Jumaat, 5 Julai 2013

cicakman

"...  saya nak belajar di matrikulasi selangor,tapi saya takut kimi-A! susah giler "
"saya nak kerja,tapi takda geng laaa"
"kami terima hudud sbg hukum Allah,tapi masanya tak sesuai sekarang."
"saya nak tukar course la,rasa x leh bawa"

Manusia suka beralasan.Wahai anak muda,jgn beralasan.
Sekiranya ibu kita juga beralasan,tentu kita tidak lahir di dunia krn ibu juga boleh beralasan
"malaslah nak mengandung,mampu kah aku jaga anak itu".Tetapi ibu tdk pernah beralasan.Begitu juga cicak,makanannya kbnyakannya haiwan yg bersayap tapi dia tidak.Sekiranya dia nak komplain atau beralasan,sdh lama dia buat,"Ya Allah,mcm mana aku nk mkn utk hdup ni?"
Tapi dia ttp truskan hdup dgn lidahnya yg pnjg utk mkn.

Kata-kata hikmah :
"Jangan memikirkan tentang kelemahan diri,fikirkanlah tentang kekuatan diri kita."

SO,HDUP JGN BERALASAN.BANGKITLAH ANAK MUDA.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan