Isnin, 4 November 2013

nikmat Allah :)

Sekiranya korang dari Negeri Terengganu pergi ke Kuala Lumpur dengan menaiki bas …dalam perjalanan dompet korang kena ragut/hilang/curi..sampai kat KL, korang baru sedar, baru gelabah..h/p pulak takde..perut lapar..tekak haus..sepanjang hari melilau mencari2 kot2 adalah terjumpa duit di mana-mana, nak makan ni..lapar nie..nak mintak sedekah, malu..kemudian sudah tengahhari, perut berkeroncong…masuk petang korang duduk dan menangis…

dengan izin Tuhan datanglah aku tegur korang...tanya apahal menangis, korang pun cerita bla bla bla..oleh kerana aku baik hati(satu doa mulut masin) aku pun belanja korang makan…lepas tu tolong beli pulak tiket untuk korang balik kampong, kemudian bagi pulak RM50 untuk buat belanja. ketika korang naik bas, aku bagi symbol V-peace..

Korang tentu terharu bukan?

Maka dah tentu bila korang balik kampong, korang akan cerita kebaikan 'aku' ni kepada member2 korang, pada mak bapak korang, dan aku percaya korang akan cerita aku punya kebaikkan sampai kat anak cucu..atau korang akan tulis dalam blog, puji aku bagusler, bestler..dan lain2…

Patutkah aku di puji sebegitu sekali?

Hanya dengan satu kebaikkan yg Allah takdirkan, maka aku akan menjadi wira korang sepanjang zaman?

Namun, yg menyedihkan..aku baru tolong korang sekali, korang dah puji bagai nak rak, bagaimana dengan Allah yg tolong korang hari2, berapa kali korang puji DIA yg PALING LAYAK di PUJI?

Hari-hari Allah bagi kita makan, bagi udara, bagi mata, tangan, bulu kening, kuku,gigi..sape yg nak puji Allah…oh…(pesan kat aku sndri)

Lidah ini begitu berat nak puji Allah, tapi begitu mudah memuji makhluk..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan