Ahad, 28 September 2014

Mydin KT

LAIN KALI BAYAR CASH DI MYDIN KUALA TERENGGANU!!!

Seorang pelanggan tadi dilihat marah-marah di kaunter pembayaran di Mydin KT. Sewaktu dia hendak keluar, admin sempat menahannya dan bertanyakan masalahnya. Katanya.."saya buat pembayaran pakai debit kad Maybank, entah apa masalah mesin dia rosak atau line problem, tak ada resit keluar dan dia kata decline dan minta kad lain.

Saya kata ini saja kad yang ada dan ia kad debit bukan kad kredit. Sudahnya saya kena bayar pakai cash.

Masa saya duduk di kedai makan tu saya cuba semak baki kredit secara online, terkejut saya tengok baki dah ditolak.

Maksudnya bayaran pakai kad debit dah diterima dan kena bayar pakai cash lagi. Bayar double sampai hampir RM800, mana saya tak marah.

Minta refund dia tak bagi sebab dia kata ikut prosedur. Call Maybank, Maybank kata akan selesai dalam masa 45 hari. Mydin pulak bagi jaminan 15 hari selesai. Orang datang shopping bukan nak cari masalah.

Entah kerana mesin dia fail ke, line dia fail ke, tak patut tarik customer pulak jadi mangsa menunggu.

Saya nasihatkan kalau nak shopping di Mydin jangan pakai Bank Card atau Debit Card lah. Pakai tunai saja.

Masalah antara Mydin dan Maybank diorang tarik pelanggan masuk sekali dan suruh tunggu 45 hari untuk dapat duit semula. Dapat refund bukan dapat pampasan apa pun" katanya marah.

poto: LAIN KALI BAYAR CASH DI MYDIN KUALA TERENGGANU!!!

Seorang pelanggan tadi dilihat marah-marah di kaunter pembayaran di Mydin KT. Sewaktu dia hendak keluar, admin sempat menahannya dan bertanyakan masalahnya. Katanya.."saya buat pembayaran pakai debit kad Maybank, entah apa masalah mesin dia rosak atau line problem, tak ada resit keluar dan dia kata decline dan minta kad lain. 

Saya kata ini saja kad yang ada dan ia kad debit bukan kad kredit. Sudahnya saya kena bayar pakai cash. 

Masa saya duduk di kedai makan tu saya cuba semak baki kredit secara online, terkejut saya tengok baki dah ditolak. 

Maksudnya bayaran pakai kad debit dah diterima dan kena bayar pakai cash lagi. Bayar double sampai hampir RM800, mana saya tak marah. 

Minta refund dia tak bagi sebab dia kata ikut prosedur. Call Maybank, Maybank kata akan selesai dalam masa 45 hari. Mydin pulak bagi jaminan 15 hari selesai. Orang datang shopping bukan nak cari masalah. 

Entah kerana mesin dia fail ke, line dia fail ke, tak patut tarik customer pulak jadi mangsa menunggu.
 
Saya nasihatkan kalau nak shopping di Mydin jangan pakai Bank Card atau Debit Card lah. Pakai tunai saja. 

Masalah antara Mydin dan Maybank diorang tarik pelanggan masuk sekali dan suruh tunggu 45 hari untuk dapat duit semula. Dapat refund bukan dapat pampasan apa pun" katanya marah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan