Ahad, 7 Julai 2013

serah pd Allah

i need to share this...! this is the real case..!
pada satu ketika di baghdad, ada seorang pemuda yang sudah berkahwin. die nie dapat tawaran belajar di mesir namun dlm mase yg sama isterinya sedang mengandung. lalu die berkata kepada Allah sebelum dia pergi "Aku serahkan anak dalam kandungan kepada Allah". jadi die pun pergilah menuntut ilmu. sewaktu pulang ke kampung, die lihat isterinya tiada di rumah dan org kampung memberitahu bahawa isterinya baru sahaja meninggal semasa mengandung. idkatakan bahawa isterinya meninggal bersama kandungannya. dia tersangatlah sedih. lalu dia pergi ke kubur arwah isterinya untuk membacakan yasin n lain2. 


tidak lme mase die ade kat kubur, dia terdengar suara tangisan bayi. mula2 die ingat gangguan makhluk halus, tapi makin lame makin jelas tangisan 2. lalu die panggil org kampung nk membuktikan ape yang die dengar. jelas sekali mmg itu tangisan bayi didalam kubur isterinya. lalu org kampung mengorek kembali kubur isterinya dan 'membedah' isterinya untuk mengambil bayi dalam kandungan itu. lalu dia menjaga bayi itu sepenuh hatinya.

ini terjadi kerana dia menyerahkan hanya anaknya sahaja pada Allah, tidak sekali dengan isterinya.

belajar untuk pekejkan apa yang kita nak serahkan kepada Allah dan yang paling penting skli adalah KITA SERAHKAN DIRI KITA KEPADA ALLAH dahulu.

moga Allah memberikan syafaat dan keberkatan serta kejayaan dan kekayaan dunia dan akhirat kepada anda yang membaca ini. Wallahua'lam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan