Sunday, 10 November 2013

maaf Mi-C

MAAF DARI SEORANG JURURAWAT

UNTUK SUAMIKU
Maafkan ayang jika setiap 2minggu kita tak dapat tidur sama kerana syif malam.Kadang2 abang yang tolong masak.Tolong jaga anak.Bertuahnya ayang mendapat suami seperti abang.Maaf juga cuti ayang tak menentu,bukan macam cikgu cuti Sabtu Ahad,kita keluar makan angin pun masa bukan musim cuti sekolah..tak meriah kan.......

UNTUK ANAK-ANAKKU
Maafkan mama yang tak banyak masa untuk anak2 mama.Balik sekolah mama pulak kerja petang.Kena tinggal dengan pengasuh kala papa pun kerja.Seawal 6pagi sebelum budak2 lain bangun, mama dah kejutkan anak mama untuk ke rumah pengasuh sebab syif pagi mama bermula seawal 7am, kesian kan...bukan seperti pekerja ofis pukul 8am

UNTUK IBU BAPAKU
Maafkan anak mu ini kerana tatkala anak2 mu yang lain berkumpul pada Sabtu Ahad anak mu seorang ini tidak dpt bersama kerana tugas kami yang tak tentu cuti.Pada hari raya pula kami berkerja, selepas habis suasana raya baru la muka kami kelihatan....Kami cium tanganmu bukan dipagi raya pertama......

UNTUK SAUDARA MARAKU
Maafkan ku kerana tidak dapat hadir jika ada kenduri kendara saudara mara kerana tugas kami tak seperti orang lain,masa orang cuti kami berkerja,masa orang lain berkerja kami cuti, mana ada orang yang nak buat kenduri masa hari berkerja awam...

UNTUK PENGASUH ANAK ANAKKU
Maafkan kami kerana terpaksa mengganggu tugas harian dengan kerenah anak2 kami. Kami minta pula tolong faham kerjaya kami yang tak boleh cuti dengan tiba2,mana kami nak letak anak2 kami jika tiada anda...tolong faham juga kakak pengasuh bukan mengasuh anak cikgu yang boleh cuti panjang2 sampai sebulan dua..kami jururawat yang bekerja syif yang membuat pengasuh ngeri utk bersetuju untuk menerima tawaran mengasuh...ramai kata anak misi ni aktif2..terlebih ubat kot...entah aku tiada jawapan..terima kasih kerana sanggup jadi pengasuh anak misi......

Itulah luahan AKU seorang jururawat...maafkan

No comments:

Post a Comment