Rabu, 9 April 2014

Pinang

Cukup lah 'Tunangan' aku dan kamu sebagai peringatan...
Ohh Lamaran... *Aku Dilamar (Y^__^)
AKu sibuk fikirkan LAMARAN daripada lelaki A, jejaka melayu B, ustaz C, akhi D.. datang 4 sekali lamaran..
{wah,hebat tol minah ni...:P}
Jawapan apa yg nak diberi ea? ikutkan hati, nak je terima semua lamaran tu.... tapi apakan daya... wanita leh kahwin sorang je...=__="
_______________________________
Pada Suatu Hari..
Datang Mr. Izra (Izrail) membuat surprise, me'minang' aku..
Dia langsung tidak memberi peluang untukku menjawab samada aku sudi di'pinang' atau tak....
tanpa bicara, Mr. Izra terus membawa aku 'pulang' ke rumah 'mak mertua' (kuburan)...
Pada waktu itu, AKu terpana.. dan menangis (Terharu?) sebab AKu sudah MeNIKAH ( dengan kematian!! )
........... AKu tidak dapat bayangkan.. malam pertama aku setelah me'nikah'.. adakah aku akan merasai 'nikmat' @ sengsara...................
____________________________________________________
Aku pening kepala Fikirkan lamaran bertubi-tubi daripada lelaki A,B,C,D ....
Tapi..
AKu TerLUPA LAMARAN dari ALLAH (hidayah) yang sentiasa berkunjung tiba..
Aku ingat-ingat LUPA tentang per'tunangan' aku yang telah diikat sejak lahir (Kematian)..
{Ohhh..Lamaran Mr.Izra yg akan tiba.. adakah aku bersedia untuk di'lamar?}

Tiada ulasan:

Catat Ulasan