Ahad, 10 April 2011

Hakikat kimi-'A'!


wahai anak didik....
renungkanlah kata-kata ini.... takut2 lepas ini kita tidak ketemu lagi...

Sebagai kakitangan kerajaan adalah perkara biasa dan rutin apabila genap umur 58 tahun nak tak nak wajib bersara....<< itu pun klu panjang umur>>> tak gitu...?? yang penting bila kita nak bersara sebagai manusia... @ bersara dari hidup dengan kata lain <<<<MATI....>>> cukup ke amalan2 baik untuk dibawa ke kubur...??

Berdoalah sebanyak-banyaknya dan buatlah kebajikan sesama manusia... agar 4W1 memberi kita semua HIDAYAH. Tanpa hidayah manusia tidak mampu menjadi insan kamil yang layak mentadbir muka bumi 4W1 ini... TAKBIR..!!! Selepas mendapat hidayah... barulah datang nya ILMU.... contoh ilmu kimi’A” itu mudah.... Selepas belajar ilmu kimi’A” itu mudah barulah anda sebagai pelajar matrik FAHAM konsep dan YAKIN bahawa kimi’A” itu memang sangat2 mudah... Insya 4W1.

Selepas faham barulah anda boleh amalkan ilmu yang anda pelajari dengan cara mengajar ilmu kimi’A” itu mudah pada roomate anda.... tak gitu....??? Seterusnya Apabila kita faham suatu ilmu barulah jiwa kita hidup dan segar.... mata hati akan celik.... barulah kita faham kenapa kita MESTI belajar ilmu kimi’A” itu mudah sampai kita faham.... seterusnya skor A pada PSPM I & II nanti... Ketika kita faham dengan sebenar2 faham maka kita akan nampak segala apa yang terHIJAB di hati kita selama ini... contohnya atom @ zarah kenapa elektron duk kat luar keliling nukleus yang di dalamnya proton dan neutron.. siapa yang suruh elektron beredar keliling nukleus...??

Mesti anda terfikir yang elektron tu tak tau penat ker...?? sebenarnya elektron itu berzikir dan bertasbih kepada 4W1. Takbir...!!! Itulah SUNNATULLAH... hanya ada dua sahaja hakikat kehidupan pencipta dan ciptaan @ alam @ makhluk. <<4W1 menciptakan alam ini dari tiada kepada ada....>> seterusnya akan terbongkarlah segala rahsia alam ilmu kimi’A’ itu mudah yang kita tidak pernah tahu selama ini... kesannya hati kita yang selama ini keras macam simen konkrit akan mudah jinak dan patuh pada perkara kebaikan.... contohnya wat tutoran tanpa disuruh dan menjawab soalan past year dengan penuh rela hati dan keceriaan... datang ke kuliah tepat pada masa dan tidak tidur di kuliah. ingat ilmu kimi’A” itu N U R @ cahaya yang datang dari 4W1 dan pensyarah sebagai asbab sahaja. Ilmu tidak akan masuk ke hati para pelajar yang penuh dengan titik-titik noda dan dosa.

4W1 mengajar manusia dengan menyuruh manusia BACAlah dengan nama tuhanmu yang menjadikan. KEYAKINAN itu penting yang ilmu kimi’A” itu mudah masya 4W1.... Insya 4W1 ...A!!!! keyakinan datang tanpa perlu kita fikir dan peningkan... setelah kita berAMAL... turunlah hidayah maka datangnya ilmu seterusnya kita faham dan kita amalkan... barulah kita yakin perkara yang hak dan perkara yang batil...!!! bersolat 5 waktu secara berJEMAAH... membaca al Quran & wat amalan2 sunat....itulah jawapan KUNCI kepada persoalan kenapa ilmu kimi’A” itu mudah.... <<< naper…? Masih nak beranggapan yang kimia itu susah…??>>>

kesimpulannya... segalanya MUDAH semudah ilmu kimi’A” itu memang sangat mudah jika anda menJAGA AMALAN anda.... HORMAT PENSYARAH anda... dan yang paling penting PASTIkan ilmu kimi’A” itu mudah yang anda belajar di matrik BERKAT. Jika tak ilmu kimi’A” itu mudah akan meLAKNAT anda. Yang penting semakin anda belajar kimi’A” itu mudah anda sepatutnya semakin TUNDUK dan patuh menyerah kepada tuhan mu tuhan seru semesta alam.... yang bagi anda pandai bukan pensyarah anda.... pensyarah anda hanya asbab... 4W1 yang beri anda pandai dalam ilmu kimi’A’ itu mudah. anda nak berlagak lagi ker...?? <<< nak pandai kena berusaha tau... pastu barulah berdoa bukan nya main game di asrama dari pukul 10 sampai 5 pagi.

renungkanlah dan fikirkanlah.... gunakan AKAL anda... bukan nya perasaan anda...kepandaian anda langsung tidak berguna andai anda malas belajar tahap gaban tapi rajin tahap cipan bermain game komputer. yang penting di sini.... adalah ..... siapa kata ilmu kimi’A’ itu susah.....???
A. makcik cleaner
B. auntie konduktor bas kinta...
C. pak guard...
D. diri sendiri yang selama ini syok sendiri macam dia lah seorang ajelah yang pandai

adios amigos .... zaaaz.....last but not least... always think in your mind u r the best among the best.... !!! fikirkan boleh.... ANDA PASTI BOLEH....<<boleh aper..??>> pandai kimi’A” itu mudah lah.... Insya 4W1…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan