka pasti sama. Misalnya begini… cuba kamu lihat wajah orang yang berumur 20 tahun pada hari ini, dan kemudian lihat wajah orang yang mempunyai umur yang sama, tetapi hidup pada 30 tahun yang lepas. Kamu bandingkan… adakah sama? (ni yang susah ni… lalu aku pun termenung kejap, akal aku balik ke Mesia kejap… mmm... amoi, awek, ane, karu,...)

Aku   : Betul jugak ek… sebab macam di Mesia, perbezaan generasi memang ketara… muka orang2 muda sama aje, melayu dah macam cina, cina dah macam melayu... bohsia dah macam amoi, amoi dah macam bohsia… kadang2 tengok gambar di myspace, fesbuk, friendster... susah nak cam apa
           jenis bangsa diorang…(mangkuk ni tau ke apa itu bohsia, amoi, myspace semua tu....
Jiran  : Mereka yang berjuta2 jiwa itu kami gabungkan aktiviti kehidupan mereka, untuk menghasilkan satuwajah manusia baru, jiwa manusia baru, J I W A tanpa A G A M A yang padanya tidak terdapat pada mana2 zaman sebelum ini... dan mereka itu adalah jiwa pemilik wajah yang kamu panggil mereka sebagai…”C u t e. Lihatlah! Orang seperti mereka semakin membanjiri setiap pelusuk dunia & semakin melimpah melewati bangsa dan agama. Maka tamatlah riwayat agama di dunia.

Aku    : Mereka yang berwajah cute” ???... macam orang2 saya bangsa melayu... tapi memang saya perasan muka diorang dah tak macam Melayu, sebab memang bangsa Melayu kebanyakannya hensem2 & lawa, kulit mereka yang putih gebu berubah atas faktor kepanasan bumi Nusantara, macam orang agama Budha... tapi tak jugak… ini suatu fenomena ajaib...
Jiran  : Lihat saja di alam maya (internet). Mereka betul2 menyukai wajah mereka, malah berasa
bangga, padahal mereka tidak menyedari akan kerosakan jiwa, dan mereka orang2 paling berpotensi untuk dimurtadkan, menyembah kami sedikit masa lagi…

Aku   : Cam ne lak orang2 pak cik menghitung potensi mereka untuk diperlakukan begitu?
Jiran  : Kamu datang kepada mereka, kemudian kamu suruh mereka membenci wajah mereka sendiri… Lihatlah, mereka akan mempertahankan wajah mereka dan mereka pula berkata bahawa kamu ini orang gila… dan ingatlah bahawa Tuhan kepada Nabi Muhammad SAW telah memberikan kami ramai pengikut dari kaum P E R E M P U A N
   
Aku    : Kalau begitu… golongan ini telah dipersiap2kan untuk Al-Masih Dajjal ke?
Jiran   : Yup… mereka adalah golongan paling lemah, jiwa2 mereka bergantung sepenuhnya kepada “barang buatan kami”… dan mereka yang lain jika tidak sempat didatangi oleh Al-Masih Dajjal, akan diuruskan oleh Lucifer=Iblis. Lucifer akan datang apabila mereka di waktu ajal maut (ketika nazak)… Lucifer akan membisikkan ke telinga mereka akan pertolongan dari sakitnya sakaratul maut… dan mereka akan dihantar ke neraka selama-lamanya… dan ia telah berlaku……

Aku     : Ahhhh... ini semua mengarut… Apa buktinya?
             (Sebenarnya aku berasa sangat kaget… baru kali ini jiran ketawa tapi dengan cara yang sopan)
Jiran   : Baru2 ini kami terima berita mengenai si penjaga Makam Nabi Muhammad SAW, dia membaca al- Quran di sisi makam dan tertidur. Kemudian dia bermimpi bahawa Nabi Muhammad SAW datang kepadanya dan mengatakan bahawa Nabi Muhammad SAW telah mengunjungi umatnya dan mendapati bahawa dalam 60 000 orang Islam yang meninggal dunia, tak de seorang pun yang benar2 beriman kepada Allah SWT. Dan kamu tahu tak yang Lucifer tidak diizinkan oleh Allah untuk menyamar sebagai Nabi Muhammad SAW sama ada secara dalam mimpi atau realiti.

(Pergh... cuak juga aku dengar, cam ne diorang boleh survey cam ni sekali, berdasarkan wajah... dan cipta suatu kehidupan yang melahirkan bangsa yang korang suke kata bila nampak je kate…”cute nyer muka aweks ni”. Aku rasa diorang yang muka CUTE memang dalam pemerhatian gereja… rupa2nya diorang benar2 tahu diri kita lebih dari kita sendiri… ”cute tu pun sebenarnya banyak maksud. Nasib baik cerdik pandai tak buat akaun fesbuk, beruntunglah mana2 manusia yang tak upload gambar muka diorang terutamanya wanita muslim).

Apabila membaca petikan di atas lantas saya pun terfikir, jiran ini tahu juga bahawa Iblis / Lucifer tidak diizinkan Allah menyerupai rupa Nabi Muhammad SAW. Saya ingatkan hanya umat Islam yang tahu tentang perkara ini. Ini menunjukkan pihak Gereja Roman Katholik tahu bahawasanya agama Islam sememangnya agama yang B E N A R!!!

Jiran   : Perangai orang2 Islam sungguh kelakar… apakah hati mereka semua sudah buta… adakah kami
perlu cederakan sebelah mata kami sendiri supaya mereka berkata “Rupa-rupanya inilah orang yang ditunggu-tunggu”…. padahal kami sudah singgah di Kuil Sulaiman…   sekejap lagi kami akan ke tengah-tengah bumi…

(Korang ingat lagi tak cerita The Lord Of The Ring???... Korang ingat lagi tak slogan “One Ring To Rule Them All”?... Korang ingat lagi tak episod di mana Istana Sauron ada di Middle Earth ???... Korang ingat lagi tak mata satu yang terapung2 di menara tu? Korang tak perasan ke filem itu adalah simbolik kepada peperangan antara Umat Islam & Tentera Dajjal tak lama lagi? Ingat lagi tak terdapat watak2 seperti Gandalf, Legolas, Sauron, Urukhai, Hobbit, Elves dan Arogorn. Barangkali itulah watak2 Nabi Isa, Imam Mahdi, Bani Tamim, Dajjal, dan tentera2 Iblis dibayangkan di dalam filem ni?)
Kebodohan orang2 Islam sangat menakjubkan… Sebelum ini Paus Benedict XVI pernah datang ke NY menyambut harijadinya yang ke-81. Ya... ia disambut di Ground Zero’. Ramai orang datang, mereka sayang kepada Paus…     

Aku    : …Eh, itu kan tempat World Trade Centre (WTC) runtuh... kenapa buat kat situ lak…
Jiran  : Sebelum rombongan Vatican terbang ke sini… Paus bergurau dengan seorang Monsignor... dia berkata “Saksikanlah… orang2 Islam akan melihat saya berbahagia di mana tempat itu telah memberi izin untuk peluru dihadiahkan kepada mereka” “Sangat merbahaya tuan datang ke sana… mahu saya hantar semua ‘Cantus’ untuk melindungi tuan?” kata Monsignor.

Paus pun berkata “Biarkan ‘Cantus’ tidur puas-puas.... kemudian saja kita kejutkan ‘Cantus’ bila Muhammad ke-2 (Al-Masih Mahdi) datang nanti”… Paus pula berkata kepada Monsignor “Tidak perlu nak dirisaukan selagi saya tidak mencederakan sebelah mata saya… bukankah saya menyambut hari jadi saja?”…   

Saya sungguh hairan, bila kami kata “Paus menyambut hari jadi”… maka orang2 Islam pun akan kata “dia cuma sambut hari jadi saja… bukan ada apa-apa pun” Rupa-rupanya orang Islam lebih bodoh dari jangkaan kami… kebodohan mereka mengatasi usaha kami untuk membodohkan mereka… menakjubkan…!!

           
Aku   : Tadi pak cik ada cerita yang Monsignor ada cakap tentang CANTUS apa ke benda 
            nyer CANTUS’ tu… bunyi macam pokok kaktus aje... hu hu
Jiran  : CANTUS adalah warisan ‘Knight Templar’… suatu amanah yang telah kami berikan kepada mereka kerana ketaatan mereka kepada paderi, Bishop, Kardinal dan semua pemimpin2 Roman Katolik...    Kami berikan satu kuasa kepada mereka, kuasa yang meliputi seluruh penjuru dunia. Mereka pergi ke mana saja tanpa banyak tanya kepada Paus… Selepas penjajahan Eropah ke atas dunia, dengan izin kami ‘Knight Templar’ telah menyerahkan warisan ini kepada kamu… bukan kepada orang Islam sahaja, malah semua bangsa dan agama di dunia ini…

Aku    : Ni satu lagi… mengarut. Bila masa pulak kami memikul warisan Knight Templar? Kerajaan sesebuah negara kan milik rakyat negara tu sendiri selepas kemerdekaan?...
Jiran  : Di tanah air kamu dahulu, datuk2 kamu tidak sedar pun bahawa mereka telah bekerja untuk Knight Templar. Nyawa mereka telah kami gunakan untuk membunuh komunis.... begitu juga di sebelah pihak komunis, Knight Templar telah mempergunakan komunis untuk membunuh kamu…. kedua2 nya mati...  Knight Templar  benar2 anak didikan kami… datuk2 kamu itu sebenarnya mati sia2. Mereka semua akan masuk neraka… mati syahid konon. Padahal mati katak... 
Aku   : (Pergh... sedap aje kata mati katak). Betul la datuk2 kami dulu memperjuangkan tanah air.... bila masa pula datuk2 kami diperalatkan oleh Knight Templar?… Apa buktinya....?

Jiran    :Sekarang ini mereka menjalankan tanggungjawab dan peranan dengan perasaan bangga, malah  ramai anak2 muda yang bercita2 untuk menyertainya, mereka sudah menganggap ia sebagai     kerjaya’.... mereka benar2 menyayangi kerjaya itu.... dan kami telah memberikan pakaian yang  indah-indah kepada mereka.... mereka benar2 sukakan pakaian itu malah berebut2 untuk memakainya… orang2 yang mereka lindungi memandang mereka sebagai wira… padahal mereka sendiri tidak tahu apa yang mereka lakukan, dengan siapa sebenarnya mereka berkhidmat....


Aku      : Pak cik cakap pakaian?… pakaian apa yang mereka pakai sampai diorang tak tau untuk siapa diorang bekerja??
Jiran    : Mereka itu memakai simbol warisan Knight Templar pada pakaian mereka. Di bahu dan lengan mereka ada terdapat pingat yang menunjukkan mereka telah diiktiraf akan menjalankan fungsi2  yang kami kehendaki… tapi mereka tidak menyedarinya. Pingat itu kelihatan seperti huruf ‘Vitulah simbol “CANTUS… warisan Knight Templar… itu adalah permulaan sahaja sebelum kamu menjadi orang yang lebih bodoh piang lagi bangang bila dapat pingat yang lebih besar....

Aku    : Huruf ‘v’ pada bahu dan lengan???…. Bukankah tentera, polis, anggota keselamatan dan badan2 beruniform seperti pengakap, KRS ada semua lambang tu???
Jiran  : Ya… maka saksikanlah bahawa semua angkatan tentera di seluruh dunia adalah milik gereja!...   tidak kira kamu negara mana sekalipun! Kamu semua sedang berkhidmat untuk Paus!! Paus dengan ikan paus tak sama tau... kang kamu salah faham lak... maklum le... kamu kan lampi.
   
Aku     : Ini mustahil !!!!... bukan ke setiap negara di dunia ini memiliki ketenteraan masing2?… Habis tu selama ini perang yang berlaku di mana2 saja apa ertinya semua tu?.... Sedangkan mereka itu semua adalah milik gereja…
Jiran   : Buka mata kamu seluas-luasnya dan lihatlah dunia… Semua tentera di dunia ini tidak kira Britain,erika, Peranchis, China, India, Jepun, Iran… malah negara kecil seperti negara kamu Mesia… Semua mereka memakai pakaian dan pingat2 yang sama… Mengapa mereka semua tidak memakai pakaian mengikut budaya dan agama masing2....????? Paus berkuasa untuk menggunakan sesiapa sahaja di antara mereka untuk dikorbankan… macam ...

Aku ingat jubah universti aje yang sama dengan paderi. Baju tentera pun sama di mana2 negara, kalau ada beza pun sangat2 la sikitnya. Terpikir pulak aku pangkat Koperal, Lans Koperal, Sarjan, Inspektor, Cif Inspektor… diorang tahu ke tak pasal ni? Tapi yang macam selalu jiran tu kata…”Mereka sendiri yang akan mempertahankan pakaian mereka, kami tak perlu buat apa pun”…

Simbol 'V'? Selepas membaca perbualan di atas, barulah saya perasan tentang lambang tersebut yang digunakan oleh tentera di seluruh dunia sebagai simbol pangkat mereka. Simbol 'V' itu juga adalah ‘secret signIlluminati. Berkenaan Cantus, istilah itu tidak pernah saya dengar sebelum ini, mungkin itu adalah kerahsiaan tahap tinggi yang ingin didedahkan oleh jiran tersebut.

Berikut adalah gambar-gambar Pope Benedict di Amerika Syarikat untuk meraikan Hari Jadinya sepertimana yang telah diberitahu oleh jiran tersebut.

      
 Aku   : Apasal pak cik nampak sibuk je… selalu je out station, buat apa?… orang Islam pegi Haji di Mekah… pak cik pegi Vatican pulak, Vatican ada buat haji jugak ke?
            (Aku rasa macam nak ketawa… ha ha, saja je perli dia. Biar dia terkesima)
Jiran   : Bagaimanakah kamu boleh ketawakan saya padahal setahun dua ini adalah haji yang terakhir  bagi umat Islam… kamu sudah beris-3?... hu hu
Aku    : Belum lagi… kenapa pak cik tanya? Nak carikan calon untuk saya ker?
(Ada hati nak tanya padahal dia dah tua kutuk nak mampus tapi tak kawen2)
Jiran  : …Sekarang ni adalah keturunan Islam yang terakhir melangsungkan perkahwinan. Jika kamu tidak berumah tangga dalam masa setahun dua ini, kamu akan menyesal seumur
hidup… Tidak ada lagi kesempatan untuk berumah tangga apabila Paus Roman Peter II dilepaskan dari rantai yang mengikatnya sejak sekian lama. Umat Islam yang membuatkan rantai itu terputus...

Aku    : Ni apa hal pulak haji la, kawen la yang terakhir… Sapa Paus Roman Peter II tu? Yang terakhir jugak ke…?? Confuse den dibuek nyo...
Jiran  : Akan sampai masanya kami akan tanggalkan pakaian kami, kami tidak lagi perlukan semua ni… Kami pula yang akan menuntut segala hutang2 budi yang manusia ambil dari kami, sedangkan selama 1000 tahun kami hanya bersabar. Kami tidak ambil sedikit pun nikmat kehidupan dari kamu, malah hanya cukup-cukup saja makan minum untuk jasad kami. Sekarang kamu akan membayar harga “dunia” yang kami binakan untuk kamu. Paus Benedict XVI sudah hampir selesai misinya…  

Sedikit masa lagi Vatican akan melepaskan Penghulu Segala Paus. Paus Roman Peter II…    dia adalah Paus yang paling hebat, Paus yang paling agung, Paus yang terakhir sebelum hari pengadilan (Hari Kiamat)… Dia akan menunggu Muhammad ke-2 (Al-Masih Mahdi) muncul…    habislah Muhammad ke-2 (Al-Masih Mahdi) nanti…

Aku   : Sungguh misteri orang2 pak cik ni…   kami sebagai orang Islam percaya yang Nabi Isa AS akan berpihak kepada Al-Masih Mahdi… padahal orang2 pak cik adalah pengikut Nabi Isa. Siapakah sebenarnya gereja sehingga Nabi Isa sendiri tidak berpihak kepada Kristian?… cam ne dengan Paus?... Apa kedudukan dia apabila Nabi Isa turun AS ke dunia nanti?
           (Jiran tidak menjawab sepatah haram pun, dia hanya membisu dengan senyum macam kambing)

Ini adalah bahagian yang paling menarik perhatian saya dan banyak pertanyaan saya sebelum ini yang kabur-kabur telah terjawab. Perhatikan kata-kata jiran tersebut. “Tidak ada lagi kesempatan untuk berumah tangga apabila Paus Roman Peter II dilepaskan dari rantai yang mengikatnya sejak sekian lama. Umat Islam sendiri yang membuatkan rantai itu terputus…” Rantai yang mengikatnya? Tidakkah anda perasan bahawa ada juga makhluk Allah yang telah dirantai sekian lama. Ya……dialah yang orang-orang Islam namakan sebagai Al-Masih D A J J A L !

Sabda Rasullulah SAW:
                        Dajjal itu sudah wujud sejak beberapa lama. Dia dirantai di sebuah pulau dan ditunggu olehekor binatang yang bernama “Al-Jassasah”
        (Rekod Hadis Sahih Muslim)

Adakah mungkin Paus Roman Peter II ini adalah Al-Masih DAJJAL? Saya pernah mengadakan perbincangan dengan seorang pengkaji, beliau mengatakan umat Kristian percaya bahawa Paus Roman Peter II inilah yang akan menyelamatkan mereka dari Antichrist = Al-Masih DAJJAL. Tetapi pada pendapat saya, mungkin Paus Roman Peter II adalah Al-Masih DAJJAL. Umat Kristian akan terus sesat dan disesatkan oleh Paus Roman Peter II ini. Jika benar Paus Roman Peter II adalah Al-Masih DAJJAL, maka dia akan perintah dunia melalui Baitul Muqaddis = Jurusalem sepertimana dalam ceramah Maulana Imran N. Hosein. Jika seseorang itu menjadi Pope, sudah pastilah pusat pemerintahannya akan berpusat di Vatican, bukan Baitul Muqaddis. Cam ne ini?

Sebelum ini saya ada mendengar desas-desus yang mengatakan pemerintahan Vatican akan berpindah ke Jurusalem tidak lama lagi, tetapi masa itu saya tidak tahu apa tujuan sebenar pemerintahan Pope dipindahkan ke Baitul Muqaddis. Sekarang saya sudah dapat mengetahui kenapa perlu Vatican berpindah ke Baitul Muqaddis. Ini kerana masanya sudah hampir dan The Last Pope akan dilantik dan memerintah dari sana! Paus Roman Peter II itu kemungkinan besar adalah Al-Masih DAJJAL, kerana dia akan memerintah dari Baitul Muqaddis dan telah dirantai sejak sekian lama.

The Bible apparently indicates that very near the end of time, the Pope will actually quit Rome, and move to Jerusalem, in order to exercise control over the glorious holy mountain of God, which is the explicit stated goal of Satan.

Mungkin sesetengah penganut Kristian mengangap Vatican akan menyelamatkan mereka dari Anti-Christ. Salib terbalik melambangkan Anti-christ itu sendiri!

Aku       : Tadi pak cik cakap pekerjaan Paus Benedict XVI dah nak selesai.... apa yang dia dah buat?…kenapa ada orang ganti dia… apasal tak terus ‘lead’ jer sampai hari Kiamat?
Jiran     : Paus sudah tua, jasad manusia ada usia tetapi jiwa tiada usia, jiwa boleh diserahkan pada jasad yang masih hidup… tiada masalah bagi mana2 Paus, jika jasad mereka mati, jiwa mereka akan disambung oleh Paus yang seterusnya Paus Pius XII yang terdahulu telah melahirkan seorang hamba. Hamba yang telah diberikan oleh Paus satu kuasa yang akan menemui sesiapa sahaja.

Seseorang hamba yang akan menemui kamu tanpa jasad Paus di depan kamu, hamba ini akan pergi ke setiap manusia yang bernyawa. Ya… begitu pantas ia datang apabila bayi-bayi baru saja keluar dari rahim ibunya, selepas itu hamba ini akan mengikut sehingga sejauh mana usia bayi2 itu … dan hamba ini juga buta, ia tidak mempunyai rupa, ia juga tidak mempunyai nama…

Aku      : Siapa hamba yang Paus Pius XII lahirkan tu?… ni pasal orang ke apa?
Jiran    : Paus Pius XII pernah berkata....
              Siapakah jasad tanpa jiwa dan siapakah jiwa tanpa jasad” Pekerjaan para Paus telah
              membuatkan lidah2 manusia berkata  pecah dan perintah”… telah diajar kepada kamu dengan perbezaan warna kulit, padahal kami menghasilkannya lebih halus lagi....
              ke atas warna kulit kamu sudah dilakukan dengan meletakkan suatu kaum di suatu wilayah yang kamu kata ia “negara”… selepas itu pecah dan perintah”… ke atas hati–hati kamu pula… 

Sungguh menakjubkan sehingga hari ini kamu masih memahami ia sebagai perbezaan warna kulit. Selain sahabat2 Nabi Muhammad SAW, hanya kami sahaja yang mengerti apa itu demi Allah yang jiwa Muhammad di tangan-Nya sekarang ini ia telah menjadi demi Tuhan yang jiwa2 manusia di tangan Paus

Nabi Muhammad SAW sungguh bijaksana... Baginda hanya membenarkan wujud hubungan Tuhan dan makhluk-Nya, Rasul dan umatnya, raja dan rakyatnya, ibu bapa dan anaknya… tidak wujud hubungan yang lain.... kami telah wujudkan pelbagai hubungan manusia dengan watak kehidupan palsu. Contohnya sebuah institusi pendidikan. Perlukah ada orang yang bergelar pengarah, timbalan pengarah, eksekutif kanan dan lain-lain??… Perbezaan watak inilah yang akan pecah dan perintah”… Hati-hati kamu bodoh benar wahai orang2 Islam, tidakkah kamu terfikir mengapa watak2 ini tidak wujud semasa zaman Nabi Muhammad SAW dahulu???… dan kamu juga diajar supaya merasa diri sebagai kaum yang bodoh, sekiranya tidak wujud kesemua watak2 itu dalam kehidupan kamu…

Aku   : Nanti sat pak cik… adakah ini yang dikatakan “hambaPaus?… tak de pun sebarang simbol seperti sebelum ni??…
Jiran  : Ada… para Paus telah menamakan “h a m b ” sebagai Benedictine Order. Ya.... Benedictine Order. Ia sangat persis untuk mengetahui jiwa2 manusia sama ada mereka akan menyembah Allah SWT Tuhan Nabi Muhammad SAW atau menyembah Lucifer~Iblis...

Aku    : Ingatkan nama spesis babun kat Afrika tadi… Benedictine Order, adakah ia seperti suatu peraturan atau suatu undang2?  
Jiran  : Benedictine Order adalah tentang segala perkara di dunia ini yang tertulis di atas kertas, kemudian kamu akan mengatakan ia sebagai ilmu, maka terjadilah diri kamu seperti hari ini… bukan mudah nak membuatkan kamu menerima ia sebagai ilmu…

Aku    : Kenapa pak cik perlu buatkan kami menerima Benedictine Order sebagai ilmu?
Jiran  : Sebab ilmu itu sebenarnya adalah undang-undangIlmu adalah undang2 untuk jiwa kamu, dan undang-undang bertulis yang ada di dunia ini masih lagi sebagai undang2 tetapi untuk jasad kamu. Contohnya ilmu “kimi-‘A’!”.... kenapa diajar dalam bentuk sebagai ilmu???… dan bukan diajar dalam bentuk undang2???.... sudah pasti kamu tidak mahu belajar sebab kamu akan lihat ia sebagai suatu paksaan.... para Paus telah amanahkan “Benedictine Order” ini kepada United Nation (UN)… melayu kata Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB)

                                                                   
 Aku      : Gila ke apa dunia ni???.... Mengarut lah pak cik PBB kan selalu buat kebajikan, tolong negara miskin dan jadi rujukan mana2 masalah negara2 di dunia ni… pak cik jangan cakap sembarangan!!!....
 Jiran   :Benedictine Order is simbolize by the olive wheat and grain”… dan kamu lihat UN
              menggunakan simbol Benedictine… dan para Paus telah membina perjuangan yang akan diselesaikan oleh Paus yang akan datang….
             (Perasan jugak aku yang logo PBB tuh memang ada simbol Benedictine… planet bumi dekat dalam, diluarnya ada simbol mengelilingi bumi tu macam padi, bentuk gandum pun ada, macam daun zaitun pun ada… tapi ada dua, kiri dan kanan)

            Saya tahu apabila kamu mendengar PBB, di fikiran kamu akan terbayang suatu kuasa besar…dari sebesar-besar undang2 sehingga sekecil-kecil undang2 dilaksanakan, pertama kali Benedictine Order datang kepada kamu apabila kamu lahir saja, kena daftar sijil lahir,
          sehinggalah kamu mati kena daftar sijil mati.... permit kubur. Maka Benedictine Order terpisah dari kamu… tidak kiralah… undang2 jenayah, undang2 ekonomi, undang2 jalan raya sekalipun… apa sahaja di dunia yang fana ni yang namanya undang-undang ia adalah Benedictine Order.

 Aku   : Ah… persetan kan. Tak mungkin la pak cik… bukan ke setiap negara ada peruntukan dan menggubal undang2 mereka sendiri?... cam ne pak cik boleh kata semua undang2 dekat dunia ni milik gereja?...
 Jiran : Saya tak tipu kamu walau sedikit pun… Cuba lihat di mana2 saja negara sekalipun. Pada bendera,jata, mahkamah, perlembagaan dan apa saja yang seumpamanya.  Mereka semuanya memakai simbol Benedictine … ‘Cantus’ dan Benedictine macam adik-beradik, mereka tidak boleh dipisahkan…
   
 Aku     : Undang-undang untuk jiwa???… Kalau Benedictine Order untuk undang2 jasad manusia dah ada simbol  pada jata, bendera, perlembagaan semua tu… Benedictine Order untuk undang2 jiwa manusia apa pulak???
Jiran    : Ini adalah yang berat sekali bagi kamu… katakan lah pada saya yang kamu tidak ingin  langsung nak mengetahuinya...
      
Aku     : Tak kisah la hati saya pedih menerimanya.... pak cik citer ajer la... saya sanggup.
Jiran   : Nabi Muhammad SAW dan para sahabatnya MELARANG i l m u sesuatu yang memberikan h a r g a kepada d i r i sendiri… maka kami hasilkan perkara2 yang berlawanan dengan Nabi Muhammad SAW dan para sahabatnya. Setiap perkara yang kamu lalui sehari-hari akan membentuk jiwa2 kamu… Semasa kamu kanak2… kamu diajar menggunakan panca indera… Kamu diajar bagaimana sesuatu ilmu itu akan meresap masuk ke dalam otak kamu.... kamu diajar membaca, menulis, mengira, mewarna, bermain, berlari....

            Selepas itu kamu akan ditanya “Bila dah besar nanti nak jadi apa?.... Apa cita-cita kamu nanti?”… Kamu diajar supaya menjawab “Bila saya dah besar saya nak jadi doktor, cita-cita saya menjadi peguam dll”. Perbezaan jiwa belum wujud tetapi fungsi2 watak sudah kamu fahami. Selepas itu kamu akan diajar fungsi-fungsi ilmu, bagaimana setiap ilmu akan bertindak mengikut maknanya tersendiri… kamu merasa kagum dan percaya ilmu selepas itu kamu akan terpisah dengan orang lain di sekeliling kamu hatta adik beradik kamu sekali pun...

Kamu diajar untuk menilai “pelajar p a n d a i” dan “pelajar b o d o h”… pelajar pandai mendapat pujian,    pelajar bodoh dimarahi oleh ibu bapa mereka.... ini adalah asas untuk memecah belahkan kamu… Tetapi kamu diajar perpaduan antara kaum supaya kamu percaya warna kulit lah yang menyebabkan perpecahan.... Padahal perbezaan I L M U adalah senjata.... Ilmu yang berbeza maka pekerjaan kamu juga berbeza. Maka berbezalah duit kamu, berbezalah rumah kamu, berbezalah juga perhiasan kamu, berbezalah m a r u a h atau harga diri kamu.

Selepas itu kamu diajar miskin kaya tiada beza sama sahaja”… maka lupalah kamu bagaimana ia bermula. Pelbagai masalah kehidupan direka, supaya pelbagai penyelesaian dapat direka. Pelbagai penyelesaian direka supaya pelbagai ilmu dapat direka. Pelbagai ilmu direka supaya pelbagai pekerjaan dapat direka. Pelbagai pekerjaan direka supaya pelbagai taraf hidup direka.

Pelbagai taraf kehidupan direka supaya pelbagai jiwa manusia dapat direka. Pelbagai jiwa manusia direka supaya pelbagai maruah dapat direka. Pelbagai maruah direka supaya pelbagai cara diri mereka akan dibeli. Maruah yang akan meng K A F I R kan semua orang Islam, mereka yang kafir sememangnya telah kafir...

(Patut la kadang2 tu... aku tengok la contohnya kat hotel2, orang2 Islam yang kononnya smart, dengan selamba badak aje tonggang arak, maksudnya diorang ni sebenarnya dah kafir la ye?... Kalau yang dah kafir tu memang takde orang peduli pun sebab mereka sememangnya begitu. Maknanya kalau perempuan Islam yang sengaja tak pakai T U D U N G @ free hair, aper citer? agak2 tarafnya apa?)   

Aku    : Peh…! teliti betul pekerjaan orang2 pak cik, tapi kan bagaimana maruah’ boleh mengkafirkan orang2 Islam???... Apa buktinya? Bukannya kami tak de otak nak menilai cam ne sesuatu keadaan itu untuk dinilai sebagai kafir
Jiran  : Benedictine Order telah menguasi semua manusia di planet ini, tiada siapa dapat melarikan
diri… malah manusia berebut2 untuk memilikinya.... Mereka sangat menyayangi diri sendiri, malah mereka akan mempertahankan maruah ini dengan apa cara sekalipun. Kami tak perlu buat apa2 pun... percayalah seperti juga ‘Cantus’… kami juga memberikan pakaian yang indah2 kepada mereka ini… Mereka benar2 sukakannya... malah jika Paus berkata kepada mereka “Pakaian ini adalah khidmat bakti yang kamu curahkan kepadaku”… mereka akan menafikannya!!!… bagaimanakah Muhammad ke-2 (Al-Masih Mahdi) dapat menyelamatkan mereka sedangkan Paus sendiri sudah mengatakan kebenaran??? 

Aku   : Sedangkan Paus sendiri mengakui cakap cam tu dan diorang tak layan… apatah lagi Al-Masih Mahdi !… Dunia betul2 nak Kiamat!!!.... Apa pakaian yang mereka pakai sampai dahsyat macam ni jadinya ???
Jiran  : …Mereka adalah orang2 yang memakai... T I E atau tali leher. Itulah simbol “Benedictine Order”... bukan itu aja... apa saja “pekerjaan manusia yang didatangkan dengan pakaiannya” adalah Benedictine Order!!... Mereka adalah golongan manusia yang kamu kata sebagai golongan profesional, kolar putih dan kolar biru, pakaian formal dan pakaian seragam… Semuanya berkhidmat untuk Benedictine Order. Lihat saja pakaian pelajar sekolah, doktor, ahli perniagaan...    mereka semua sama sahaja... Walaupun pakaian diantara mereka berbeza tetapi fungsi mereka sama saja… Benedictine Order mereka semuanya tidak menyedari bahawa mereka sendiri menjayakan Benedictine Order… semua manusia benar2 telah dikuasai oleh gereja...

Aku    : Pelik bin ajaib!!!… apa yang telah berlaku sehinggakan berbilion2 manusia telah berkhidmat untuk
            Paus??!!! Dah le tak de gaji.... macam kuli batak pun ada...
Jiran  : Dulu dari negara kamu, Mesia ada pemimpin kamu yang telah memerintah selama 23 tahun
diundang menemui Paus John Paul II. Pemimpin kamu telah ditanya tentang pencapaian
            Benedictine Order di sana. Paus John Paul II sangat gembira dengan pemimpin kamu yang sangat sukakan orang Jepun… ”Dasar Pandang ke Timur”… Dia selalu mengulang-ulang ayat ini.
           
Sebab itulah mengapa orang2 Islam sengaja dicabar dengan ilmu ini ilmu itu, mundur ini dan mundur itu, maju ini dan maju itu… orang2 kafir segaja dimajukan supaya orang Islam tersepit dan membuatkan orang2 Islam merasa “Benedictine Order” suatu keperluan hidup… orang2 Islam tidak menyedarinya bahawa mereka bersaing untuk Benedictine Order... Saya seorang Bishop harus tau kata2 orang Islam yang terkenal seperti berjaya di dunia dan akhirat, menjadi seorang Islam yang cemerlang”… semua dirancang supaya ia meyakinkan kamu tanpa kami suruh kamu berkata seperti itu…

Aku    : Jadi… Benedictine Order ni sudah berjaya ke belum?… Kalau ia sudah berjaya kenapa orang Islam sekarang ni masih mampu mengucap Syahadah?...
Jiran  : Sebenarnya ia telah dirancang 1000 tahun dahulu, semasa zaman seorang paderi yang bernama St. Malachy… Vatican telah merancang bahawa Paus yang ke-111 akan memikul suatu pekerjaan...                 Maka Kardinal Joseph Ratzinger semasa ditabalkan sebagai Paus yang ke-111, dia diberi nama “Paus Bendict XVI”  Paus terakhir menggunakan nama “Benedict”…  Dia Paus yang akan meraikan kejayaan “Benedictine Order”. Kejayaan ini dinamakan sebagai Glory of the Olive”. Ya… simbol Benedictine… Apa yang Islam sedang perjuangkan??... Bodoh piang orang2 Islam… Sungguh menakjubkan!!! Pengikut Nabi Muhammad SAW sebodoh ini….
   
Aku    : Kalau macam ni la keadaannya… orang2 kafir lagi la bodoh bertingkat2 sebab diorang lagi maju…tapi pasti ada orang2 Islam yang akan lawan Benedictine Order... kan?
Jiran  : Mahukah kamu tahu mengapa Muhammad ke-2 (Al-Masih Mahdi)  akan kelihatan seperti orang jahat, seperti yang saya katakan sebelum ini? Sebab dia menentang Benedictine Order!!! Ya, setelah umat Islam sendiri mengakui bahawa pekerjaan mereka mendatangkan keselesaan hidup dan mereka berkata

Ilmu2 ini dari cendekiawan Islam terdahulu, dan lihatlah kawan2ku inilah nikmat Islam” sebab itulah umat Islam diumpan supaya mereka mempertahankan ilmu2 ini bahawa ia lahir dari sarjana2 Islam… padahal kami telah mengubah suai ilmu ini sebelum penjajah mengajarkannya kepada kamu apabila Paus Roman Peter II muncul nanti, umat Islam akan dituduh oleh orang2 kafir bahawa ilmu2 kepunyaan orang Islamlah yang membawa kerosakan kepada diri mereka…

Orang2 Islam akan dibunuh habis-habisan oleh orang kafir... gereja x perlu buat apa pun… adakah orang2 Islam yang dikatakan “umat Islam cemerlang” akan meninggalkan semua “kecemerlangan” mereka ketika Muhammad ke-2 (Al-Masih Mahdi) datang untuk mencabut kecemerlangan palsu mereka??… Saya fikir tidak!!! Mereka akan mempertahankan “Benedictine Order”… Saya izinkan untuk kamu cerita sumer perkara ini kepada orang2 Islam… kamu akan lihat mereka akan berkata kepada kamu “Kamu dan cerita kamu semuanya tipu belaka...!!.hu hu”

Aku   : Siapa yang akan kata cam tu pada saya???…
Jiran : MEREKA SEMUANYA…

Luahan Peribadi:
Cantus dan Benedictine… macam adik beradik, mereka tidak boleh dipisahkan. Apasal dia kata tak boleh dipisahkan?. Erk... lupa la pulak aku nak tanya. Seingat aku satu2 nyer pemimpin kita yang pernah jumpa Paus John Paul II adalah PM ke-4. Ya... sebelum dia letak jawatan, Dasar Pandang ke Timur, 23 tahun perintah. Sanggup ke kalau korang bakar segala sijil, diploma dan ijazah kehormat korang???... Benedictine Order semua tu… Tak de beza pun klu korang tak pakai tali leher, seluar slack dan kemeja… kojer tetap sama… tak buat kerja tak de gaji, cam ne nak bagi anak bini makan?…
            Sekali lagi Jiran tersebut menyebut tentang Pope Roman Peter II yang akan muncul selepas 111th  Pope iaitu Pope Benedict sekarang dan tentang Benedictine Order. Apabila Paus Roman Peter II muncul nanti, umat Islam akan dituduh oleh orang2 kafir bahawa ilmu2 kepunyaan Islam lah yang membawa kerosakan kepada diri mereka…. orang2 Islam akan dibunuh habis-habisan oleh orang kafir... gereja tak perlu buat apa pun…
   
Ramai orang menuntut ilmu kerana pangkat dan kedudukan. Ini adalah salah satu tanda kiamat. Keadaan ini bertepatan dengan situasi sekarang. manusia menuntut ilmu kerana mahu mengejar pangkat, kedudukan dan harta + wanita! Bertepatan dengan kata-kata Jiran tersebut di bawah.

“...Benedictine Order telah berkuasa terhadap semua manusia di planet ini, tiada siapa dapat melarikan diri… malah manusia berebut2 memilikinya... mereka sangat menyayangi diri sendiri, malah mereka akan mempertahankan maruah ini dengan apa cara sekalipun… kami tak perlu buat apa2 pun... percayalah seperti ‘Cantus’… Kami juga memberikan pakaian yang indah2 kepada  mereka ini… Mereka benar2 sukakannya...”

Jiran itu juga tidak kisah rahsia sebegini disebarkan kerana dia tahu ramai antara kita langsung tidak percaya dengan semua ini. Gelak terguling2 adalah kot. Ada beberapa faktor yang menyebabkan mereka tidak percaya, antaranya adalah minda mereka terlalu lama terpenjara oleh sistem Al-Masih Dajjal.

“...Saya izinkan untuk kamu cerita perkara ini kepada orang2 Islam…. kamu akan lihat mereka akan berkata kepada kamu “Kamu dan cerita kamu semuanya tipu belaka...”.

Jiran   : Sudah lama kamu tidak kelihatan, ke mana kamu telah pergi...
Aku    : Balik Mesia sat. Ada hal sikit…
Jiran   : Hmmm… buat persiapan ke??…
            (terkedu lidah teman bila dia kata cam tu)

Aku   : Tak de lah… jumpa kawan-kawan lama jer…
Jiran : Sumer tu sia-sia jer, keperluan di dapur rumah saya pun hanya cukup untuk sehari-harian aje.

Aku   : Tak jugak… selain tu saya ada kumpulkan peristiwa dan berita2 di kampung saya, surat khabar bertarikh sebelum kemerdekaan sehinggalah sebelum saya meninggalkan Mesia… Kemudian saya suruh peguam saya susun setiap perlembagaan undang-undang dari yang paling besar sehinggalah yang paling kecil menjadi bentuk seperti pokok yang ada dahan dan ranting sehingga ke daunnya.

Saya sewa sebuah dewan dan mengupah orang menulisnya di atas kertas dan susun kertas satu persatu mengikut susunannya sehingga penuh lantai dewan sampai ke kaki lima… Kertas ini bewarna hitam kemudian saya minta peguam saya ‘trace record’ kes mahkamah yang pernah berlaku di Mesia dan tulis di atas kertas dan susun kes mengikut kertas hitam tadi (kes yang berdasarkan peruntukan undang2)… Kertas mahkamah ini bewarna coklat dan ditampal di atas kertas hitam itu…

Dalam sebuah dewan yang lain… susun organisasi kerajaan, kementerian, jabatan mengikut pokok dan rantingnya… kertas kerajaan ini berwarna biru… selepas itu kami susun fungsi dan skop tugas setiap organisasi kerajaan ini di atas kertas hijaukertas hijau ditampal di atas kertas biru. Di sebuah dewan yang lain juga… susun organisasi kerajaan dari pemerintah, menteri, pegawai-pegawai kerajaan... (susun mengikut gred jawatan). Organisasi kerajaan ini kertasnya berwarna merah… kemudian tugas-tugas jawatan ditulis di atas kertas oren… kertas oren di tampal di atas kertas merah

Dan di 6 dewan yang terakhir… dewan yang paling besar… ini yang paling sukar… kami menyusun setiap peristiwa2 dan berita2 yang berlaku selama lebih 53 tahun, 365 hari setahun, 30 hari sebulan, 7 hari seminggu, 24 jam sehari... Kertas peristiwa ini berwarna kuning… pokok dan dahannya berdasarkan turutan tarikh… Dan banyak juga duit dan orang yang saya belanjakan untuk kerja2 ini…

Jiran  : Jika orang lain tahu, orang akan kata kamu ni kurang siuman… tiga suku tiang. Goblok. Tapi tidak bagi saya… kamu mencari sesuatu yang orang lain tidak pedulikan… tapi kamu akan menemui jalan buntu semasa menyusun semua ini…
 Aku    : Betul tu pak cik… tapi cam ne pak cik boleh tau ni...?
Jiran  : Kamu mahu melihat “Benedictine order” dengan seluas mata memandang??… Kamu mahu tahu bagaimana Benedictine Order ini berhasil?… Tapi susunan itu banyak kekurangannya… Manusia yang perlu menggerakkannya… kamu tidak akan mampu menulis bilangan manusia di atas kertas...

Aku    : Orang2 pak cik mesti pernah buat perkara seperti ini… betul tak?... Saya rasa mungkin Vatican telah menyusunnya beratus tahun dahulu… itu anggapan saya saja lah...
Jiran  : Kami tak pernah pun tulis di atas kertas sekalipun… ia hanya bermain dalam kepala kami saja...

Aku    : Wah…hebat betul orang2 pak cik… tak menulis Benedictine Order pun atas kertas… kalau tak tulis pada kertas, Vatican tulis dekat mana??… Mustahil lah pak cik!... perkara ini begitu rumit... akal manusia pun tak mampu ingat semua ni…
Jiran  : Tiada masalah bagi Paus malah Paderi sekalipun… Benedictine Order hanya berlegar-legar diingatan mereka… Kami sangat kenal wali-wali Islam lebih dari anak murid wali itu sendiri mengenali gurunya... Wali Islam lebih mulia dari malaikat… Mulia bukan setakat nama, malah wali Islam mampu melakukan sesuatu yang malaikat mampu lakukan
 
 















 
 Aku    : Memang la wali-wali Allah mulia… manusia dan malaikat kan makhluk yang berbeza, berbeza
            alam… mana mungkin manusia mampu melakukan perkara yang malaikat boleh lakukan??...
Jiran  : Tuhan kepada Nabi Muhammad SAW pernah berkata yang malaikat mampu mengira jumlah
titisan hujan yang turun dari langit… Tetapi wali-wali Islam mampu mengira kerosakan jiwa manusia satu persatu dan sebab ia berlaku… Umpama jumlah titisan hujan yang turun ke bumi… Benedictine Order akan merosakkan jiwa manusia sedikit demi sedikit umpama titisan hujan yang turun ke bumi…

Wali Islam memang tak guna!! Memang Celaka...! Mereka ini akan mengganggu urusan Paus!! Wali Islam mampu menghidu Benedictine Order… Maka Knight Templar telah menjejaki bumi wali Islam sehingga ke timur dan ke bumi bangsa Melayu di Nusantara…

Di Nusantara, Knight Templar telah menemui tapak kaki terakhir wali-wali IslamMereka perlu ditentang dan dibunuh!! Paus pernah berkata kepada Knight Templar Bunuh ‘wali sembilan’ atau kamu akan lihat tapak kaki mereka di RomeRupa-rupanya wali-wali Islam hanya tahu perkara2 yang menyebabkan kerosakan jiwa... tetapi tidak tahu bagaimana mahu menghasilkan perkara2 itu… Wali-wali Islam bukan tandingan kepada kebijaksanaan Paus dan “wali-wali gereja”.

Aku    : Wali-wali gereja???… gereja pun ada pangkat wali ke?... Adakah mereka mempunyai kebolehan seperti wali-wali Allah yang pak cik cakap sebentar tadi?
Jiran  : Tuhan Nabi Muhammad SAW itu Maha Adil… Dia memberikan musuh2 Nabi Muhammad SAW kelebihan yang sama... Benedictine Order ditulis oleh wali2 Vatican… Mereka “menulis seperti malaikat”. Ya… menulis seperti malaikat, menulis di dalam jiwa bukannya di atas kertas...
 Aku    : “Menulis seperti malaikat?…” Adakah pakcik mengatakan menulis seperti malaikat Raqib dan ‘Atit???… Dua malaikat yang menulis amal baik dan jahat?
Jiran  : Yup… benar sekali… jiwa manusia adalah roh. Roh manusia diciptakan dari cahaya… Malaikat menulis amalan kamu sepantas cahaya… jiwa manusia sifatnya berubah-rubah dan iman manusia berubah-rubah sepantas cahaya… Maka Benedictine Order perlu “direka sekecil zarah… supaya ia boleh berfungsi dan bergerak sepantas cahaya…

Aku    : Kenapa Benedictine Order direka sekecil itu dan perlu bergerak sangat pantas seperti cahaya?…
Jiran   : Benedictine Order perlu direka pantas supaya mampu berfungsi dalam keadaan diri kamu tidak
Menyedarinya. Apabila kamu tidak menyedari ia berlaku, maka kamu sebenarnya telah pun tertipu… “Pandangan mata selalu menipu, tafsiran akal selalu tersilap, dan lidah pula selalu tersasul”… Bukankah kata2 ini terkenal dikalangan orang2 Islam?… Siap wat lirik lagu nasyid lagi.

Aku    : Apa pentingnya Benedictine Order perlu sepantas cahaya???… klu lebih perlahan dari cahaya tak boleh ke???
Jiran  : Pandangan mata yang selalu menipu. Ya… mata paling banyak belajar…. disebabkan mata berfungsi dengan cahaya… urat-urat saraf menghantar isyarat ke otak sepantas cahaya… Maka Benedictine Order perlu lah sepantas cahaya… 299 792 458 ms-1

Aku    : Ish mustahil la semua ni... Jika Benedictine Order sepantas cahaya… Contohnya sebuah kereta lakukan…adakah kereta perlu bergerak sepantas cahaya dan contohnya yang bukan benda seperti sistem pendidikan… Jika sistem pendidikan dan kereta bergerak sepantas cahaya…dah tentulah mata pun tak sempat nak tengok…cam ne nak tipu manusia?... ha... apa lagi jawab la.
Jiran  : Yang pantas itu bukan jasad atau penampilan, tetapi t u j u a n & h i k m a h sesuatu ciptaan Benedictine Order meresap ke dalam jiwa… Meresap ke dalam jiwa sepantas cahaya…

Aku     : (meresap sepantas cahaya…lama jugak aku termenung…)
 Pak cik… yang dikatakan Benedictine order direka sekecil zarah”… tu pulak cam ne??
Jiran   : Membahagi-bahagikan fungsi manusia supaya tujuan dan hikmah sesuatu ciptaan Benedictine
Order tidak meresap ke dalam penglihatan… Tidak meresap ke dalam penglihatan mata manusia. Bila ia tidak meresap ke dalam penglihatan manusia, maka… semuanya akan jadi indah–indah belaka. Kejahatan akan dilihat sebagai kebaikan. Kebaikan akan dilihat sebagai kejahatan. Ya… membina kelemahan manusia supaya menilai sesuatu berdasarkan apa yang mereka lihat di depan mata saja.

Misalnya di zaman Nabi Muhammad SAW. Jika dia seorang peniaga, maka dia akan melakukan semua pekerjaan sebagai peniaga. Dialah yang menimbang, dia yang menerima bayaran dialah juga yang menjual… Maka Benedictine Order telah mengecilkan fungsi manusia seperti yang kamu lihat pada hari ini. Dalam kerajaan dan perniagaan mesti mempunyai pelbagai tugas dan masalah… Selepas itu kamu akan berkata “Saya hanya berniaga aje”. “Saya hanya pekerja aje”…

Maka bodohlah kamu tidak mengetahui jika fungsi kamu digabungkan menjadi apa… Kamu merasakan ia pekerjaan yang baik sebab kejahatan itu tidak berlaku di depan mata kamu… Kejahatan yang “direka sekecil zarah”. Memanglah kamu tidak nampak!! Peranan manusia yang pelbagai ini apabila digabungkan, ia telah memberi kepada Vatican kuasa untuk menentukan nasib masyarakat dunia... Kuasa di hujung jari…!! Mengawal berbilion umat manusia sehingga setiap orang sekali pun… Dengan angka-angka sahaja... Bila Paus jentik aja angka2 ni maka berjuta-juta manusia akan menderita!! Mati kelaparan. Sasau pastu terjun bangunan bunuh diri, masuk neraka.
     

Aku    : Bagaimana seorang manusia saja seperti Paus, Paus Benedict XVI boleh menentukan nasib manusia dengan angka2 sahaja… Apakah angka-angka itu??
Jiran  : Angka itu adalah apa yang manusia sebut sebagai “M A T A  W A N G”… Lihatlah wahai manusia… bagaimana kamu dikawal kehidupan hanya dengan angka sahaja!… Bukan apa pun. Dengan angka sahaja, lihatlah penderitaan manusia yang disebabkan “tidak cukup angka dalam poket mereka”. Mereka kelaparan, tidak mampu berkahwin, bermusuh, membunuh, membakar, mengadu domba, mencuri, rasuah, khianat, peras ugut, menindas dan mengkhianati sesama sendiri

Semua ini disebabkan tidak lain dan tidak bukan “angka-angka pada kertas”. Dan pada waktu ini kamu sedang berkata “Ini cuma duit saja bukan ada apa2 pun”… <figures just numbers> Jika mata kamu melihat duit… maka kamu akan kata itu adalah duit… Bodoh sungguh !!!! Benedictine Order telah membina kelemahan manusia supaya menilai sesuatu benda atau perkara berdasarkan apa yang mereka lihat di depan mata sajaSekarang ini katakanlah kepada saya ”Saya bangga jadi seorang Pengarah”…”Saya bangga mendapat segulung ijazah….master ...PHd”

Kasihan sungguh manusia… Manusia sendiri menjayakan Benedictine order! Wahai Nabi Muhammad SAW!!... Segala usaha kamu dahulu hancur lebur… Zaman Nabi Muhammad SAW cuma ada pasar... ”pasar” telah menjadi “p a s a r a n”. “wang” telah menjadi “matawang”. Terima kasih kasih sangat-sangat dan tak terhingga kepada dua orang kesatria Vatican. Keluarga Weishpaut dan keluarga Rotschild dan tidak lupa juga kepada keluarga Rockefellar. ”Angka-angka yang boleh dipegang dengan tangan”.

Sekarang ini tunggu masa aje… Wahyu terakhir al-Quran sudah sempurna diperangi… Cuma tunggu Paus terakhir sahaja... Bukan untuk jentik angka2 ini…Tetapi untuk pijak habis-habisan angka-angka ini!!… pijak sampai lumat... pastu lunyai...

Aku   : Benedictine Order ni sungguh rumit sehingga saya tak tahu dimana hujung dan pangkalnya… Tak tahu bagaimana semua ni bermula. Bila disusun–susun lagilah penin kepala… lagi la nak “menulis seperti malaikat”…
Jiran : Benedictine Order boleh dirasa dengan hati. Hati kamu mesti lebih pantas dari pandangan mata
           supaya akal kamu tidak ditipu pandangan mata... tetapi saya lihat kamu langsung tidak mampu...
Aku   : Jika manusia biasa tidak mampu melihatnya… cam ne kami boleh terlibat sama dengan
           Benedictine order… padahal kami tak tau pun kewujudannya??...
Jiran : Untuk itu kami telah menghasilkan makhluk yang sama pantas seperti malaikat… Kadang-kadang bila kita tengok bursa saham dan nilai matawang kita tak tahu bagaimana ia terhasil kemudian dengan tak sengajanya terbagi lak kuasa pada orang lain untuk mengawal kita… Kamu silap kerana menganggap ia cuma nombor2 sahaja. Kalau bisnes forex atau internet lagi teruk… Alih2 je dapat duit tapi tak tahu duit tu datang dari mana? siapa punya… mungkin ada orang yang tertindas disebabkan keuntungan kita… kita tak nampak depan mata. MLM pun sama.

Aku    : Dulu pak cik ada cerita pasal malaikat kan?… pasal Vatican mencipta makhluk yang sama pantas  seperti malaikat kan. Adakah ini suatu perumpamaan atau memang makhluk ini betul-betul ada dan boleh dilihat?... Bila pak cik sebut makhluk aje saya rasa ia seperti makhluk hidup seperti manusia atau haiwan...
Jiran  : Makhluk hina ini hanya sebagai asbab saja, tidak penting bagi kami… Apa yang lebih utama adalah serapuh mana jiwa manusia dapat dihasilkan dengan masa yang semakin suntuk ni. Ya... hanya tinggal setahun dua ni saja. Tujuan penciptaan adalah dari arahan Vatican, yang membuatnya adalah kesatria-kesatria. Tetapi ia tidak terus dicipta. Apabila Benedictine Order telah sempurna bertakhta di hati manusia barulah ia akan dilepaskan… hu hu...

Aku   : Maksud pak cik makhluk ini bukan matlamat, tetapi ia dicipta untuk membantu menjayakan Benedictine order… macam tu ker?. Apa yang orang2 pak cik buat sebelum makhluk sekor ni dilepaskan?
Jiran  : Ya…. semasa penjajahan, walaupun pemerintahan telah dipisahkan dengan raja yang hanya menguruskan agama dan budaya, hasilnya masih tidak memuaskan. Walaupun kerajaan di seluruh dunia telah digulingkan, tapi semua agama di dunia ni masih lagi tegak berdiri… Umat Islam masih menyembah Allah, umat2 kafir di timur dan barat, utara dan selatan masih menyembah berhala.

Begitu sakitnya hati Paus dan paderi2 Vatican melihat suasana ini… sakit hati yang teramat sangat. Banyak nyawa dan harta telah raja2 Eropah korbankan untuk Vatican. Vatican bukan mahu kekayaan hasil bumi di tanah-tanah jajahan dan raja2 Eropah telah menjadi tulisan dalam buku sejarah aje demi melindungi gereja. Tinggal abuk dengan asap je.

Aku    : Macam tu sekali ker?… Awat kehidupan sesuatu rakyat tidak berubah walaupun kerajaan mereka telah digulingkan? Rakyat mampu teruskan hidup sendiri tanpa sebuah kerajaan ke?
Jiran  : YA BENAR SEKALI… Walaupun kerajaan mereka telah hancur tetapi rakyat masih mampu berdikari, rakyat tiada masalah. Mereka lari ke ceruk hutan dan gua lalu mencari makanan sendiri. Kebergantungan kepada raja tidak wujud, rakyat tahu apa yang mereka harus lakukan. Mereka tak perlukan kepimpinan sesiapa. Sesiapa sahaja mampu berjuang… merekalah raja, merekalah bapa, merekalah guru, merekalah rakyat. Seorang saja mampu buat pelbagai perkara lalu Paus berkata...

Jadikan mereka setiap seorang, satu kebolehan saja”. Kamu akan lihat pemerintahan Paus-Paus Benedictine akan datang nanti, rakyat akan memberi makanan kepada pahlawan, pahlawan akan memberi keselamatan kepada rakyatnya. Jika rakyat mati, pahlawan akan mati kelaparan…

Pisahkan pahlawan dan rakyat. Kuncinya “mewujudkan ke B E R G A N T U N G an antara satu sama lain”. Ya… supaya mereka menjadi benar2 lemah sebelum Muhammad ke-2 (Al-Masih Mahdi) kembali lagi. Pecahkan mereka kepada seberapa banyak bahagian yang boleh. Rakyat yang menjadi pahlawan, rakyat yang bercucuk tanam, rakyat yang mengurus rakyat, Alim ulama’ yang hanya tahu menulis kitab dan raja yang hanya pada nama dan simbol sahaja. Itulah yang dinamakan “negara”. Tetapi selepas beberapa ratus tahun kemudian, barulah kami dapat mewujudkan kebergantungan sehabis mungkin terhadap Benedictine Order…

Aku    : Selepas beberapa ratus tahun? Jadi penjajahan dunia tu boleh dikira sebagai permulaan sajalah bagi Vatican menguasai manusia?… Jadi dalam masa tu apa yang Vatican telah lakukan?… Bagi saya ia suatu masa yang sangat la lama…
Jiran  : ...Memang ia mengambil masa yang sangat2 lama untuk manusia menerima pakai order ni
Selepas penjajahan tamat, semua manusia tidak mahu peperangan berlaku lagi. Semua manusia telah terpadam semangat untuk berjuang… Kami telah mengajarkan nenek moyang kamu ini supaya menyayangi jasad sendiri. Kesatria kami berkata kepada nenek moyang kamu…

Jangan risau... walaupun kami ini penjajah, kami tetap akan menjaga keselamatan kamu. Kamu perlukan keamanan supaya kamu boleh beramal ibadah dengan sempurna
Lalu nenek moyang kamu yang bodoh itu pun menjawab
Ya... ada baiknya juga ada orang yang tolong menjaga keamanan untuk kami. Maka tak perlulah kami bersusah-payah
Bodoh sungguh mereka ini!... Kami telah mewujudkan suatu kebergantungan yang paling asas sekali… keselamatan jasad!!

Aku    : Kenapa Vatican mahu penjajah jaga keselamatan kami?... Kenapa tak bunuh je nenek moyangkami kan senang… maka tak de la kami. Sungguh licik perancangan Vatican... keselamatan jasad… apa kena mengena dengan Benedictine order?
Jiran  : Benedictine Order akan berada dalam diri setiap manusia… Masalah seterusnya adalah bagaimana hendak membuatkan manusia ini menerima Benedictine Order dalam keadaan mereka tidak sedar. Ya tidak sedar… Kerana Paus mahu ia berlaku tanpa perlu berunding dengan manusia… Bila berunding dengan umat manusia maka akan wujud pilihan… Nak dengan  tak nak? Bagi mengelakkan wujudnya pilihan maka ada sesuatu mesti berlaku supaya pilihan tidak wujud. Nak membuatkan pilihan tidak wujud sesuatu mesti berlaku supaya orang tidak sedar apa yang sedang berlaku. Nak membuatkan manusia tidak sedar sesuatu yang berlaku mesti semuanya secara semulajadi… Bukan mudah nak mengatasi daya fikiran manusia yang berbilion orang jumlahnya…

Aku   : Oh… jadinya Benedictine Order ini bukanlah suatu pilihan. Patut la dulu pak cik cakap pasal Bayi. Sejak bayi lagi Benedictine Order sudah menguasai manusia. Setiap nyawa manusia… apa yang pak cik maksudkan dengan sesuatu harus berlaku supaya Benedictine Order akan diterima tanpa wujud pilihan dan tanpa semua manusia sedari?
Jiran  : Kamu masih ingat lagi. Ya... selepas jasad manusia selamat, manusia sudah menyukai suasana selamat. Maka peperangan besar-besaran harus berlaku sekali lagi… supaya membuatkan manusia merasa mempertahankan jasad adalah syarat iman yang perlu dipertahankan!! Untuk memastikan perang ini akan berlaku, maka Paus-Paus Renaissance telah memudahkan pekerjaan Paus-Paus Benedictine.

Renaissance telah mewujudkan manusia yang percaya ilmu2 yang menyebabkan kesejahteraan terhadap jasad manusia. Lalu Vatican telah mewujudkan suatu suasana yang manusia panggil ia sebagai Revolusi Industri”. Maka umat2 kafir yang bodoh piang ini (orang Eropah) mulalah mencipta barang-barang yang memberi keselesaan kepada jasad. Maka, bermula dengan ini umat manusia mula belajar menyayangi dan menghargai barang-barang karut-marut ni!

Perlumbaan membuat senjata sengaja diadakan supaya umat manusia rasa memiliki Benedictine Order sebagai suatu kewajipan! Ya… “Perang Dunia Pertama” direka supaya dapat membuatkan penjajah berkata kepada ulama-ulama kamu...

Rakyat perlu memiliki kemampuan serta kebolehan seperti orang-orang Barat. Mungkin rakyat dijajah sekali lagi jika tidak mampu bersaing dengan senjata. Perlu ada kemajuan ilmu”.

 Lalu raja dan ulama kamu yang bodoh itu pun lantas berkata 
Umat Islam mesti menguasai ilmu. Dengan ilmu kita dapat mempertahankan diri kita”.leh sebab itu penjajah mula menubuhkan pahlawan dari orang2 tempatan. Maka ‘Cantus’ telah bertapak di tanah jajahan yang seperti saya ceritakan sebelum ini.

Aku    : Ish ish ish… maksud pak cik Perang Dunia Pertama ni hanya rekaan Vatican semata-mata untuk membuatkan manusia menerima Benedictine order??… sampai cam tu sekali perlu berlaku??
Jiran  : Yup… Renaissance tidak boleh berlaku di timur sebab Islam telah memenangi JIWA MANUSIA DISANA TERLEBIH DAHULU Jika Renaissance mampu berlaku di sana maka mudah saja Benedictine Order diterima oleh orang2 Timur… Benedictine Order adalah seteru utama kepada Wali2 Islam. Sebab itu mereka sengaja menjadi orang2 miskin… bukan nya buat-buat miskin.

Jika nenek moyang kamu itu seharian mereka hanya solat sahaja, mana mungkin secara tiba-tiba boleh disuruh menjadi seorang saintis, doktor, peguam, jurutera dll...? Ya mustahil secara tiba-tiba tanpa sebab… Paus memerintahkan Penjajah supaya jangan sedikit pun wujudkan suasana paksaan.  Maka… perang harus direka sebaik mungkin supaya dapat membina kerelaan hati, membina kerjasama umat supaya bersatu menghadapi peperangan.

Hitler adalah kesatria Vatican yang amat disayangi Paus Benedict XVI… Jasa Hitler menjayakan Benedictine Order telah membuatkan kami sangat-sangat merinduinya… ”Perjanjian Concordat benar-benar telah memberi tuah kepada Vatican

Aku    : Hah!… maksud pak cik Adolf Hitler dan Nazi. Wah... hebat betul sejarah menipu dunia ni… tak terfikir lak saya cam ne perang ni boleh direka-reka, diatur-atur dan dirancang? Macam main catur.
Jiran  : Selepas perang tamat maka umat manusia telah sedar betapa pentingnya ilmu ini… Ilmu
BenedictineBodoh lah nenek moyang kamu itu!! Maka disebabkan peperangan, keselamatan jasad manusia telah diragut. Manusia telah hidup menderita dan mula merasakan rindu kepada keamanan… Ini telah membuatkan penjajah berpeluang untuk berkata kepada mereka... 

Lihatlah disebabkan rakyat mengabaikan kepentingan untuk memajukan diri, rakyat telah menjadi lemah kerana tidak dapat mempertahankan tanah air, tidak ada ilmu untuk bersaing dengan negara musuh, bila dah perang rakyat nak beramal ibadat pun tak boleh

Seterusnya penjajah pun berkata...
Kamu perlu mempertahankan kedaulatan dan keamanan tanah air kamu sendiri… Jika tidak agama kamu pun pasti tidak akan selamat”... “Peperangan ini sungguh kejam, membunuh dan menindas sesiapa saja dan kamu mesti tahu bagaimana nak mempertahankan diri...!!”

Lalu nenek moyang kamu yang bodoh lagi bangang itu pun lantas menjawab...
Ya... benar. Kami perlu selamatkan tanah air kami dan agama kami... Kami tidak mahu tanah air kami menjadi seperti negara2 yang sedang berperang itu. Sila ajar kami bagaimana nak mempertahankan tanah air kami sendiri

Perang Dunia Pertama (WWI) telah membuatkan nenek moyang kamu tiada pilihan selain belajar dari penjajah… Mereka langsung tiada pilihan… Paus sangat2 gembira dengan berita2 yang dibawa oleh para paderi Jesuit. Maka Paus memerintahkan Penjajah mengajarkan mereka ilmu2 untuk melindungi keselamatan jasad, cara2 membina sebuah kerajaan, mengajarkan mereka menguruskan wilayah dan meramaikan lagi pahlawan2 tempatan (askar). Pembesar2 dan bangsawan2 kamu yang bodoh tu lah antara orang terawal diajarkan apa itu Benedictine order

Pada waktu ini kamu belum diajar lagi ilmu2 Renaissance iaitu ilmu2 yang memberikan kenikmatan kepada jasad… Selepas itu paderi2 Jesuit telah mengadu kepada Paus Bahawa Benedictine sudah mula diterima, tetapi bagaimana ia akan mengalir sehingga ke setiap kelahiran manusia… kelahiran manusia lebih pantas dari Benedictine Order menjalar ke seluruh pelusuk bumi... Vatican belum berpuas hati dengan pencapaian ini… Selagi ia tidak menjalar kepada seluruh umat manusia.

Lalu Paus menitahkan “Knight of Teutonic” untuk membantu kerja2 Knight Templar. Apabila Benedictine telah sempurna membina landasan untuk dipelajari pula oleh setiap nyawa manusia nanti… Malang sungguh umat sekalian manusia… Ilmu2 cendekiawan Islam yang ASLI berada di tangan Vatican. Ilmu2 yang Penjajah ajarkan kepada kamu adalah ilmu2 yang telah disihirkan…

Aku    : Pak cik cakap ilmu yang disihirkan??... Ilmu pun boleh disihirkan ke? Tak pernah saya dengar ilmu adalah sesuatu yang boleh disihirkan… di dalam Islam pun saya tak pernah dengar pasal ni… saya ingat sihir tu perkara jahat yang berkaitan dengan alam ghaib saja…
Jiran  :  Vatican dan keturunannya tidak akan sesekali menyihir jasad manusia… Kami tidak akan
melakukan perkara2 bodoh seperti sihir2 murahan di dunia ini... Wahyu pertama kepada Nabi Muhammad SAW telah di “Benedictine” kan… Hanya Vatican, dari Paus hinggalah ke paderi saja di atas planet bumi ini yang mampu melakukan semua ini… Kami sedar bahawa kami adalah nama2 makhluk yang tertulis di dalam al-Quran dan menjadi sebab mengapa kamu umat Islam diwajibkan mengenali 25 orang rasul

(Kenapa media bersungguh-sungguh mempromosikan sejarah perang kepada masyarakat?… Apa sebenarnya yang dah berlaku?… Siapa orang yang terawal pakai baju kot dan tali leher @ tie?. Sihir itu sendiri adalah ilmu… ilmu yang disihirkan tu cam ne pulak?)

Aku    : …Sekarang ni memang susah nak pastikan siapa yang akan jadi pengikut Al-Masih Dajjal ni... saya sendiri tak boleh nak membandingkan sesiapa. Siapa yang jadi pengikut dan siapa terselamat...
Jiran  : YUP, SEKARANG INI… apabila saya melihat wajah orang2 Islam… wajah mereka semakin lama semakin menyerupai kaum2 penyembah berhala (patung). Malah saya pernah melihat seorang perempuan muslim 30 tahun dahulu dan saya datang kepada kepada perempuan itu dan mengatakan bahawa dia sebenarnya telah murtad. Perempuan ini kembali bertanya kepada saya bagaimana saya boleh mengetahuinya, saya tidak menjawab dan terus beredar. Saya tidak gembira melihat perempuan itu.

Aku    : Eh… kenapa pakcik tak jawab pertanyaan wanita itu?… bukankah pak cik sepatutnya gembira melompat2 bila perkara ni berlaku?
Jiran  : Saya tidak gembira tentang perempuan itu kerana di dalam dirinya ada kemampuan untuk kembali kepada Islam

Aku   : Tapi kan pak cik kata wanita itu telah murtad, cam ne pulak dia akan kembali memeluk Islam?
Jiran  : Kerana dia mampu membezakan dirinya sendiri, dia boleh menilai Islam itu bagaimana dan urtad itu bagaimana pula. Kamu mesti menilai perempuan itu murtad bukan?… tetapi tidak bagi saya. Saya mahu dia lebih dari itu… tetapi perempuan seperti itu tidak lagi wujud… malah manusia telah dipersiap-siapkan untuk lebih dari murtad. Kamu nak percaya tak...?

        

Aku    : Kalau dah murtad tapi tak dikira murtad… jadi apa erti murtad mengikut otak pak cik?
Jiran   : Murtad bagi saya adalah tidak mengetahui kedua-duanya… diberi tangan kanan digenggamnya iman. Apabila dia membuka genggamannya, dia melihat apa yang ada di tangannya dia tidak tahu apa dia. Diberi tangan kiri digenggamnya kafir. Apabila dia membuka genggamannya dia melihat apa yang ada di tangannya, dia tidak tahu apa dia.

Ya… baru saya teringat. Dahulu kami cuba mengkafirkan sahabat2 Nabi Muhammad SAW dengan pedang di leher mereka, kami gagal kerana mereka sedar, mereka melihat di depan mata mereka kami sedang memurtadkan mereka. Lihatlah…!!! Benedictine Order akan mengkafirkan semua umat Islam tanpa pedang di leher mereka… Sungguh bodoh!!. Islam yang terakhir ini akan kafir tanpa perlu menyembah berhala, P E K E R J A A N kamu sehari-hari yang telah dan akan mengkafirkan kamuYa, kerana kami satu-satunya kaum yang mengetahui dengan sebenar-benarnya bagaimana perhitungan Allah SWT, Tuhan Nabi Muhammad SAW.

Tuhan Nabi Muhammad SAW itu menghitung bukan mengikut kesukaan kamu... Islam seperti apakah ini…? Apabila kami katakan Benedictine Order telah menyebabkan kerosakan jiwa saudara-saudara mereka, lalu untuk menyedapkan hati sendiri mereka berkata Kami tidak buat apa apa pun, kami cuma mencari rezeki”… Apabila mereka buat kebaikan, mereka berkata Allah menilai di atas diri mereka yang melakukannya. Apabila jasad mereka telah melakukan kejahatan, mereka mengatakan pula Allah menilai hati mereka pula.

Tuhan Nabi Muhammad SAW telah diperbodoh-bodohkan oleh penyembahnya sendiri. Maka dengan itu jugalah Tuhan Nabi Muhammad SAW mengira mereka sebagai kafir walaupun mereka tidak berniat begituBenedictine Order dicipta sempurna sehinggakan ia tidak memerlukan persetujuan dari hati kamu. Jasad kamu yang lakukan, maka segala amal perbuatan kamu akan dihitung dan dihisab Allah di Padang Mahsyar. Maka jawab lah kamu di hadapan Allah...

Aku   : Ish… kalau begini, tak de sapa la yang akan terlepas dari dikafirkan... sebab semua orang bersalah
           dan cuba menutup kesalahan diri dengan memperalatkan N I A T aje??...
Jiran  : Yup… dan Paus Roman Peter II telah mendapat pengikutnya yang ramai dari kalangan para W A N I T A (yang cute2)… lelaki yang mengikut Muhammad ke-2 (Al-Masih Mahdi) akan meninggalkan perempuan ini, walaupun perempuan ini adalah ibu, isteri dan anak mereka sendiri… B O D O H benar makhluk perempuan inisetelah Nabi Muhammad SAW selamatkan mereka dari ditimbus di padang pasir 1400 tahun dahulu, mereka khianat kembali kepada Nabi Muhammad SAW… Nabi Nuh A.S itu sudah merasa betapa peritnya, maka giliran kamu akan tiba nanti… Tuhan Nabi Muhammad telah menjanjikan pengikut kami terbanyak dari kalangan perempuan dan benar-benar telah memberikannya. Cuma kamu saja tidak menyedarinya… dan tak akan sedar2 sampai lah hari Kiamat.

Aku   : Adakah pak cik sekarang ni cerita pasal petanda hari Kiamat?… Yang saya ingat la, Islam sendiri ada mengatakan wanita lah yang paling ramai menjadi pengikut Al-Masih Dajjal dan pada masa tu hubungan sebagai suami, isteri, ibu dan anak akan terputus sehinggalah Nabi Isa A.S akan mengajar kembali manusia untuk membina keluarga semula…

Jiran : Yup... pada masa itu, jiwa manusia yang benar2 digenggam oleh Tuhan Nabi Muhammad SAW saja yang sanggup meninggalkan orang yang mereka cintai dan mereka sayangi kerana I M A N kepada Allah... Manusia seperti ini adalah diluar kemampuan Vatican… tapi saya tidak peduli mengenai celaka ini! Kerana Paus sudah pun mempunyai pengikut yang meliputi seisi bumi ini… besi pun lebih lembut dari hati si celaka ini…

           Bagaimanakah mereka ini mendapatkan kekuatan untuk mengabaikan orang yang mereka sayangi… kekecewaan Lucifer telah disediakan oleh Tuhan Nabi Muhammad SAW. Kami tahu…Ya… akan tiba masanya kewajipan mentaati sesama manusia akan digugurkan oleh Tuhan Nabi Muhammad SAW... sehinggakan seorang anak yang meninggalkan ibunya sudah tidak dihitung sebagai derhaka pada masa itu.

           Wahai Tuhan Nabi Muhammad SAW!!… kami ingin saksikan bagaimanakah Engkau akan melanggar hukum yang Engkau sendiri telah ciptakan terhadap manusia. Pada waktu itu, manusia akan merasakan bahawa Tuhan mereka telah menipu segala janji-janjiNya… Paus akan membuatkan Tuhan Muhammad SAW terperangkap dengan suruhan agama ciptaan-Nya… Apabila Muhammad SAW menyuruh kamu meninggalkan ibu kamu yang tidak lagi menyembah Tuhannya… lalu dengan senang-senang saja Paus datang dan berkata,

Wahai Muhammad bukankah dulu kamu mengajar mereka supaya mentaati kedua orang tua mereka? Sekarang kamu mengajar mereka derhaka pula, kamu dan Tuhan kamu ini sememangnya penipu!!” Lihatlah… mana satu pilihan kamu, mereka yang menyertai Paus Roman Peter II akan berbahagia.  Tidak perlu berpisah dengan keluarga mereka, dan mereka yang memilih mengikut Muhammad SAW akan menderita, derita yang teramat sangat sehinggakan pedang yang menyiat kulit mereka itu dirasakan seperti digigit nyamuk saja, hati mereka umpama cermin yang bukan saja pecah, tapi hancur luluh menjadi butiran pasir halus yang terbang melayang ditiup angin…

Aku  : Wah…ni betul2 suatu pilihan yang amatlah berat... tak dapat saya nak bayangkan bagaimana dahsyatnya suasana pada waktu itu jika saya derhaka kepada mak saya pun tidak akan dikira Allah SWT sebagai derhaka… macam mana lah agaknya suasana pada waktu itu ye pak cik?

Katakanlah (wahai Muhammad): “Jika bapa-bapa kamu, dan anak-anak kamu, dan saudara-saudara kamu, dan isteri-isteri (atau suami-suami) kamu, dan kaum keluarga kamu, dan harta benda yang kamu usahakan, dan perniagaan yang kamu bimbang akan merosot, dan rumah-rumah tempat tinggal yang kamu sukai, (jika semuanya itu) menjadi perkara-perkara yang kamu cintai lebih daripada Allah dan RasulNya dan (daripada) berjihad untuk agama-Nya, maka tunggulah sehingga Allah mendatangkan keputusan-Nya (azab seksa-Nya): kerana Allah tidak akan memberi petunjuk kepada orang-orang yang fasik (derhaka).                                                                                                            
                                                                                                                (Surah At-Taubah: 24)

Sehinggalah pada satu masa nanti, inilah yang akan menjadi penghalang dalam kita hendak beragama, daripada ayat ini dapatlah kita lihat, agama sememangnya sudah jauh dari landasan yang sebenarnya sehinggakan nanti, kita yang hendak beragama dengan sebenar-benarnya akan ditentang pula oleh ahli keluarga kita yang terdekat. Seperti apa yang diperkatakan oleh jiran itu, Nabi Muhammad SAW sememangnya melarang kita dari menderhakai kedua orang tua kita dan ini tetap akan kita patuhi dan menghormati mereka sampai bila-bila.

Agama Islam seperti mana yang disabdakan oleh Nabi Muhammad SAW akan kembali terasing.
"Islam mula tersebar dalam keadaan asing dan ia akan kembali asing pula"
 (Riwayat Abu Hurairah)

Agama Islam yang akhirnya akan kembali terasing sebagaimana Nabi Muhammad SAW mula-mula menyebarkannya. Maka ramailah yang akan menentang walaupun dari ahli keluarga sendiri. Jadi berhati-hatilah, ibu bapa tetap ibu bapa dan mereka selayaknya di hormati sehingga ke akhir hayat mereka. 

Jiran  : Vatican benar2 merindui peperangan salib. Tidak ada peperangan yang lebih perit pernah dilalui oleh paderi2 melainkan Perang Salib. Penjajahan dan kedua-dua perang dunia sekali pun lebih selesa dari menghadapi Salahuddin Al Ayubi… lebih 200 tahun itu adalah penentu nyawa gereja… Kami benar2 bertuah mempunyai seorang wali seperti St. Valentino... Dia adalah orang kedua penting selepas Paus. Sebagai menghargai jasanya, kami telah mempamerkan jasadnya di Vatican… bukan itu saja, malah paderi2 yang berjasa besar kepada Vatican telah disemadikan di dalam keranda cermin... untuk tatapan semua manusia

Sekarang ni ada 200 orang Kardinal yang sebenarnya adalah orang yang sama seperti St. Valentino, jika seorang saja St. Valentino boleh menewaskan Salahuddin, bayangkan saja betapa dahsyatnya peperangan itu nanti jika 200 orang ini perlu turun padang serentak… Kardinal penjaga di wilayah matahari terbit pernah berkata kepada saya peperangan yang dijanjikan Tuhan Nabi Muhammad SAW nanti, penderitaan manusia itu sama seperti penderitaan yang dihimpunkan sejak terciptanya manusia kemudian dicampakkan untuk pengikut2 Nabi Muhammad SAW sebagaimana Nabi Muhammad SAW telah menjadi wakil kepada kerja2 nabi terdahulu, maka begitu juga pengikutnya akan menjadi wakil dan merasai kesakitan umat nabi2 terdahulu. Ya200 kali ganda lebih dahsyat dari perang salib, Muhammad ke-2 (Al-Masih Mahdi) perlu menentang 200 orang Kardinal ini. Jika tidak… usah bermimpi untuk berdepan dengan Paus Roman Peter II..!!!

Aku    : Tapi bukankah Imam Mahdi akan memerintah dunia selama 40 tahun?… maksudnya beliau akan menewaskan Paus Roman Peter II dalam 7 tahun ke?
Jiran  : SETELAH 700 TAHUN KAMI MELAKSANAKANNYA dengan mudah saja Tuhan Nabi Muhammad SAW menghancurkanya dalam tempoh 7 tahun saja. Saya ingin lihat bagaimana dia akan melakukannya nanti…

Sebagai kesimpulannya, segala apa yang dikongsikan ini adalah sebagai bahan fikir untuk kita semua umat Islam renung-renungkan. Tiada langsung p a k s a a n untuk anda mempercayainya 100% tetapi anda sendiri boleh bayangkan dan fikirkan akan segala kebenarannya. Seperti mana yang telah di ceritakan di atas, seandainya kita hendak menulis dengan pena tentang perancangan mereka, sememangnya kita tidak dapat menghuraikan sepenuhnya di atas kertas ini.

Perhatikanlah sedikit demi sedikit tentang apa yang telah dipaparkan melalui artikel ini, dan juga nasihat baik terus menyusuri perjalanan orang-orang terdahulu beriman dengan Allah SWT. Wassalam 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan