Ahad, 17 November 2013

True malay


1100
Pernahkah Anda Diberitahu Bahawasanya...

1. pernahkah anda diberitahu bahawa baginda Nabi Muhammad sangat kenal dengan Empayar Melayu Srivijaya?

2. pernahkah anda diberitahu bahawa seluruh dunia perdagangan antarabangsa tidak mengira apa zaman pun mengetahui bahawa teruna yang memakai TANJAK adalah lelaki Melayu yang datang dari timur yang mengagumkan?

3. pernahkah anda diberitahu bahawa batalion tentera bangsa Melayu siap bertanjak dengan barisan pendekar paling handal sepanjang zaman pernah berperang melawan Empayar China dan Empayar Mongol melalui kerajaan Melayu bernama Champa (tiada pernah hampa)?

4. pernahkah anda diberitahu bahawa 700 tahun ++ sebelum lahirnya baginda Nabi Muhammad, sebuah kerajaan gergasi Melayu bernama Tanah Merah dengan gelaran Globalisasi ketika itu iaitu dengan timangan nama Empayar Agung Chih Tu adalah kerajaan Melayu terawal di Asia Tenggara?

5. pernahkah anda diberitahu bahawa 200 tahun ++ selepas kelahiran baginda Nabi Isa, nama bangsa Melayu tercatat kemas dalam epik sejarah Maharaja China sebagai empayar yang terbilang untuk mengenangkan betapa hubungan indah antara Empayar Diraja Melayu Chih Tu yang anda kenali hari ini sebagai Kelantan?

6. pernahkah anda diberitahu bahawa Banjir Besar Nabi Nuh ada kaitan dengan "salah 1 rumpun" bangsa Melayu yang terlebih canggih di ketika itu?

7. pernahkah anda diberitahu bahawa sememangnya Atlantis dan Lemuria itu adalah Tamadun Melayu Canggih yang hilang, diabadikan kisahnya dalam Al-Quran tanpa menyebutkan pun apakah nama bangsa yang hilang itu? Wahyu itu jelas menyebut umat itu jauh lebih "canggih & kuat" dari kamu pada hari ini.

8. pernahkah anda diberitahu bahawa terdapat beberapa buah Pyramid Mega di Tanah Melayu telah diabadikan HIDDEN KODNYA oleh kerabat diraja dengan 1 slogan sepanjang zaman telah ditanam secara tak sengaja pada semua anak Melayu pada hari ini? Slogan itu berbunyi ((( GUNUNG DAIK BERCABANG 3 ))).

~NAG4
tunggu kupasan ahli panel pada episod yang seterusnya... 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan