Laporan Problem Based Learning (PBL) Pensyarah
Unit Kimia Kolej Matrikulasi Selangor
Sem I , Sesi 2014/15
Nama
Pensyarah : Mohamad
Shehdi bin Ragiun
Kumpulan
Praktikum : SM2K2T2
Tarikh
dan Masa Perlaksanaan : 5 Sept 2014 11.30 am
Item
|
Sangat Tidak Setuju
|
Tidak Setuju
|
Sederhana
|
Setuju
|
Sangat Setuju
|
Jumlah
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
Kefahaman
|
0
|
0
|
6
|
12
|
4
|
22
|
Keyakinan
|
0
|
0
|
0
|
10
|
12
|
22
|
Minat
|
0
|
0
|
0
|
0
|
22
|
22
|
Kerjasama
|
0
|
0
|
12
|
4
|
6
|
22
|
Refleksi pensyarah ke arah penghasilan
‘Independent
Learner’:
Syukur Alhamdulillah saya sangat
berpuas hati dengan sesi PBL yang telah saya jalankan di dalam kelas kerana
pelajar telah dapat menambah pengalaman
untuk mencari informasi atau pengetahuan
melalui sumber dari internet dan mendapat jawapan kepada masalah yang telah
diberikan. Selain itu, pelajar juga telah mendapat peluang untuk memperbaiki soft-skill mereka. Perlaksanaa PBL dapat
membantu pembelajaran mereka di peringkat yang lebih tinggi iaitu di peringkat
universiti
Cadangan Penambahbaikan:
Sesi PBL ini sesuai dilaksanakan
sebagai projek / assignmen untuk Penilaian Berterusan (PB) dan sebagai ganti
kuiz.
__________________________
Mohamad Shehdi bin Ragiun
Cap Rasmi :
Tarikh : 10 September 2014
Tiada ulasan:
Catat Ulasan