Rabu, 19 Jun 2013

Hari bapakmu

Sebulan sebelum baby saya dilahirkan,bidadari saya ditahan di wad selama seminggu kerana ada beberapa masalah..

Disebabkan bidadari saya tak pandai bahasa inggeris,jadi saya terpaksa teman dia bertemu doktor untuk jadi penterjemah...

Soalan yang pelik sering ditanya oleh doktor dan nurse ialah:

"Are you married?"

Aku jawab mestilah dah kawen kalau tak macam mana bini aku boleh mengandung!

Tapi selepas lama di hospital,baru saya dapat tahu dari bidadari saya rupa-rupanya daripada berpuluh-puluh pesakit yang ada kat wad ibu mengandung tu,cuma beberapa orang je yang dah berstatus "married",yang lain semuaaaanya anak zina belaka...

Keadaan di negara kafir ni sangat mengerikan,hampir semua yang datang ke hospital untuk bersalin tu tidak ada bapak!

Dan perkara itu sudah jadi biasa disini....

Tapi bila saya fikir semula,sebenarnya mereka itu berzina kerana mereka kafir dan jahil,tetapi sekurang-kurangnya mereka setaraf dengan binatang kerana ada perasaan cinta pada anak sendiri walaupun anak itu anak haram..

Berbeza dengan rakyat Malaysia yang beragama Islam ni,taraf mereka lebih rendah dari binatang,mereka mengawan sesuka hati kemudian bayi nya di bunuh,dibuang ke longkang,ke lubang jamban,ke tong sampah...

Hakikatnya mereka itu lebih hina dari binatang...Sudah lah mencabar Allah dengan berzina,kemudian bunuh baby pulak....bunuh baby pulak di tempat yang hina...Arab jahiliah lebih baik dari diorang sebab bunuh baby bawah tanah dan terus dikubur...orang Melayu Jahiliah pulak bunuh baby dalam lubang jamban,tempat najis...

Orang Arab jahiliah bunuh baby dan kubur elok-elok pun tetap buatkan Allah sangat marah dan berkali-kali mencela mereka dalam Al-Quran dan janjikan kepada mereka azab yang sangat pedih!

Bayangkan bagaimana pula murkanya Allah nanti bila bertemu dengan pengawan-pengawan Melayu Jahiliah yang bunuh anak dalam lubang najis tu...tentu lebih dahsyat azabnya!

Bila saya terfikir tentang tu,terus saya rasa keadaan yang mula-mula tadi mengejutkan saya,tiba-tiba menjadi reda dan berfikir mereka itu lebih baik kerana baby mereka tak dibuang dalam lubang jamban tapi dijaga dengan baik...

Bak kata ustaz saya:

"The most confusing day in South Africa is a Father's Day,because most of the people in South Africa don't know who is their real father."

(Hari yang paling mengelirukan di Afrika Selatan ialah Hari Bapa kerana kebanyakan rakyat Afrika Selatan ini tidak mengenali siapa bapa sebenar mereka.)

Note: Selamat hari bapak kepada Non-Muslim di luar sana,bagi yang Muslim,kita sambut hari bapak tiap hari,kita pun tak tahu sebenarnya kenapa hari bapak disambut pada hari ini,sebenarnya itu hari untuk memperingati bapak sapa?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan