Isnin, 15 September 2014

wasep

Antara Simbol Dilarang Bagi umat Islam Dalam Wechat & Whatsapp :
•  ,  : Tokong & Tangan Buddha
•  ,  : Gereja
• 🔯 : Logo Israel
• ♍ : Logo ini adalah perkataan 'Allah' yang diterbalikkan.
•  : Syaitan
• Ψ , † , ₡ , Ӝ , 쇼 , ∵ : Simbol-Simbol Haram. 
PERKATAAN YANG DILARANG  
ALEE UTO = KEPALA ITU TUHANKU 
SOLERO = AKU LAH TUHAN
FYLLO = MABUK
EVAN'S = MUBALIGH
KRISTIAN
EVIL = NAMA SYAITAN
HAVOC = KEMUSNAHAN HURU-HARA
LOL = LUCIFER OUR LORD
(SYAITAN ITU TUHAN KITA)
Jangan panggil "ISRAEL"  kerana maksudnya hamba Allah. "ISRAEL" juga gelaran untuk Nabi Yaakub. Tapi panggillah "ZIONIS" atau "YAHUDI". 
Jangan sebut "LAILAH"  sebab ia bermaksud "Tiada Tuhan". Sebutlah "LAILA HAILALLAH". Ia bermaksud "Tiada Tuhan selain Allah".
Jangan tulis INSYALLAH  atau INSYAALLAH  kerana maksudnya "cipta Allah" Tapi tulis la "IN SHAA ALLAH", kerana maksudnya "dengan izin Allah".
Jangan sebut "NAUZUBILLAH"  sebab maksudnya "moga dijauhkan dari Allah". Kena sebut penuh "NAUZUBILLAHIMINZALIK" maksudnya "moga dijauhkan oleh Allah dari perkara tersebut".
Jangan sebut "ALEE UTO"  perkataan ini berasal dari bahasa Ibrani yang membawa maksud "kepala itu TUHANku".
Jangan menganggap sesuatu balasan buruk itu "KARMA"  kerana itu theory hindu, buddha dan agama selain agama Islam. Dalam Islam, kita guna "KIFARAH" iaitu balasan Allah di dunia akibat dosa yang dilakukan oleh seseorang.
ASTAGHFIRULLAHALAZIM
Mohon sebarkan. Jika Diabaikan maka berjayalah Syaitan yang dah berbisik di telinga korang "Nak buat apa sebarkan , bukan dapat apa pun" dan Syaitan itu ketawa berdekah2 . Sebenarnya kita akan dapat pahala. *Wallahualam* 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan