بِســمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْم اللهم اِنا نَجْعَلُك فى نُحُورِ أعداءِنَا و نَعُوذُ بِك مِن شُرُورِهِم, اللهم بَدِّدْ شَمْلَهُم و فَرِّقْ جَمْعَهم و شَتِّتْ كَلِمَتَهم و زَلْزِلْ أَقْدَامَهم و سَلِّطْ عليهم كَلْبًا مِن كِلَابِك يا قهَّار , يا جبَّار اِهزِم الكفارYa Allah, Kami guru kimi-A! SPM seMalaysia sesi 2023 mdoakan keCEMERLANGan anak didik kami dlm kimi-A! SPM skor A+ utk semua PELAJAR. امين. Salam kimi-A! itu M U D A H ان شآء الله A! ...Chem-is- TRY اهلا وسهلارمضان 1446
Jumaat, 20 Julai 2012
preve
Ikuti keluhan seorang pengguna di bawah
Aku Saje jer nak Kongsi Pengalaman aku yang masih 'fresh' dengan Model baru PROTON-- PREVE.
PREVE mmg cun... Drive pun best.. features mmg menarik la berbanding model proton2 yang lain..tu sbb aku beli..
AKU guna 15 HARI JER..PASTU DAH KONG... ENJIN OIL LEAK..APA BARANG PROTON..
sKARANG KETE TU ADE KT PROTON hq.. TP LAYANAN CAM HARAM..BERLAGAK BAGUS JER..
Hari ni 14/7/2012 - genap 2 minggu kereta PREVE aku tinggalkn kepada proton. SMALAM aku dah FAX SURAT KOMPLEN TAHAP MAUT PADA CEO diaorg.. tggu dia reply la plak..
Pada Jumaat Lepas (6 /7/2012), aku ade berjumpa dengan Org Kuat PROTONG i-CARE. Dia maklumkn kereta dh diperbaiki dan offer setahun servis percuma. Tetapi aku tolak. KEreta tu aku tinggalkn je dekat protong.
Kemudian aku bertemu sahabat aku yang Cantik Molek pada hari berikutnya 7/7/2012, Stelah berbincang secara panjang lebar dengan sahabat aku yang juga bekerja di Protong HQ, hati aku jadik sejuk la sikit. maklumla., kawan aku tu kn Cantik .. jadik ccaiiir la skejap...
So, setelah dua minggu, aku pun pergi la untuk ambik kereta aku kt PROTONG HQ. Setelah 2 jAM tunngu barulah dapat kunci. Tapi kali nie dia PASS kat org lain untuk serahkn kunci kt aku.TP AKu Ok jer.
Jadi budak Protong tu pn Brief la aku sdikit sebanyak tentang ape yang dia dah repair.. semuanya ikut QC protong dan berada dlm keadaan baik la kiranya.
TETIBA AKU TANYA SOALAN YG PALING **** KT DIA: "MINYAK HITAM DAH TUKAR KE?".. BUdak tu BLURR x leh jawab.. pastu dia carik la BUKU servis...Pastu check.. MEMANG TAKDE TANDE CHOP SERVIS PADA 1000KM. SEDANGKAN AKU DH MAKLUMKN PADA WAKIL DIA DULU.. WAKIL TERDAHULU MAKLUMKAN DIA AKAN BUAT SEMUA TERMASUK TUKAR MINYAK HITAM...emmm.. pROTONG BUAT HAL LAGI...
AKU JUMPA BALIK KETUA DEPA TERMASUK HEAD OF PROTONG i-CARE.. *AKU SOAL SIASAT LA APSAL JADI GITU dan MAKLUMKAN KEKECEWAAN AKU TERHADAP KE*****AN SERVIS DIAORG...UNTUK LEPASKN DIRI, DIA CAKAP "AKU X MAKLUMKAN PN UNTUK BUAT SERVIS UNTUK 1000km SEKALI"..AKU SOUND BALIK " KORANG NI X KAN LA TAK LEH NAK PIKIR N COORDINATE BENDA SIMPLE NI..LAGIPUN KRETA TU DH MASUK DUA MINGGU AKU TINGGALKN KT SITU, XKN LA TUKAR MINYAK HITAM PUN X BLEH NAK BUAT..ABIS TU, DAH KORANG TAU MINYAK HITAM BOCOR...KORANG DAH CHECK KE TAK MINYAK HITAM NI CUKUP KE TAK LEPAS REPAIR?..KORANG TAMBAH MINYAK KE TAK?..KORANG TAMBAH MINYAK HITAM BRAND APE? .." ...DIA FUMBLE ...x leh jawab
.. AKU SOUND SECARA FRIENDLY " takkan la nak tukar minyak hitam pun nak aku tulis surat kat CEO korang".. sbb malas nak gaduh aku TINGGALKN KERETA AKU KAT PROTONG TU lagi 2 HARI... SBB DIA JANJI NAK TUKAR MINYAK HITAM TU SECARA PERCUMA... LANTAK KORANG LA...
ITULAH PROTONG YANG AKU KENAL... SERVIS TERHINA TUJUH PETALA LANGIT!!!! TERBUSUK TUJUH PETALA BUMI!!!...
NAMPAK NYE KENA TULIS SURAT PADA CEO PRTONG LAGI SKALI LA NI..
Langgan:
Catat Ulasan (Atom)
Tiada ulasan:
Catat Ulasan