Sabtu, 17 Ogos 2013

true


Boleh dikatakan..hampir semua org org umno yg gua jumpa raya ni tak faham apa yg berlaku di Mesir.

Ayat yg sering mereka lafaz standar..siapa suruh berdemo? Pastu mati kena tembak.padan muka..

Masyaallah..jahilnya..

Gua pun slowly jelaskan kepada mereka .. gini bro..

1) kerajaan Mursi dipilih rakyat melalui pilihanraya selepas pemerintahan regim Hosni yg memerintah berpuluh tahun.

2) Dr Mursi merupakan seirang hafazan Quran..hampir semua ahli keluarganya pun.jadi bayangkan seorang yg hafal al quran menjadi pemerintah..siapa tak nak? Jika PM Najib hafiz quran..gua tak payah nak kempen sokong PR la bro!!! Ko faham maksud gua kan?

3) Semasa regim Mubarak memerintah Mesir, pintu masuk ke Palestine tertutup rapat..regim memusuhi Palestine bro!! Regim pulak tu sekutu Israel bro!! Bukan tipu..ini FAKTA.

4) Dr Mursi memerintah terus buka pintu sempadan Mesir Palestine. Hal ni yg buat Israel panas hati beb..

5) Lu boleh goggles cari gambar gambar bukti pertemuan mejar tentera yang merampas kerajaan Mursi tu..gambar tentera yg bunuh rakyat Mesir dengan Israel..Google la beb..tv3 tak akan siar der.

6) lu tengok laporan semua chanel berita..jangan hadap rtm n tv3..tadi jam 8 gua angin tgk tv3 tayang adegan pendemo baling batu kearah polis tentera..knp adegan tu diulang ulang? Walhal sudah 3 ribu rakyat telah mati ditembak dibakar hidup hidup..dilanyak tayar jentolak..dll kekejaman..mana lapiran berita tv3 nak siarka hal tu?

7) Tiada rampasan kuasa..tiadalah rakyat Mesir bangkit membantah berdemo. .bukan huruhara sebab demo..punca demo ialah RAMPASAN KUASA. .jelas.

So penat gua bebel bebel jelaskan last barulah kawan umno gua ni faham..terangguk anguk kepala macam burung belatuk..tu la..jangan jahil sangat bro..lu hadap tv3..tu semua berita yg umno lulus siarannya..gomen kita ni sokong mana? Lu pikir la sendiri...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan