Laporan Problem Based Learning (PBL) Pensyarah
Unit Kimia Kolej Matrikulasi Selangor
Sem I , Sesi 2014/15
Nama
Pensyarah : Mohamad
Shehdi bin Ragiun
Kumpulan
Praktikum : SM2K2T6
Tarikh
dan Masa Perlaksanaan : 4 Sept 2014 3.30 pm
Item
|
Sangat Tidak Setuju
|
Tidak Setuju
|
Sederhana
|
Setuju
|
Sangat Setuju
|
Jumlah
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
Kefahaman
|
0
|
0
|
6
|
13
|
0
|
19
|
Keyakinan
|
0
|
0
|
6
|
13
|
0
|
19
|
Minat
|
0
|
0
|
0
|
11
|
8
|
19
|
Kerjasama
|
0
|
0
|
12
|
3
|
6
|
19
|
· * 2
pelajar tidak hadir
Refleksi pensyarah ke arah penghasilan
‘Independent
Learner’:
Syukur Alhamdulillah saya sangat
berpuas hati dengan sesi PBL yang telah saya jalankan sama seperti dua kelas sebelum
ini kerana pelajar mendapat pengalaman baru
iaitu belajar dari masalah dalam mencari informasi atau pengetahuan melalui sumber dari internet. Selain itu,
pelajar juga telah semakin yakin dalam soft-skill
mereka. Pelaksanaan PBL dapat membantu pembelajaran mereka di peringkat yang
lebih tinggi iaitu di peringkat universiti. Pengalaman ini tidak dialami
pelajar semasa di sekolah menengah dahulu.
Cadangan Penambahbaikan:
Sesi PBL ini sesuai dilaksanakan
sebagai projek / assignmen untuk Penilaian Berterusan (PB) dan sebagai ganti
kuiz.
__________________________
Mohamad Shehdi bin Ragiun
Cap Rasmi :
Tarikh : 10 September 2014
Tiada ulasan:
Catat Ulasan